40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
floriskouters schreef:denk als je het met verstand inzet er niks aan de hand is.
maarja de vraag is doen we dat dan ook. Wat is "met verstand inzetten"?
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
leen schreef:floriskouters schreef:denk als je het met verstand inzet er niks aan de hand is.
maarja de vraag is doen we dat dan ook. Wat is "met verstand inzetten"? Er overnadenknen. en niet met zn allen dom gaan staan dumpen.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
floriskouters schreef:leen schreef:floriskouters schreef:denk als je het met verstand inzet er niks aan de hand is.
maarja de vraag is doen we dat dan ook. Wat is "met verstand inzetten"? Er overnadenknen. en niet met zn allen dom gaan staan dumpen. Is er ook zoiets als slim dumpen? En erover nadenken, dan moet je er verstand van hebben. Waarvan? en wie heeft dat dan nu?
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 21-10-2011(UTC) Berichten: 26
|
Ik weet toevallig dat koi erg gelukkig worden van zout in het water. Dit heeft een desinfecterende werking en heeft een positieve invloed op regelen van het zoutgehalte in het lichaam.
Ook weet ik dat wanneer een karper in direct contact komt met zout, dat dit ernstige verwondingen kan veroorzaken (zoutblaren). Om die reden zou ik geen grote stukken zout in het water gooien. Maarja dat ben ik.
De invloed op de eetlust weet ik niet, maar gezien de populariteit zal er wel een kern van waarheid in zitten.
Groeten Gj |
Good things come to those who bait.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 24-9-2009(UTC) Berichten: 367
|
leen schreef:floriskouters schreef:denk als je het met verstand inzet er niks aan de hand is.
maarja de vraag is doen we dat dan ook. Wat is "met verstand inzetten"? Weten wat je doet, of wil bereiken
|
|
|
|
|
snowmanfisher schreef:leen schreef:floriskouters schreef:denk als je het met verstand inzet er niks aan de hand is.
maarja de vraag is doen we dat dan ook. Wat is "met verstand inzetten"? Weten wat je doet, of wil bereiken > Weten wat je doet Ik weet altijd wat ik doe. De vraag is of ik voldoende erover weet. Iemand enig idee wat het gevolg is/kan zijn als er een likblok in het water gekiepert wordt? Ik betwijfel het. Ik denk dat het een gevalletje is van "vlgs mij / ik denk / ik zie niet waarom.. / toch / zei iemand tegen mij " > of wil bereiken Dat maakt e.v.t. voor de vis niets uit in dit geval. Kortom, als je geen idee hebt van evt gevolgen kan iemand nooit iets met verstand inzetten.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Mensen blijf gewoon doorgaan met gewoon zout! Kom ik iemand tegen met blok(ken) zout met de bedoeling alles in het water flikkeren gaat hij toch echt de plomp in! Probleem kan heel simpel worden opgelost, vervang wat je jullie gewent zijn met normaal zout/zeezout nu met rock salt. Doseringen zijn bij jullie algemeen bekend het verschil is een vaste vorm wat veel langer op 1 plek blijft liggen/hangen. Volgens mij is het totaal niet de bedoeling om hier grote schaal mee te gaan voeren! Mensen die dat wel denken laten toch echt een brainfart Bewerkt door de gebruiker zaterdag 28 januari 2012 00:38:28(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 11-1-2012(UTC) Berichten: 46
|
Leuke discussie, zout is een smaak versterker dus als je het door de stick heen zou gebruiken zou het logica zijn puur omdat het sommige extreme smaken versterkt en hierdoor lokstoffen beter tot zijn recht laat komen. Kevin Nash beweert in zijn artikel dat de voedselopname bij karper met 50% toeneemt!
Bij koi wordt het wel gebruikt al ben ik zelf niet zo'n fan van omdat je het toch in bescheiden maat moet toedienen aan de vijver maar dat is in principe met alles het heeft een genezende werking op wondjes en parasietjes Voor degene die het niet gelezen hebben staat er een groot stuk over het gebruik van rocksalt in Karper 69 volgens mij het laatst uitgekomen nummer
Succes met het zout en niet te veel gebruiken anders komen we straks weer zonder strooizout te zitten als het wel koud gaat worden
groetjes
Marco
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Jowan schreef:Mensen blijf gewoon doorgaan met gewoon zout! Kom ik iemand tegen met blok(ken) zout met de bedoeling alles in het water flikkeren gaat hij toch echt de plomp in! Nou nou wat een dreigende taal vond je altijd zo'n vriendelijke jongen maar je begint de laatste tijd steeds grover te worden in je uitspraken Jowan. Je bent toch niet stiekum zo'n linkse lobieïst voor de pvdd geworden hè. Begrijp dat je het beste voor heb hoor maar die dreigende taal die je uitslaat misstaat je een beetje! Mvg Patrick Bewerkt door de gebruiker maandag 30 januari 2012 12:40:40(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
Houd het netjes mensen, ieder zijn mening respecteren is prima maar wel kritiek leveren op een nette manier. |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
@Patrick Wolters Groot deel van mijn reacties is volgens mij niets mee aan de hand? Niemand heeft mij hierop aangesproken of een bericht gestuurd. Mijn bericht "quote" geld voor mensen die zich aangesproken voelen. Moet ergens een lijn trekken kan het echt niet over mijn hart verkrijgen als mensen kilo's zout gaan dumpen! Tuurlijk flikker direct niemand het water in, voeg de daad wel bij het woord (wanneer nodig)! Politiek links recht boven & of onder intreseerd mij geen moer. Free spirit in denken en doen. Gewoon nog een vriendelijke jongen maar "wijzer" geworden geen poes pas jongen maar pats boem. Patrick jij weet waar het weg komt, verbaast mij een beetje jouw reactie Moet je wel gelijk geven m.b.t dreigende taal mensen die mij niet kennen & of hebben gesproken, kan het idd overkomen als niet plezierig. Laat een ding duidelijk zijn zit hier met de juiste bedoelingen, het komt niet altijd even vriendenlijk & of rooskleurig over Wil het een & ander ophelderen last van stemmingswisselingen, onder behandeling mag iedereen rustig weten. Reacties zijn heel sterk afhankelijk van mijn gemoedstoestand. PS: Geen t.b.s ontoerekeningsvatbaar verklaaring of een gevaar voor de maatschappij! @ronald kingma Maak je geen zorgen volwassen genoeg opbouwende kritiek is altijd goed Bewerkt door de gebruiker maandag 30 januari 2012 13:46:40(UTC)
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
Prima, fijn dat je het even verduidelijkt Jowan, sterkte verder |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Zout houdt namelijk water vast, zoals je in een vochtig zoutpotje goed kunt zien. In het lichaam gebeurt dat ook, en daardoor blijft er meer vocht achter in het lichaam. Daarvan kun je hoge bloeddruk krijgen, en daardoor kunnen je nieren of hart bijvoorbeeld minder goed gaan werken. “Probleem is dat je dat niet direct merkt”, vertelt Navis. “Je merkt het pas als je ouder bent, maar dan heb je al heel lang te veel zout gegeten.”
Voordat ik mijn persoonlijke mening geef wilde ik eerst even bovenstaand stukje citeren van deze bron. Deze tekst is gebaseerd op het artikel “Teveel zout in de voeding: een tijdbom voor de gezondheid” door Gerjan Navis, hoogleraar nierziekten aan de Rijksuniversiteit Groningen. http://www.zoutkristalle...p;Itemid=135&lang=nl
Ik denk dus dat zout schadelijk voor onze " VRIEND" karper is. Als een karper zoveel zout nodig had gehad was het wel een ZEEVIS geworden. Uiteindelijk gaan zijn nieren naar de klote bij overmatig zoutgebruik Zout is een prima CONSERVERINGSMIDDEL en in mindere mate geschikt als smaakversterker.(omdat je al gauw meer neemt dan je lichaam kan opnemen) Verder is het gewoon vergif voor je lichaam. Zout is hier dus GEEN ingredient voor boillies. Ook in mijn eigen(koi)vijver komt geen gram zout. Graag wil ik jullie ook nog even vertellen dat er zeevissers bij zijn die wd40(kruipolie) gebruiken om hun aas mee in te spuiten.. Ze zweren erbij dat het de vangsten verbeterd......en de aanbeten aanzienlijk stijgen. Welzijn van het beestje word verder niet aan gedacht.... |
groet erik |
|
|
|
|
Marco Baco schreef:
Bij koi wordt het wel gebruikt al ben ik zelf niet zo'n fan van omdat je het toch in bescheiden maat moet toedienen aan de vijver maar dat is in principe met alles het heeft een genezende werking op wondjes en parasietjes
groetjes
Marco
Zout heeft op geen enkele manier betrekking tot het genezen van welke parasitaire infectie dan ook..... |
groet erik |
|
|
|
|
Henk Haarlem schreef:griend schreef:Zou het zout ook verschillende waterlagen bereiken? Dat denk ik niet Griend, aangezien zout en zoet op elkaar drijven en niet mixen, en dan denk ik aan de Noord zee kanaal hier tussen IJmuiden en Amsterdam, waar binnen de sluizen wel eens gul en tong word gevangen in de diepere wateren maar niet langs de kant. Je zou hier inderdaad gelijk in hebben Henk als er geen stroming ,wind en geen scheepvaart zou zijn. Dan krijg je dezelfde omstandigheden als in een glas. Maar dat feestje gaat niet op,omdat het nzk toch een erg druk water is en nauwelijks rust krijgt. Bewerkt door de gebruiker maandag 30 januari 2012 14:32:16(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
groet erik |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 15-9-2010(UTC) Berichten: 648
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
nee sommige verdubbelen zich alleen maar sneller ermee bacterieele infectie wil het wel helpen |
steel niet de overheid dult geen concurentie
gr paul |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
Ik heb ook alle berichten eens doorgelezen..en ik vind het prachtig!..
Wat zien we? een man (Kevin Nash, voor vrienden Kevin CA$H)... die met een revolutionair nieuw product genaamd Rocksalt komt!.. vevolgens vertelt hij hoe ook JOUW vangsten door het dak zullen gaan, de vissen graven gaten in de grond waar je het strooit, en dat dit waar is is duidelijk te zien in de promovideo!! mijneer Nash staat namelijk in het water met een prodingstick en zegt dat dit zo is!..
Haha prachtig, en wat het mooiste is mijneer Nash heeft nu voor JOU exclusief Rocksalt in ballen, chainreaction, en zakken met brokken zout, in de schappen!!...woehoe..
Vraag me alleen af of mijneer Nash net zo intensief het gevolg van overmatige zoutconsumptie voor de karper heeft bestudeerd alswel het gevolg voor zijn bankrekening... En of hij er over heeft nagedacht dat mensen met een kleine beurs misschien op zoek gaan naar alternatieven.. ik lees nu al hier, hoe men op zoek is naar het goedkoopste zout.. ( ik zie de eerste halve zooi al het gratis strooizout dat met schep en al op de meeste bruggen staat, in dit jaargetijde, over de reling scheppen om een voerstek aan te leggen voor het voorjaar..haha)..
Ach het waait wel over...
grt Marc
|
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
diesel schreef:Henk Haarlem schreef:griend schreef:Zou het zout ook verschillende waterlagen bereiken? Dat denk ik niet Griend, aangezien zout en zoet op elkaar drijven en niet mixen, en dan denk ik aan de Noord zee kanaal hier tussen IJmuiden en Amsterdam, waar binnen de sluizen wel eens gul en tong word gevangen in de diepere wateren maar niet langs de kant. Je zou hier inderdaad gelijk in hebben Henk als er geen stroming ,wind en geen scheepvaart zou zijn. Dan krijg je dezelfde omstandigheden als in een glas. Maar dat feestje gaat niet op,omdat het nzk toch een erg druk water is en nauwelijks rust krijgt. Zie nu pas deze reactie van je Erik. Ik heb het inmiddels opgezocht en blijkt dat het grondwater niet vermengt met elkaar, zoet drijft op zout waterlaag. Iets met bel en klepel. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 294
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Nou, ik ben zo'n loser die gevoelig is voor de verhaaltjes van Nash, Heb gelijk 50 kilo rocksalt ingeslagen in de vorm van chain reactions en blokken. Aan het einde van het jaar krijgen jullie te horen of het iets heeft toe bijgedragen.. Ik heb liever spijt van een beslissing die ik met mijn volle verstand neem dan dat ik vooraf van de zijlijn loop te bléren dat het niks is... Groet. Theo Bewerkt door de gebruiker woensdag 15 februari 2012 17:35:20(UTC)
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Karperrazzi schreef:Nou, ik ben zo'n loser die gevoelig is voor de verhaaltjes van Nash, Heb gelijk 50 kilo rocksalt ingeslagen in de vorm van chain reactions en blokken. Aan het einde van het jaar krijgen jullie te horen of het iets heeft toe bijgedragen.. Ik heb liever spijt van een beslissing die ik met mijn volle verstand neem dan dat ik vooraf van de zijlijn loop te bléren dat het niks is...
Groet. Theo d d d d d jammer dat er geen vonk tussen ons is over gesprongen Theo, je moet me wel vaak laten lachen man. d d d d d |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.