25 ponder Lid sinds: 21-7-2010(UTC) Berichten: 572
|
Dag iedereen,
Ik ben vanplan binnenkort toch eens een voerboot aan te schaffen. Ik vis nu meer dan 8 jaar op karper en de laatste 2 jaren vis ikzelf op wateren waar een voerboot toch een vereiste is. een afstand van 90 a 120 meter met partikels vissen is natuurlijk niet mogelijk zonder voerboot. Ook op het Kanaal waar ik aan de slag ga is dit soms een vereiste. In het begin hoeft er nog niet perse een dieptemeter aan te pas komen, aangezien ik een niet al te groot budget heb voor een voerboot.
Ik zou een 500 a 550 euro willen spenderen aan een voerboot.
De vraag dus :
Welke boot/Boten vinden jullie prijskwaliteit goed voor dit budget ?
Alvast bedankt !
Grtz |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 15-11-2010(UTC) Berichten: 308
|
Zelf heb ik een Baitcruiser XL gehad en dat was een perfecte boot. ik heb hem destijds weg gedaan na twee weken omdat ik er maar niet aan kon wennen en had daarom maar een rubberboot gekocht. Maar ik neem hem eigenlijk nooit mee voor een enkele nacht en staat vaker in de opslag dan ie mee gaat. Nu ben ik zelf ook aan het rond kijken en ik ga zelf voor een Baitcruiser mini(350euro) of The Maverick(650 euro).
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
|
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 1-2-2012(UTC) Berichten: 126
|
Ik heb sinds kort een viper icon. Bevalt me prima!
|
|
|
|
|
nog tips die me misschien iets wijzer maken ?
Groeten |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Ik heb een Dreamcatcher bevalt ook goed |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
Hallo,
Ik heb de Skarp s60. Deze bevalt mij zeer goed. Gebruik hem voor gemiddelde nederlandse wateren en opstakels. Super korte draaicirkel. en kosten me tijdens een aanbieding actie 365,- dus zeker de moeite waard. Ik heb geen problemen met de boot en ben er dus ook zeer tevreden over. Heb hem nu 2jaar.
Er zitten 2 accu's is dus in wel wat zwaarder maar je kan er dan ook redelijk lang mee varen. weekendje alleen is geen probleem en met een maatje een dag en een nacht wil ook prima. Ik vis meestal op zo'n 60 meter max van mijn hengels af.
Ben nu bezig om een dieptemeter van 50 euro om te bouwen zodat ik deze op mijn bootje kwijt kan. (zie ander topic).
Succes met je zoektocht. Maar voor een (relatief) goedkope boot is dit zeker een aanrader. |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-1-2011(UTC) Berichten: 359
Bedankjes: 5 keer Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik ben al jaren een gebruiker van de navigator. deze boot heeft ook een goedkopere variant de maveroch. Wat kan ik vertellen. Boot is door zijn model stabiel ook met de grotere golven. Bij de bestelling kan je volgens mij eventueel aangeven of je een robbe motor er in wil. Deze draaid sneller maar daardoor word je vaartijd ook wel wat korter. Accu is normaal goed voor zo'n 3 uur of meer varen en als je de robbe zou nemen zal er een uurtje vanaf gaan (is mij gezegd). Boot is digitaal wat inhoud dat je geen antenne op de boot hebt zitten wat het weer makkelijker maakt om onder takken door te varen. Per bak kan er zo'n 1,5 kilo aas mee. Er zit een goede verstraler op. Bij de navigator is deze vanaf de zender schakelbaar bij de maverick moet het volgens mij in de boot.
Service is ook top. Had 1x een probleempje langs de water kant op zondag en Remco kwam dat terplekke maken (was toch ff een uurtje rijden van ons vandaan).
Boot heeft zich al jaren goed bewezen als betrouwbaar. Meer weet ik even niet. |
|
|
|
|
|
Iemand ervaring met de updates van Baitcruiser met de Graupner motoren ? of is dit nog steeds "rommel" ? |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 11-6-2011(UTC) Berichten: 187
Bedankjes: 2 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
ik zou kijken naar de handzender die is het duurste (liefst digitaal)motoren en snelheidsregelaar kosten maar een tientje of 3 per stuk. servo's heb je al voor 15 euro en kan je makkelijk zelf vervangen.
gr luuk |
one life live it |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 19-3-2012(UTC) Berichten: 183
|
Bij Baitcruiser de printplaat vervangen , dan werkt alles perfect Bij de mijne werkt alles nog steeds perfect , raar maar waar
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 836
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
|
|
|
|
Het zal waarschijnlijk een Viper icon worden ook |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 462
Bedankjes: 4 keer Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
|
Slimme keus |
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
Jelle klein falckenborg schreef:Ik heb sinds kort een viper icon. Bevalt me prima! alleen jammer dat we hem gisteren weer uit de bosjes bij het eiland moeten halen met 1 kapotte motor he haha ps: heb een bonnetje voor je geschreven voor de huur van een boot bij ons. misschien dan je dat bedrag kan declareren bij je dealer Bewerkt door de gebruiker maandag 26 maart 2012 13:41:15(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
michiell_ schreef:Het zal waarschijnlijk een Viper icon worden ook Hoe zit het met de besturing van de vipers? Ik heb er wel eens bestuurd zit daar nog steeds een tankbesturing op? Of hebben ze het veranderd? |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 3-3-2012(UTC) Berichten: 37
|
michiell_ schreef:Dag iedereen, Ik ben vanplan binnenkort toch eens een voerboot aan te schaffen. Ik vis nu meer dan 8 jaar op karper en de laatste 2 jaren vis ikzelf op wateren waar een voerboot toch een vereiste is. een afstand van 90 a 120 meter met partikels vissen is natuurlijk niet mogelijk zonder voerboot. Ook op het Kanaal waar ik aan de slag ga is dit soms een vereiste. In het begin hoeft er nog niet perse een dieptemeter aan te pas komen, aangezien ik een niet al te groot budget heb voor een voerboot. Ik zou een 500 a 550 euro willen spenderen aan een voerboot. De vraag dus : ik heb mij net een skarp s60 gekocht en heb hem gebruikt op een thuis water voor zowel het voorvoederen als het uitveren van de lijnen ben ik heel tevreden. Ik vind dat dit wel goed zit kwa prijs/kwaliteit.Ook de batterij heeft het goed volgehouden. (best wel de lijnen via de laadklep en niet via die haakpin uitvaren Maar nog eens ik ben tevreden van mijn aankoop,hij doet alles wat hij moet kunnen Welke boot/Boten vinden jullie prijskwaliteit goed voor dit budget ? Alvast bedankt ! Grtz
|
|
|
|
|
Ron van Houtum schreef:michiell_ schreef:Het zal waarschijnlijk een Viper icon worden ook Hoe zit het met de besturing van de vipers? Ik heb er wel eens bestuurd zit daar nog steeds een tankbesturing op? Of hebben ze het veranderd? wat bedoel je met tankbesturing?
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-2-2012(UTC) Berichten: 102
|
dat zowel de linker en rechter knuppel gebruikt worden om de motors afzonderlijk te sturen, zowel vooruit en achteruit, dus als je een bocht naar links wilt dan gebruik je rechts vooruit en links achteruit.. die dingen zijn leuk om te zien maar die bestuuring sucks |
Als je lijnen niet nat zijn !!!! Dat zit je thuis voor de buis ....
|
|
|
|
|
nee die besturing is allen bij de storm en de x range
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.