logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

72 Pagina's«<3031323334>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karpermars  
#621 Gepost : woensdag 22 februari 2012 11:46:48(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

Duidelijk verhaal Thijs..en website zou zeker geen overbodige luxe zijn....ik was zelf altijd lid van Blijf Sportief en dat was een wat slapende geheel geworden zeg maar....Maar als ik dus een beetje goed tussen de regels door lees dan zou het allemaal nog wel bij de gewone 3 maandjes nachtvissen kunnen blijven als de wijziging van de visserijwet nog meer vertraging oploopt....Misschien moeten "we" maar eens denken aan een aparte tak van de karpervissers in de vereninging....kunnen we in de toekomst ook wellicht de 3e hengelontheffing regelen...desnoods maken we die dan samen met een nachtvisvergunning,kan je daar desnoods een vergoeding voor vragen om zon club in het leven te houden...???Tis maar een wilde optie hoor.....
@karperleon : Ik denk dat Thijs eea goed heeft uitgelged voor je ?Bij de acceptgiro zat altijd een uitnodiging voor de jaarvergadering,althans bij Blijf Sportief wel

Hahha Thijs....die Papegaai heeft iedereen wel op zn vangstlijst staan he...ik heb hem ook al 4x gevangen....van 22p tot 36,4 een van de oudste vissen op het water...ik heb em toen al op 22 gevangen in 1996 of 1998
karpermars  
#622 Gepost : woensdag 22 februari 2012 11:49:40(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

He Sam....nee heb dit keer niet gemeten..maar zal nog niet veel warmer zijn dan een graadje of 5 denk ik....die ijsblokjes hebben hun werk wel gedaan he...maar met die wind erover en vanaf morgen 10-13 graden wordt dat rap warmer......nog bij de dino een poging gewaagd of ook nog niet ?
monstercarps  
#623 Gepost : woensdag 22 februari 2012 11:49:46(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Ja bedankt voor de info thijs. Die vis op mijn avatar is de papagaai op 38 pond precies.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor het nachtvissen want ik kan echt niet meer wachten om een paar bollen weg te schieten en mijn tentje op te zetten.
Je precies, ik ben van plan om een watertemperatuur metertje te gaan halen. Dan krijg ik misschien nog meer duidelijkheid over de vangsten straks. Nee ik heb het niet bij de dino geprobeerd. Heb er trouwens wel nog gesnoekt en dat gaat ook goed daar.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 22 februari 2012 11:51:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Keep it simple...
karpermars  
#624 Gepost : woensdag 22 februari 2012 11:54:45(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

die bollen wegschieten en dat tentje opzetten kan altijd he Sam....zoland je maar niet snachts vist...Lekker!
griend  
#625 Gepost : woensdag 22 februari 2012 12:45:02(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
karpermars schreef:
Misschien moeten "we" maar eens denken aan een aparte tak van de karpervissers in de vereninging....kunnen we in de toekomst ook wellicht de 3e hengelontheffing regelen.


dat is nog geen eens een slecht idee aparte tak. Misschien is dan ook wel weer mogelijk om het voor elkaar tekrijgen dat je weer met een bivvy mag vissen.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 22 februari 2012 12:49:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Wind op de kant is vis in de hand.


monstercarps  
#626 Gepost : woensdag 22 februari 2012 14:13:57(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Ja tuurlijk marcel maar of het zin heeft om daar smiddags je hengels uit te gooienThink
Heb er toen geen succes gehad dus dat verwacht ik nu eigelijk ook niet echt.
En gaat er dit weekend al iemand knallen?
Keep it simple...
karperleon  
#627 Gepost : woensdag 22 februari 2012 14:29:26(UTC)
karperleon


5 ponder

Lid sinds: 21-2-2012(UTC)
Berichten: 22

Thijs superbedankt voor je uitleg en hou de brievenbus in de gaten.
Marcel ik was ook lid van blijf sportief en als de brief bij de acceptgiro gezeten heeft zal ik die denk ik over het hoofd hebben gezien en weggegooid hebben.
De oude nachtvisregels blijven van kracht zolang het besluit nog niet door de kamer is dus 3 maanden en ik denk niet dat onze fanatieke vrienden er een bekeuring minder om gaan schrijven uit meedelijden met ons.
Marcel zijn er ergens foto's te vinden van die spiegeltjes die uitgezet zijn ik had er 4 in 2011.
karpermars  
#628 Gepost : woensdag 22 februari 2012 19:46:05(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

in ieder geval kunnen we via dit forum elkaar goed op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen...toch ?
Leon,vis jij altijd vanuit die gele Pilotboot ?die spiegels zijn (helaas) niet gefotografeerd bij uitzetting,erg jammer,had bij een karpercommissie niet gebeurd denk ik,maar dat kan je niemand kwalijk nemen....je zult het dus moeten doen met de fotos van de mensen zelf.Ik had er ook iets van 4-5 bij zitten...het zijn wel plaatjes he....Sam is echter de uitzetspiegelkoning van ons allemaal...die heeft er echt een berg gevangen.....
Zaterdag waarschijnlijk Sam....net weer een handje vol staan zwieberen...voelde nog niet echt als voorjaar langs de plas...brrr

Bewerkt door de gebruiker woensdag 22 februari 2012 20:05:53(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

karpermars heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
135.JPG
monstercarps  
#629 Gepost : woensdag 22 februari 2012 19:49:44(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

hahaa nee die wind voelt nog niet echt als een voorjaarwindje. best koud nog maar het is al een stuk beter te doen nu. Ja die uitzetspiegels vinden mijn bollen altijd wel is niet eeens nodig geweest om fotos te nemen joh ik heb het hele bestand al op de camera haha nee maar het waren er wel aardig wat heb de helft niet eens gefotografeerd. Ben benieuwd of je eidn dit jaar al een beetje vooruitgang in de gewichten ziet. Vind het wel hele mooie vissen.
Keep it simple...
karperleon  
#630 Gepost : donderdag 23 februari 2012 12:15:50(UTC)
karperleon


5 ponder

Lid sinds: 21-2-2012(UTC)
Berichten: 22

De boot waar ik mee vis is een grote blauwe orca 630 met grote blauwe kap ik heb een 2 jaar tussen de hockeyvelden en recreatiepark gevist op 2 stekken lig nu al meer dan een jaar naast de vereniging bij westmaas te vissen achter de autoschade bedrijf.Ik heb voor dat ik op de binnenmaas kwam veel op de merwede gevist op het strandje waar jij met Koos zat bij goedhart.Ben begonnen met een geel shetlandje met een bruine kap toen lag ik altijd tegenover het recreatieoord.
Ik ben ook benieuwd wat de spiegels gaan doen en vind het wel leuk om dat met elkaar te delen.
zodra ik je ziet op het water laat ik mijn gezicht wel even zien.
Thijs van Rees  
#631 Gepost : donderdag 23 februari 2012 12:37:43(UTC)
Thijs van Rees


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 16-2-2012(UTC)
Berichten: 13


Toch zonde van die bijnaam (kende hem al wel), prachtvis met een vergroeiing aan de kop, meer een mopskop (zoals de vergroeiing de sommige snoeken hebben) dan een door vissers toegebracht 'litteken'.

Door de fusie word ook de HSV Blijf Sportief weer nieuw leven ingeblazen, bij ons (HSVWM) waren al commissies voor witvissers, vliegvissers en jeugdvissers met goed bezochte activiteiten, nu er een ledenbestand van 1400 vissers is kan dit alleen maar groeien. Nadat ik ben gestopt met de karpercommissie (jaar of 7 geleden) is deze commissie opgeheven en derhalve was er geen vertegenwoordiging binnen het bestuur. Wel heb ik samen met de voorzitter destijds het karperbestand beschermt tijdens de afvissing van 2005 waardoor het percentage karper wat zou worden afgeroomd (75% bodemwoelende vis, volgens STOWA, watertyper snoek / voorn) is vervangen door brasem. Dan is het natuurlijk niet de bedoeling om ppotvis uit te zetten (bodemwoelend) want dan krijg je vanzelf de 'waterbeheerheren' achter je aan. Heb geen idee waarom dit gedaan is (niet vanuit HSVWM) maar ik vraag jullie het niet aan de grote klok te hangen om erger te voorkomen. Wij zijn maar één van de partijen die iets te zeggen hebben over de Binnenmaas en zeker niet de grootste... Iets waar hard voor is gevochten kun je met dergelijk acties zomaar teniet doen.

Groeten,

Thijs
karpermars  
#632 Gepost : donderdag 23 februari 2012 19:54:30(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

het is inderdaad gewoon een vis die er altijd al zo uit heeft gezien...de blauwe plekken die die nu in zn bek heeft had ie vroeger niet maar die bek wel inderdaad...tis een redelijk makkelijke vis want hij kom er regelmatig uit en ook over de gehele plas...Maatjes vingen hem een keer op woensdag en de zaterdag erop had ik hem ook weer...
Dan zou het me niet verbazen Thijs dat die er door Blijf Sportief ingekegeld zijn...ach het is een goede opfrissing van het bestand want er vallen elk jaar toch wel wat vissen af zo rond de paaitijd....
Ik denk Leon dat jij jaren terug een keer langs kwam varen toen ik zat te vissen op de boot..toen had je die gele net gekocht ligt me bij...kan dat ?Dat je dat nog weet joh van de Merwede...das alweer lang geleden zeg...zeker 15 jaar denk ik....
karperleon  
#633 Gepost : vrijdag 24 februari 2012 09:04:38(UTC)
karperleon


5 ponder

Lid sinds: 21-2-2012(UTC)
Berichten: 22

Dat klopt Marcel toen was ik op zoek naar een ligplaats en heb ik bij jou om wat advies gevraagt.
Op de merwede heb ik denk ik nog een jaar of 8 gevist totdat het te druk werd.
Ik ben nu wat meer gebonden en moet mijn visserij daarop aanpassen dus heb ik sinds 3 jaar een caravan staan waaruit ik ook kan vissen bij plomp, en zie ik gelijk alle bootjes in en uitvaren.
monstercarps  
#634 Gepost : zaterdag 25 februari 2012 14:34:11(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Het is mooi visweer vandaagjawsmiley
Echt een voorjaarsdag. Zag al een aantal vissers bij de bmaas en bij het gemeentehuis. Iedereen haalt zijn hengels weer uit de kast.
monstercarps heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
SAM_0482.JPG
Keep it simple...
karpermars  
#635 Gepost : maandag 27 februari 2012 12:03:43(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

Het mooie weer mocht mij helaas niet verblijden in de vorm van een aanbeet...de 1e blanknacht is een feit...maar ja...blijft groot water he en dus lastig.....Nog meer mensen een poging gewaagd ?Overigens verder niemand zien vissen ....dat is dan wel altijd wel weer lekker en het grootste voordeel van deze tijd...
monstercarps  
#636 Gepost : maandag 27 februari 2012 12:39:19(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Jammer marcel! Maar wat ej zegt het is groot water he. Zou wel heel mooi zijn als je de eerste nacht gelijk een vis vangt. Ik ga volgende week met frank in de polder. We willen eerst weer eens een naantal visjes gevoeld hebben voordat we de bmaas opgaan.
Keep it simple...
karpermars  
#637 Gepost : maandag 27 februari 2012 12:51:43(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

Okee Sam,ga je naar dat water waar je vorig jaar meteen een paar vissen ving de 1e nacht ?
Ik had netjes heel licht gevoerd maar goed joh er moeten er maar net een paar overheen zwemmen he...stek heeft zich wel bewezen in het verleden..ach ja joh..komend weekend weer een poging...
Nog steeds tevreden met je warmtepak kerel ?
monstercarps  
#638 Gepost : maandag 27 februari 2012 18:31:58(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Ja we gaan naar dat water waar we er vorig jaar gelijk een paar hadden. Ik hoop dat het deze keer ook zo goed gaat maar ej weet het maar nooit. Ja ik ben nog steeds tevreden over dat warmtepak hoor marcel. Heb hem nu 8 keer gebruikt en warm is die zeker. Ja jij weet ongeveer wel waar welke periode vis zit op de binnemaas. Wie weet vang je volgende keer wel wat ze moeten er maar net zitten inderdaad. Ga je aankomend weekend weer? En je voert vanaf nu gewoon elke week op een vaste stek? ALs je dat doet moet het vroeg of laat wel raak zijn zeker nu het steeds weer wat warmer word.
En griend wanneer ga jij beginnen. Ga je het jaar beginnen op het hollands diep?

Bewerkt door de gebruiker maandag 27 februari 2012 18:33:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Keep it simple...
griend  
#639 Gepost : maandag 27 februari 2012 19:51:43(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Zonde marcel dat het niks was aan de andere kant verwacht ik met deze waterth nog niet teveel ervan .
@Sam ik was van plan op de bmaas testarten maar nu de regeling er nog niet door is ga ik een vrijdag nacht naar een put in brabant.
Wind op de kant is vis in de hand.


karpermars  
#640 Gepost : maandag 27 februari 2012 20:04:51(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

precies mannen...toen ik smorgens de steekstokken eruit trok merkte ik pas weer goed hoe koud het water was/is....ach joh ik vind het er gewoon zijn al heerlijk...en met wat mazzel vang je nog een visje ook he....er zijn uiteraard veel makkelijkere wateren om te starten...
Hollandsch Diep lijkt me helemaal een klus om daat re starten..maar goed..the right time at the right place en wie weet maar ik snap dat je voor een put kiest hoor Griend...benieuwd wie van ons cluppie de 1e beer pakt dit jaar....
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (22)
72 Pagina's«<3031323334>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.