10 ponder Lid sinds: 25-10-2011(UTC) Berichten: 93
|
Ik heb een paar rigjes gemaakt Onderlijn Materiaal: Skinny van pietvogel Haak Fang Twister Size 8 Lengte 20cm Onderlijn Materiaal: Skinny van pietvogel Haak Fox Arma point Pattern SSSP Size 8 Line alinger PB Lengte 23cm Tips en verbeter punten hoor ik graag
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Rigjes zien er op zich goed uit enkel het type quiklink welke je op de laatste foto gebruikt zou ik zelf nooit gebruiken. Daar kan volgens mij je rig veels te makkelijk uitvliegen. Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
|
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 5-7-2010(UTC) Berichten: 58
|
Ik weet niet wanneer je de lijntjes in gaat zetten, maar met deze temperaturen zou ik hem korter houden.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
|
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
|
Martin Aerow schreef:Ik weet niet wanneer je de lijntjes in gaat zetten, maar met deze temperaturen zou ik hem korter houden. Op de vijver waar ik vis liggen op de bodem soms stenen dus ik ik hem hem liever iets langer ik zou ook nog een paar kortere maken (:
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Heb je de siliconen tube met opzet gescheurd? |
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
DavidT schreef:Heb je de siliconen tube met opzet gescheurd? Je bedoelt bij rig 1 bij de hair? Dat was per ongeluk zo gegaan maar zo gelaten zag er wel goed uit
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
Eey kerol, Niks meer aan doen. Vang je ze daar wel.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ja, dat gaat wel werken hoor! Ziet er goed uit!
Gr. Erwin
|
|
|
|
|
Nog een paar extra erbij gemaakt Lengte ongeveer 20-23cm wat vinden jullie van de lengte van de hair (niet te lang?) hoe lang maken jullie de hair? Kd rig normaal rigje
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
rigjes zien er harstikke goed uit! alleen zou ik die rigjes van de eerste paar foto's korter maken.(dat bevordert de inhaking) de laatste rigjes zijn kwa lengte goed |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
|
@luuk de lengte van de eerste rig lijken door de foto wat groter deze zijn ook rond de 20cm dacht ik
|
|
|
|
|
je mag ze daar ook wel langer maken hoor. is geen probleem.
|
|
|
|
|
zou alleen die 1e 2 nooit daar gebruiken. vooral die kd rig niet. gwn die met dat rubbertje. werkt perfect.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
jordyreith schreef:@luuk de lengte van de eerste rig lijken door de foto wat groter deze zijn ook rond de 20cm dacht ik ooh ok het komt dus door de foto? dan heb ik niks gezegt |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
@jordyreith Zie dat je aardig wegwijs bent op het forum b Foto 1 zou ik de rig ring z.v.m naar de haakbocht stoppen. Het gewicht van het haakaas komt dichter op de punt van de haak. Weet niet of het aan de foto ligt, misschien een maatje kleiner rig ring gebruiken? Foto 2 lijkt wel of je lijm hebt gebruikt bij de knoop? Ja zou ik dat niet doen. Foto 3 prima in orde! Persoonlijk het rubbertje verder op de haaksteel, gewicht van het haakaas komt direct op de punt van de haak. Vindt het heel goed dat je putty gebruikt 2 a 3CM op de onderlijn. De rigs haken altijd netjes in de onderlip succes Bewerkt door de gebruiker donderdag 15 maart 2012 20:39:24(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Hey bedankt voor de tips haha ja rig rings zijn iets aan de grote kant en nee ik heb geen lijm gebruikt voor de knopen lijkt denk ik zo. en floris de eerste rig heb ik altijd mee gevist bij heinen toen ik ze kant en klaar kocht nu een keer een gemaakt. en de kd rig wou ik gewoon een keer uitproberen
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
welke haak is dit? Rigs zien er goed uit hoor!
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
floriskouters schreef:zou alleen die 1e 2 nooit daar gebruiken. waarom niet?
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.