15 ponder Lid sinds: 5-7-2010(UTC) Berichten: 156
|
josvanpinxteren schreef:Maak op dressur water maar eens rigs van 60 cm als de rest 15/20 cm of korter vist ongeacht de bodem structuur en ga daar maar eens op door je zult versteld staan!!!!!!!!! En je krijgt ook nog eens fantastische fluiters op deze manier.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
thimon schreef:Jasperbuth schreef:Ik gebruik nooit langer dan 22cm en wat nou als zich een situatie voor doet dat je wel een langere moet gebruiken jasper.. wat doe je dan ? ik pas mijn onderlijnen altijd aan, aan de situatie waarin ik op dat moment ben. soms zelfs tegen mijn vertrouwen in. maar ik moet je zeggen, dat soms tegen je vertrouwen in werken ook je grote geluk kan zijn. je ontdekt soms daardoor dingen die je daarvoor niet wist, die je vangsten weer vermeerderen. b Ik vis op 2 verschillende waters, weinig gevangen met lange onderlijnen! Ook verschillende lood systemen geprobeerd, maar niks werkte Toen ik korte onderlijnen ging proberen, ving ik steeds beter! Dus ik zie geen reden om 22+ te gebruiken |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Het is een beetje aftasten natuurlijk.. ik vis ook meestal met "kort" een cm of 10 tot 20cm max. Het water waar ik meestal vis heeft een relatief harde ondergrond met wat zachte delen.
Het is dus soms een beetje gokken.
Een helicoptersysteem geeft dan wat zekerheid en je kan alsnog kort vissen. Verder vis ik veel met een inline loodsysteem. Omdat deze wat verder weg kan zakken gebruik ik dan een wat langere rig. +- 15cm
Vaak met een KD-rig omdat deze altijd goed gehaakt zit als die zich zet.
Dit seizoen ga ik mijn horizon qua onderlijnen wat verbreden.. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.