logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Martin Aerow  
#1 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 17:54:10(UTC)
Martin Aerow

10 ponder

Las deze week een stukje over de KD stiff rig en het leek me wel wat voor de derde hengel om te testen op het kanaal. Gisteren een paar rigs gemaakt van fluorcarbon en niet echt tevreden. Het is namelijk wel een hele stugge bedoeling. Toen maar eens dezelfde gemaakt met supr nova met een kurv shank haak. Dit is voor mijn gevoel toch wel wat fijner. Hoe bevissen jullie de KD?
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 18:48:00(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Persoonlijk ben ik niet zo'n kd man. Heel raar want ik heb er wel leuk mee gevangen. Ik vind dat de rig te "ongecontroleerd" is. Daarom zou ik de stiff inzetten. Heb veel vissen de soepele variant met het grootste gemak zien uitspugen....
peter servais  
#3 Gepost : zaterdag 11 februari 2012 23:31:41(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Wat zou de reden kunnen zijn dat de soepele KD-rig toch niet helemaal goed inhaakt?
Ik vis er ook veel mee, dus ik ben wel benieuwd wat er mis kan zijn aan deze in mijn ogen goed werkende rig.
(de vissen die ik gevangen heb op deze rig waren allemaal in de onderlip gehaakt)
Ik heb een loodje op 2a3cm boven de haak geplaatst dit heeft de inhaking wel wat bevorderd in mijn ogen. Op de handpalm proef haakte de haak beter in iig.

Het mooie aan de KD-rig vind ik dat je de haak echt ziet draaien om vlees te pakken, zou het kunnen zijn dat omdat de haak iets van de hair afstaat dat er niet genoeg gewicht op de haakpunt komt te staan?

Ik ben wel benieuwd, want ik weet natuurlijk niet hoeveel karpers ik mis met deze rig..

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 11 februari 2012 23:37:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.