Nieuwe uitzetting Lid sinds: 25-5-2011(UTC) Berichten: 9
|
Yoo Carpfeeling!
ik lees over zowel C887 (ashima) & De gamakatsu G-carp Superhook erg goede verhalen. Nu ben ik niet zo heel erg scherp in het vergelijken maar volgens mij zijn ze redelijk het zelf, toch?
nu lees ik overal dat Ashima haken vaak minder scherp zijn (vanaf de fabriek) als de andere merken, maar wel veel en veel langer scherp blijven als de rest. enige min puntje is dat de coating mij te glansrijk is. Ook valt mij op dat maar weinig hengelsporthandelaren dit merk nog verkopen, is dit soms een aanleiding van iets?
De Superhook heeft daar in tegen wel een mooie zwarte afwerken en heeft naar mijn mening de zelfde eigenschappen.
Misschien dat jullie je mening kunnen geven en mij een zetje in de goede richting kunnen geven? Ik vis meestal met een maatje 8 en soms maat 6, als dat verders nog uitmaakt.
Groetjes, Bastiaan
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
ik gebruik ze allebei, het maakt mij niet zoveel uit. Ashima wordt niet door zoveel winkeliers gevoerd als gamakatsu. Volgens mij is dat nog nooit anders geweest. Volgens mij is gamakatsu wat bekender omdat het ook veel in de witvisserij wordt gebruikt?
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Er zijn in China 3 fabrikanten die haken maken. Gamakatsu is hier een van. Meerdere merken laten hun haken maken bij de fabriek van Gamakatsu. Het mag voor zich spreken dat de eigen lijn van Gamakatsu de A lijn is. Ze zullen er dus altijd voor zorgen dat hun eigen haken scherper (beter?) zijn dan de rest.
De punten van de haken van Gamakatsu worden ook geperst i.p.v. gesneden. Om deze reden zijn ze sterker en blijven ze langer scherp.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Tevreden Ashima & Gamakatsu gebruiker. Verschil Gamakatsu haken zijn dikker en hebben teflon coating. Ashima maakt gebruik van geen coating (zwart afgewerkt) glimmen meer
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.