logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
dreamcatcher  
#41 Gepost : zondag 18 maart 2012 22:26:51(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Ik denk dat het momenteel zowiezo een hype aan het worden is om een hengel aan te schaffen met 3,1/4 of 3,5 lb.
Vandeweek heb ik een paar dvd s zitten kijken van o.a korda en er worden alleen zware hengels gepromoot. Nou worden heel er veel mensen hierdoor beïnvloed (vooral de jeugd)
Nou ben ik in mijn jongere jaren ook altijd van de zware hengels geweest, maar heb sinds kort gewoon weer 2,5 lb hengels. Natuurlijk gooi ik hier geen 120 meter ver mee maar ik vind het qua drillen echt een genot en als ik echt op 120 meter wil gaan vissen vaar ik me lijntjes wel uit.

Groet ,

Danny

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 20 maart 2012 18:30:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Mister X  
#42 Gepost : zondag 18 maart 2012 22:34:41(UTC)
Mister X

50 ponder

@Gradus Scholtens Zeg ook duidelijk "meeting" bijvoorbeeld tijdens een vergadering of
bijeenkomst. Blijf wel bij mijn standpunt laat ik het zo zeggen, wat ik hier heb gezien
& gehoord vissen op de kant worden getrokken met alle gevolgen van dien. Vindt ik dat
deze personen goed aan de tand gevoeld moeten worden! Mijn reactie is geen feit voor
iedereen een uitgangspunt, voor mensen die zich aangesproken voelen. Tuurlijk hoef je
geen cursus te volgen zou wat zijn verplichtingen. Geef als voorbeeld duitsland wat
zich daar afspeeld m.b.t vis doodslaan keur ik ook niet goed! Kortom mensen die zich
aangesproken voelen denk even na, voordat je een vis verminkt en iemand zijn vangst
verneukt! Begrijp mij niet verkeerd deze reactie is niet persoonlijk maar algemeen Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zondag 18 maart 2012 22:36:15(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gradus Scholtens  
#43 Gepost : maandag 19 maart 2012 01:29:13(UTC)
Gradus Scholtens

10 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Jowan,

Dat "op de kant getrokken worden" gebeurt ook met lichtere stokken hoor, heeft m.i. niet alleen te maken met hoeveel Lbs je vist.
Ik vat het ook niet persoonlijk hoor, maar doe dat van mij dan ook nietLike
Want dan was niet mijn bedoeling namelijk.

Gradus....
F***k
Mister X  
#44 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 09:42:13(UTC)
Mister X

50 ponder

@Gradus Scholtens Vissers met lichte stokken 1.75LB zie ik hier niet snel vis op de kant
trekken. Omdat deze mensen weten waar zij mee bezig zijn "algemeen" Naar mijn weten
hebben deze personen goed nagedacht (vissen op afstanden waar hij of zij zich goed
bij voelen.) Geen noodzaak meters moeten werpen kunnen optiemaal geniet van de dril.

Uitzondering zijn genoeg mensen die met lichte stokken vis aan kant trekken i.v.m
bezemstelen vissers is dat toch opvallend minder. Waar het mij vooral om gaat laat
de vis zichzelf uitputten, i.p.v de vissen moet z.s.m in het net. Krijg heel vaak het
idee mensen willen elkaar de kop gek maken (geen gezichtsverlies lijden!) Dat zijn
in mijn ogen "recreanten kermis vissers" Komen met plak boek je even vertellen kijk
eens wat ik heb gevangen. Mijn reactie zoek maar een lekker snoepje uit mijn kind d'oh!

Begrijp mij niet verkeerd voel mij totaal niet aangevallen. Uitgesproken persoonlijkheid
geen poes pas maar pats boem visser Breede lachd Mag graag fouten maken anders is het leven
niets meer aan Knipoog Maar goed algemeen is het standpunt wel duidelijk geworden man Blijb

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 20 maart 2012 20:15:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

sander Janssen vd laak  
#45 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 18:25:33(UTC)
sander Janssen vd laak

20 ponder

vis de laatste tijd met 13ft 3.0 en 3.25 lbs hiervoor viste ik met 12ft 2.75 lbs reden is dat ik een echte obstakelvisser ben en in het voorjaar zijn ze hier op het kanaal en rivier niet te houden en dat hoop ik zo te kunnen ondervangen
Rik.L.  
#46 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 23:12:29(UTC)
Rik.L.

5 ponder

Karpervissers moeten gewoon hun verstand gebruiken als ze een karper drillen, of ze met 1.75lb of 3.5lb stokken aan het vissen zijn. Zelf heb ik ook een setje 3.5lb stokken voor het vissen op de rivier, als een karper in de stroming gaat hangen dan heb je ze hard nodig. Maar buiten de extreme situaties heb ik ze nog nooit gebruikt.

Over het algemeen kan ik prima uit de voeten met een setje 2lb hengels of bij grotere afstanden mijn 2.75lb setje. Maar nogmaals de hengel is niet het probleem maar de man/vrouw die m vasthoudt.
PatricS  
#47 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 23:55:18(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Rik.L. schreef:
Karpervissers moeten gewoon hun verstand gebruiken als ze een karper drillen, of ze met 1.75lb of 3.5lb stokken aan het vissen zijn. Zelf heb ik ook een setje 3.5lb stokken voor het vissen op de rivier, als een karper in de stroming gaat hangen dan heb je ze hard nodig. Maar buiten de extreme situaties heb ik ze nog nooit gebruikt.

Over het algemeen kan ik prima uit de voeten met een setje 2lb hengels of bij grotere afstanden mijn 2.75lb setje. Maar nogmaals de hengel is niet het probleem maar de man/vrouw die m vasthoudt.

Like Like Like Like Like
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (8)
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.