logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's<1234>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Guus N  
#21 Gepost : vrijdag 27 januari 2012 19:05:44(UTC)
Guus N

25 ponder

Bedankjes: 1 keer
@ericesv bedankt voor de tip Knipoog
michiell_  
#22 Gepost : zaterdag 17 maart 2012 11:14:40(UTC)
michiell_

25 ponder

Zoals Louis Kruyfhooft heeft aangehaald dat er een vriend van hem gevist heeft gaat over mij.
Voor er te mogen vissen is er een wachtlijst van ongeveer 3 jaar. (ik denk zelfs dat ook dit niet meer is dus je er gewoon niet meer op kan).
3 vissen van 20 kg klopt helaas niet. er zwemt 1 vis van 20 kg rond. en enkele van 17 a 18 kg. Maar zoals ik al zei maximaal 1 vis van 20 kg.

Indien vragen of stekken weten. Ik heb er zelf een 5 a 6 jaar gevist.

groeten
De Doorzetter Wint !
louiskruyfhooft  
#23 Gepost : zaterdag 17 maart 2012 21:44:11(UTC)
louiskruyfhooft

40 ponder

Man
België

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
hey michelo, ondertussen zwemmen er al wel 3 van 20 kg rond (heb het onlangs vernomen van de controleur ter plaatse Knipoog )
PascalP  
#24 Gepost : zondag 18 maart 2012 11:58:21(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

Ik kan de vijver nergens op google maps vinden.d'oh!
Wat is het eigelijk voor een soort vijver.
veel leliebladen, plompebladen, riet, wiergroei, obstakels.
en hoe is de grond er ong.
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
michiell_  
#25 Gepost : zondag 18 maart 2012 14:30:31(UTC)
michiell_

25 ponder

PascalP schreef:

de grond is overal hard. weinig slijk.
nergens lelie bladen, nergens riet of wiergroei.
op 1 plaatsen hangt er een boom in het water.. (obstakel dus) maar het is een super goede mooi onderhouden vijver met ongeloofelijk mooie vissen. !
De Doorzetter Wint !
PascalP  
#26 Gepost : zondag 18 maart 2012 18:23:03(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

michiell_ schreef:
PascalP schreef:

op 1 plaatsen hangt er een boom in het water.. (obstakel dus) maar het is een super goede mooi onderhouden vijver met ongeloofelijk mooie vissen. !

Oke maar is de grond dan overal gelijk of zitten er daar toch nog wat veranderingen in en waar kun je daar dan het beste vissen. Maar al erg bedankt met de infoLike
als ze maar mooi zijn
michiell_  
#27 Gepost : maandag 19 maart 2012 18:50:50(UTC)
michiell_

25 ponder

PascalP schreef:
michiell_ schreef:
PascalP schreef:

Oke maar is de grond dan overal gelijk of zitten er daar toch nog wat veranderingen in en waar kun je daar dan het beste vissen. Maar al erg bedankt met de infoLike

Ik weet niet of je bekend bent met de vijver.
Maar in de somer is als je het water binnenrijd direct daar tegen de 'dijk' waar je niet kan zitten (wel kan heengooien) een goede stek.
tevens is helemaal vanachter aan het water zowel de kant van de cafetaria als de overkant een goede stek. telkens 1 hengel tegen (de dijk) de niet bevisbare kant (kant waar je niet mag/kunt zitten) de omvergevallen boom in het water is ook een goede stek. ikzelf viste altijd op een van deze stekken en ving er behoorlijk wat altijd.

groeten
De Doorzetter Wint !
PascalP  
#28 Gepost : maandag 19 maart 2012 19:18:35(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

Ik ben niet bekend met het water maar ga er in augustus met het KSN jeugdkamp heen dus dan zal ik ook niet zomer op een leuke plek kunnen gaan zitten Maar heel erg bedankt voor de info.Like
als ze maar mooi zijn
michiell_  
#29 Gepost : maandag 19 maart 2012 19:22:09(UTC)
michiell_

25 ponder

PascalP schreef:
Ik ben niet bekend met het water maar ga er in augustus met het KSN jeugdkamp heen dus dan zal ik ook niet zomer op een leuke plek kunnen gaan zitten Maar heel erg bedankt voor de info.Like

Ik zal binnenkort als je wilt eens eens een foto van het water doormailen met daarop aangeduid de 'goede' stekken van toen ik er nog viste.. waar de meeste mensen wouden zitten en waar de meeste mensen ook degelijk vis vingen, inclusief mezelf. ? indien je dit wenst.
De Doorzetter Wint !
PascalP  
#30 Gepost : maandag 19 maart 2012 21:45:32(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

@ Michiell_ Dat zou ik zeer fijn vindenMee eens
als ze maar mooi zijn
Guus N  
#31 Gepost : maandag 19 maart 2012 21:57:06(UTC)
Guus N

25 ponder

perfect! dit is precies wat we nodig hadden of niet pascal? Knipoog
michiell_  
#32 Gepost : maandag 19 maart 2012 21:59:26(UTC)
michiell_

25 ponder

Ik heb dit even snel primitief gedaan.
de cirkeltjes zijn de stekken (de gene die ik op deze foto heb aangeduid zijn de stekken waar ik altijd viste en goed ving. achteraan aan de overkant van de kantine (rechte bovenhoek vind ik nog altijd een TOP stek zowel met koud als warm weer ! )
het eerste deel van het water de recht hoek is ondiep en de vierkant eraan is dieper..

Ik hoop dat je er wat aan hebt. er zijn nog enkele andere stekken maar daar heb ik zelf nooit gevist.

Ik hoop voor jou dat je de stek rechtsbovenaan hebt of met SNIK HEET weer de stek links bovenaan. Ook de stek rechts onderaan is een goede stek er is een mosselbankje, maar gaat je lijn nogal snel aan scheuren aangezien je er niet met gevlochten lijn mag vissen. enkele meters voor de mosselbank is ook een goede stek een 10 meter erachter en dan tegen de dijk aangduid op de foto.

bij de omvergevallen boom deze stek is ook een goede wegens het obstakel de stek hier aan de overkant heb ik en medevissers ook veel vissen weten vangen, aangezien er met die boog (als je er bent is het duidelijker zichtbaar) een mooie geul loopt op een 10 tal a 15 tal meters niet zo ver van de kant. Ook een hengel op 5 a 6 meter uit de kant leggen daar is een zeer effectief stekje om vis te vangen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en vis kan vangen.
Tegen dat het kampje (kampje neem ik aan dat het is ) aangezien dit er elk jaar georganisseerd word.
zal ik eventueel wel eens langskomen indien ik er aan denk. Knipoog

hoelang blijven jullie daar ?

groeten

Bewerkt door de gebruiker maandag 19 maart 2012 22:00:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

michiell_ heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
snoekbaars.jpg
De Doorzetter Wint !
Guus N  
#33 Gepost : maandag 19 maart 2012 22:42:30(UTC)
Guus N

25 ponder

we blijven er van 4 t/m 10 augustus! Blij ik heb er enorm veel zin in! Breede lach
en hoe heet het water, want ik kan hem ook niet vinden

Bewerkt door de gebruiker maandag 19 maart 2012 23:38:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

michiell_  
#34 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 08:40:47(UTC)
michiell_

25 ponder

Guus N schreef:
we blijven er van 4 t/m 10 augustus! Blij ik heb er enorm veel zin in! Breede lach
en hoe heet het water, want ik kan hem ook niet vinden

het water noemt ; DE SNOEKBAARS
Op het internet is er niet veel over te vinden.
Indien u nog wat informatie wenst over het water wil ik u gerust zoveel mogelijk helpen.
Ik ken het water goed, aangezien ik er zelf 6 jaar wekelijks gevist heb.
De Doorzetter Wint !
PascalP  
#35 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 16:23:00(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

Erg bedankt Michiel ik denk dat ik er veel aan zou hebben, nu nog hopen dat ik op een van die 5 plaatsen terecht komLike
als ze maar mooi zijn
michiell_  
#36 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 16:55:23(UTC)
michiell_

25 ponder

PascalP schreef:
Erg bedankt Michiel ik denk dat ik er veel aan zou hebben, nu nog hopen dat ik op een van die 5 plaatsen terecht komLike

Weet je met hoeveel personen jullie gaan vissen die week ?
omdat ik dacht dat er tijdens de vorige ksn kampen telkens 7 stekken + de vaste stek van (peter de toen grote begeleider) dus 8 totaal en 7 stekken voor de deelnemers. Indien dit het geval is hoop ik op een stek vanachter aan de vijver de stek linksvanboven werkt ENKEL met echt warm weer. dus eigenlijk 4 kansen op de 7 dat je een GOEDE stek hebt Knipoog

Veel succes in ieder geval en indien er nog vragen komen, stel ze gerust !
De Doorzetter Wint !
PascalP  
#37 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 17:42:34(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

dit jaar was er plaats voor 10 mensen dus 4/10 kans dat ik een goede plek hebBlij
En viste jij met boilies want eerder dik toppic stond er dat je er goed met tijgernoten ving maar toen zij er direct iemand dat dat daar weel brasem opleverde?
wat vind jij hiervan?

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 20 maart 2012 17:43:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

als ze maar mooi zijn
michiell_  
#38 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 18:38:43(UTC)
michiell_

25 ponder

PascalP schreef:
dit jaar was er plaats voor 10 mensen dus 4/10 kans dat ik een goede plek hebBlij
En viste jij met boilies want eerder dik toppic stond er dat je er goed met tijgernoten ving maar toen zij er direct iemand dat dat daar weel brasem opleverde?
wat vind jij hiervan?

Het laatste jaar dat ik er viste mocht men er met tijgernoten vissen.
Aangezien de vissen dit niet kende werd dit met veen succes gebruikt in mijn visserij..
Ik gebruikte tijgers al op andere wateren en aangezien ik nu hier ook met tijgers aan de slag kon heeft dit mijn vangstresultaten toch naar boven gebracht. als ik met boilies 1 vis per dag ving, waren er dit nu 2 per dag met tijgernoten.
dit op de stekken rechts bovenaan + rechts onderaan en links bovenaan. daar tegen de kanten waar men geen tent kan opstellen (de dijk) als je weet wat ik hiermee bedoel..

brasem heb ikzelf geen last vangehad. Vanaf er mais of andere partikels dan tijgernoten worden ingezet verandert dit de zaak, waarbij er massaal veel brasem word aangetrokken tot je stek. Er worden veel witviswedstrijden gehouden daarom ook de grote populatie brasem/witvis.

Als ik van jou was en je hebt 1 van dee 3 stekken ZEKER met tijgers vissen. (voerboot is er NIET toegestaan) dus indien je met je spod of andere voerstrategie je tijgernoten naar het midden van het water krijgt zou ik je dit zeker aanraden. dus 1 hengel zou ik toch met tijgernoten bevissen indien dit mogelijk is voor jou.

Boilies viste ik altijd met 2 14mm boilies waarvan de 2de boilie een popup is (snowman met 2 14mm boilies)
ook kan je met duivenvoer vissen : veel brasem maar als je dan met 2 20 of 18 mm boilies aan je hair zet is dit ook goed mogelijk aangezien er veel brasem naar de stek word gelokt, maar eveneens komt onze vriend de karper er ook goed op af.. karper krijgt deze 2 boilies aan de hair wel binnen en een brasem niet, af en toe lukt het een brasem zichzelf te haken.. wel zal je enkele tuutjes krijgen en je hengel tip een beetje bewegen maar dit liet ik telkens doen.. en kreeg enkele minuten/uren later er 100% karper op beet.

Groeten
De Doorzetter Wint !
michiell_  
#39 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 18:40:30(UTC)
michiell_

25 ponder

er mag met 2 hengels gevist worden en weerhaakloze haken. Knipoog
De Doorzetter Wint !
PascalP  
#40 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 18:51:13(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

'weerhaakloze haken' --> dat word nieuw voor mij want ik vis altijd met wide gape X
maarja en het voeren zal niet zoon probleem zijn want als ik met partikels vis (meestal duivenvoer en tijgernoten met 3 tijgernoten op elkaar als snowman) voer ik toch bij met de spod en ik snap wat je bedoelt met 'rechts onderaan en links bovenaan. daar tegen de kanten waar men geen tent kan opstellen (de dijk) als je weet wat ik hiermee bedoel..'Like

Ps heb je mis. wat foto's van de vissen die je daar gevangen hebt? Lijken me opzich wel mooie dikke vissen als er veel witviswedstrijden worden gehouden.Blij
als ze maar mooi zijn
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (9)
4 Pagina's<1234>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.