logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

72 Pagina's«<2930313233>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karpermars  
#601 Gepost : vrijdag 17 februari 2012 19:16:06(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

oh en Jasper...voorkomen is beter dan genezen he....op de BM was 15 jaar geleden een partytent ook nog geen probleem als je begrijpt wat ik bedoel...
Thijs van Rees  
#602 Gepost : vrijdag 17 februari 2012 21:57:37(UTC)
Thijs van Rees


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 16-2-2012(UTC)
Berichten: 13


In principe waren de avonden goed bezocht na een stroef begin, de laatste maal waren er ca 40 karpervissers als ik het me goed herinner. Het grote nadeel was dat om iets gedaan te krijgen via de gemeente je over een zeer lage adem moet beschikken, zo blijkt ook nu maar weer... Maar zoals je ziet is het toch altijd (weliswaar op de achtergrond) in beweging gebleven. Destijds was het meer een kwestie van redden wat er te redden viel want het had toen ook zomaar klaar kunnen zijn met het nachtvissen aan de Binnenmaas.

Er komt overigens geen karperwedstrijd op de Binnenmaas waar even sprake van is geweest (ism Sportvisserij Nederland), het is onmogelijk een dusdanig groot aantal vissers rondom de Binnenmaas te laten vissen.

Groeten,

Thijs
griend  
#603 Gepost : zaterdag 18 februari 2012 13:12:43(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Ik hoor wel Wanneer de datum is van de vergadering .
@Thijs zoals ik uit je verhaal begrijp mogen we nu al gaan nachtvissen of lees ik dat nu verkeerd .
Wind op de kant is vis in de hand.


monstercarps  
#604 Gepost : zaterdag 18 februari 2012 13:33:29(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Als de 2e kamer heeft beslist dat het mag dan mag het van visvereniging binnemaas dus dan mogen we nu gewoon nachtvissen
Keep it simple...
karpermars  
#605 Gepost : zaterdag 18 februari 2012 17:24:05(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

zolang je nog niets iets tastbaars hebt om te laten zien Sam gaat dat je een hele lange discussie met desbetreffende controleur opleveren denk ik.....maarreh...op je stekkie lag vanmorgen vroeg nog ijs zag ik Sam....nog 2 dagen denk ik dan is het weg...temperatuur werkt lekker mee de laatste paar dagen...
griend  
#606 Gepost : zaterdag 18 februari 2012 23:17:02(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
dan zou de vereniging iederlid een nieuwe(aanvullende)vergunnig toe moeten sturen dan heb je wel iets tastbaars.
Wind op de kant is vis in de hand.


karpermars  
#607 Gepost : zondag 19 februari 2012 11:58:31(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

precies Griend.....want anders zie ik de discussies weer onstaan...zeker in deze komende weekkies......op de meeste stukken is het ijs trouwens al weg nu zag ik...er kan weer gevist worden...hahaha.....
monstercarps  
#608 Gepost : zondag 19 februari 2012 12:21:03(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Ik ga volgende week gewoon eens even langs de visvereniging want zo word er ook niet echt veel wijzer van. Dan vreaag ik als we mogen nachtvissen gelijk of ze iets hebben zodat er geen discussies kunnen komen met boa's etc. Als het mag dan ben ik vanaf volgende week weer actief. Maar dat stekkie waar ik ging vissen mag je daar nou legaal viswsen want zie nergens in het boekje staan datje daar niet mag vissen weet iemand dat toevallig
Keep it simple...
karpermars  
#609 Gepost : maandag 20 februari 2012 12:08:50(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

Daar mag je gewoon vissen hoor Sam.....geen probleem...zolang je je auto er maar niet laat staan...Ik ga ook weer zachtjes beginnen...af en toe klein beetje aas erop he....misschien pik ik aanstaande weekend de 1e nacht wel....
karpermars  
#610 Gepost : maandag 20 februari 2012 19:39:06(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

net terug van het 1e voerbeurtje...toch wel weer apart als je maar een handjevol bollen het water inknalt..zag overigens wel de 1e karper mannen...helaas in een verregaande staat van ontbinding...met deze watertemperaturen ga ik ervan uit dat ie er al een poosje in ligt....verder niets gezien....Gaan er nog meer mensen de hengels weer uit de korte winterstop halen binnenkort ?
griend  
#611 Gepost : dinsdag 21 februari 2012 06:13:58(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
dat is wel zonde dat je een dode karper vond, ik hoop dat het bij die eene blijft.
elke winter sterft er wel een karper maar jij ben de eerste die ik erover hoor.
als het goed is ga ik volgend weekend vissen ik heb er echt weer SUPER veel zin erin.
Wind op de kant is vis in de hand.


griend  
#612 Gepost : dinsdag 21 februari 2012 07:46:31(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
@marcel ik heb het gisteren met me vismattie's over de vergadering gehad en die komen ook zodra er een datum bekent is .
Wind op de kant is vis in de hand.


karpermars  
#613 Gepost : dinsdag 21 februari 2012 09:20:37(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

Klasse Griend....ik trommel er ook wat op dan zijn we goed vertegenwoordigd wat ons betreft..Zag verder geen enkele vis nee....maar ach zie elk jaar net na de winter en net na de paai wel wat vissen dobberen....dus no panic...Ik heb er ook wel zin in ja...begint weer te kriebelen zeg maar.....
Denk dat Samie ook al weer met de werppijp aan de slag is...of niet ?
monstercarps  
#614 Gepost : dinsdag 21 februari 2012 12:54:44(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Nou ik word wel lekker gemaakt nu door jullie zeg haha. Ik wist niet dat je daar mocht vissen joh maar ik wacht eigelijk tot ik zeker weet dat ik kan nachtvissen dan gaat mijn n werppijp zich ook weer nuttig maken want anders heeft het niet zoveel zin als ik geen nachtjes kan pakken. Ik ga nog ff wat meer duidelijkheid by de visvereniging vragen over het nachtvissen want ik wil het jaar niet beginnen met een boete.
Meet jij trouwens de watertemperatuur weleens marcel?

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 21 februari 2012 12:58:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Keep it simple...
griend  
#615 Gepost : dinsdag 21 februari 2012 14:01:32(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
monstercarps schreef:
Nou ik word wel lekker gemaakt nu door jullie zeg haha.


nou Marcel nu komt het weer door onsBreede lach
Wind op de kant is vis in de hand.


karperleon  
#616 Gepost : dinsdag 21 februari 2012 14:16:15(UTC)
karperleon


5 ponder

Lid sinds: 21-2-2012(UTC)
Berichten: 22

Hallo ik heb mij ook geregistreerd omdat ik ook een aantal jaren op de bm vis en heb een caravan daar aan het water staan en een boot bij plomp.
Hoi marcel ik zou graag willen weten wanneer de vergadering is van de visvereniging dan kan ik ook met wat vrienden komen.
monstercarps  
#617 Gepost : dinsdag 21 februari 2012 14:40:08(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

He nog een bmaas visser. Als het goed is ben je lid van hsv binnemaas, dan krijg je voordat de ledenvergadering is een brief thuis opgestuurd met de datum van de vergadering dus iedereen word nog herrinert.
Keep it simple...
karperleon  
#618 Gepost : dinsdag 21 februari 2012 14:52:49(UTC)
karperleon


5 ponder

Lid sinds: 21-2-2012(UTC)
Berichten: 22

Wel mijn vergunning gekregen en 1 keer in de 4 jaar een boekje en 1 keer een briefje over de fusie verder zie ik niets van de vereniging heb wel even gebeld over het nachtvissen en werd mij verteld dat ze de regelgeving gaan volgen zodra het is goedgekeurd door de kamer en dat is uitgesteld.
Thijs van Rees  
#619 Gepost : woensdag 22 februari 2012 10:21:27(UTC)
Thijs van Rees


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 16-2-2012(UTC)
Berichten: 13


Heren,

De intentie vanuit de vereniging is dat er het gehele jaar 's nachts gevist mag worden, de bijbehorende regels in acht nemend. Maar zolang de nieuwe wet niet door de kamer is heb je dus ook niets om op terug te vallen, het is erg jammer dat dit nu vertraging oploopt. Zoals ik eerder al aangaf weet ik niet of er nu al 's nachts gevist mag worden, wellicht is er iets mogelijk vanuit de vereniging maar dit moeten we eerst bekijken. Veelal moeten dergelijke ontheffingen (is geloof ik weer een andere dan wanneer je hem baseert op de visserijwet) ruim van tevoren aangevraagd worden, als er nu nog een nieuwe uit moet kan dat wel weer even gaan duren. Zodra ik meer weet zal ik hem hier posten.

Mocht er toch een mogelijkheid zijn om het e.e.a. nog aan te passen zal dit waarschijnlijk via de nieuwe website gebeuren die volgende maand de lucht in gaat. Een nieuwe / extra vergunning opsturen is geen optie, we hebben 1400 leden dan kom je dus al snel op 100,- enveloppen, 150,- vergunning / brief + 620,- porto = een kleine 900,-... Ik denk dat we dat dan op een andere manier op moeten lossen. Vergeet niet dat we slechts een euro of 3 over houden van de inkomsten van de vergunningen, de rest zijn afdrachten aan de verschillende instanties en andere kostenposten. 'Even' een brief versturen is dus een kostbare bedoeling.

Eind vorig jaar was de laatste ledenvergadering van HSV Westmaas / Mijnsheerenland, daar heb je een uitnodiging voor gekregen. Doorgaan maakte ik een boekje met alle info van dat jaar maar de laatste twee jaar hebben we dit niet gedaan aangezien er veel onduidelijkheid was hoe lang het traject van de fusie zou gaan duren. Voor de fusievergadering en vorig jaar is er nog wel een brief uitgegaan met de stand van zaken op dat moment. Over een twee / drietal weken volgt wederom een uitnodiging voor de ledenvergadering van 2012, in die vergadering zal het nieuwe bestuur geformeerd worden en heb je de kans vragen te stellen / suggesties te opperen wat betreft de nieuwe vereniging.

Groeten,

Thijs

@ monstercarps: hoe zwaar was die vis van je avatar? Ik 'ken' hem nog van vroeger Blij

griend  
#620 Gepost : woensdag 22 februari 2012 10:54:41(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
bedankt voor de info Thijs.
Misschien is het een idee om via de nieuwe site een formulier op testellen waarin staat dat je mag nachtvissen dan kunnen de mensen hem zelf uitdraaien en kost het de vereniging niet.
Want ik denk dat jullie niet van iedereen een mail adres hebben om het door temailen.
Wind op de kant is vis in de hand.


Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (24)
72 Pagina's«<2930313233>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.