logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
thimon  
#1 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 14:38:49(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Beste CF collega'sBlij

zijn er al mensen die vis hebben gevangen op groot water?
dan heb ik het over 10 hectare of meer..
ik vraag me dit enorm af, en op hoeveel meter de vis dan weg komt.

ik wil graag zo snel mogelijk beginnen op mijn voerstek.
13 hectare water met een mooi groot bestand aan puntgave karpers.

Groetjes Thimon Blijb
Doorzetten wordt beloond!
Sponsor
sander Janssen vd laak  
#2 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 18:54:19(UTC)
sander Janssen vd laak

20 ponder

helaas nog geen vis op de kant ook weinig uren gemaakt tot nog toe ivm drukte
maar op je vraag kan ik al helemaal geen antwoord geven vis op 13 Ha maar gemiddelde diepte is 80 cm Like
team nootdorp  
#3 Gepost : woensdag 29 februari 2012 21:09:37(UTC)
team nootdorp

35 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
nooit ,ik probeer het wel vaker op de beekse bergen dat is het grootste water wat ik heb bevist

it's an addiction, there is no treatment
www.teamnootdorp.weebly.com
louiskruyfhooft  
#4 Gepost : woensdag 29 februari 2012 21:35:05(UTC)
louiskruyfhooft

40 ponder

Man
België

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hey Thimon,

Ik bevis sinds een paar jaar een water van ongeveer 16 ha.
En zo goed als alle vis vang ik er tegen de kant (buiten de winter, dan in de diepste put in het midden van het water)
De kant die ik dan bevis is gewoon de kant waar er het langste zon opstaat, of waar er een interessante bodemgesteldheid is.
Op zo'n grotere wateren kan je bij aanvang van je sessie best gewoon eerst naar de wind kijken, dan zit je al zeker goed Knipoog
Wel denk ik dat als er nu in het midden bij het water waar jij gaat vissen ondiepe plateaus liggen of andere hotspots dat het daar
ook zeker goed vangen is Knipoog
grtzzz
Dimitrie1975  
#5 Gepost : woensdag 29 februari 2012 21:43:15(UTC)
Dimitrie1975

15 ponder

Net als de persoon boven mij zegt het ligt aan het water, elk water is anders, ligt er veel puin in het water, liggen er bomen of andere obstakels in het water, wat is de bodem verloop. wat is de bodem structuur.. als je 10+ hct gaat bevissen zou ik eerst wat stekken uit kiezen waarvan jij denk dat er vis zou kunnen zitten, dan zou ik ndit gedeelte in kaart gaan brengen, en dat doe je dan bij een aantal stekken.. ik zou dan een week voeren per stek om de dag en dan ( niet alle stekken ineens want dan kan je ze niet bevissen na een week) maar meestal na een week voeren kan je wel zeggen waar de vis oop dat moment zit.. hoever uit de kant is aan jou, ik ben en blijf een voorstander van een dicht tegen me eigen kant aan en een in het wijd op een talut of tegen een vreemds iets aan.. maar dit is mij manier van vissen , maar wil natuurlijk niet zeggen dat je het over moet nemen..

suc6 in je zoektocht op groot water..
Als je lijnen niet nat zijn !!!! Dat zit je thuis voor de buis ....
thimon  
#6 Gepost : woensdag 29 februari 2012 22:02:22(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Bedankt heren! Tik 'm aan!

ik ben vandaag ook weer druk aan het peilen geweest.
alles opschrijven wat ik merk en zo.
vorig jaar 2 vissen gevangen op dat water, dus het vertrouwen zit wel goed.

Blijb
Doorzetten wordt beloond!
louiskruyfhooft  
#7 Gepost : woensdag 29 februari 2012 22:26:32(UTC)
louiskruyfhooft

40 ponder

Man
België

een methode die ik toepas en al veel hotspots heeft achterhaalt is gewoon een toertje rond het water doen en om de 20 m ofzo is goed op de grond springen,
soms zie grote boeggolven op het oppervlak verschijnen van vluchtende vissen (karpers). Zo was dit op het water waar ik vis altijd op dezelfde plek,
nu is het er ook de bestvangende stek Knipoog
visser01  
#8 Gepost : woensdag 29 februari 2012 23:18:56(UTC)
visser01

15 ponder

mijn thuiswater is een kleine 20ha en eigenlijk maakt de grootte niet zoveel uit,natuurlijk moet je wel weten waar de vis zit op het moment want als ze aan de andere kant van het water zitten dan kan je lang wachten eens je een paar principes vasthebt is het vaak makkelijk karper te vangen
het grootste gedeelte van het water heb je eigenlijk niks te zoeken of het moet voor een mooie plateau ofzoo zijn,enkel de kanten van het water is het te doen
ik vis meestal tussen de 3 en de 7 meter(diepste gedeelte 13m) en voer mooi gespreid,meestal volgt op een groter water de vis grotendeels de wind,wetende dat die in belgie en nederland meestal uit W ZW-richting komt maak je je best een stekje met dat in gedachte en ga zeker vissen als de wind van daar blaast
in het voorjaar kan het wel helemaal anders zijn,dan zoek je best de ondiepe stroken op vanaf april kan het op die plekken zot runnen
grttss visser

Bewerkt door de gebruiker woensdag 29 februari 2012 23:26:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ga vissen als ze bijten!
SPEEDCARP!!!
Lodewijk  
#9 Gepost : donderdag 1 maart 2012 01:24:15(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
louiskruyfhooft schreef:
een methode die ik toepas en al veel hotspots heeft achterhaalt is gewoon een toertje rond het water doen en om de 20 m ofzo is goed op de grond springen,
soms zie grote boeggolven op het oppervlak verschijnen van vluchtende vissen (karpers). Zo was dit op het water waar ik vis altijd op dezelfde plek,
nu is het er ook de bestvangende stek Knipoog

dit zal hier niet werken.
ik ken het water dat ie gaat zitten en daar doen ze nogal aan stekkenclaimerij...

'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
louiskruyfhooft  
#10 Gepost : donderdag 1 maart 2012 20:34:21(UTC)
louiskruyfhooft

40 ponder

Man
België

nja, op sommige wateren is dit echt wel een handige methode om snel vis te localiseren Knipoog
visser01  
#11 Gepost : donderdag 1 maart 2012 22:39:22(UTC)
visser01

15 ponder

lijkt me toch niet echt een techniek voor op groot,vaak dieper water vis te lokaliseren,op kleinere putjes misschien
grtss visser
ga vissen als ze bijten!
SPEEDCARP!!!
Erwin  
#12 Gepost : donderdag 1 maart 2012 22:59:27(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik vis vaak op een water van 300 ha. Flinke lap water dus. Ik van ze hier meestal op de plekken waar je ze ook zult verwachten. De vaargeul is bijvoorbeeld een goede stek. Deze is niet heel breed en het lijkt of de meeste vis daar doorheen trekt. Op rietkragen en harde platen werken altijd erg goed.

Gr. Erwin
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.