25 ponder Lid sinds: 9-7-2010(UTC) Berichten: 464
|
Na heel de maand December en een gedeelte Januari gewoon lekker weer te hebben gehad, slaat het nu toch opeens om. Eerlijk gezegd had ik het niet meer verwacht, en het gooit nu ook flink roet in het eten. Ik dacht begin Januari om over een paar weken de hengels al weer van zolder af te halen, maar als ik nu een minuutje buiten sta, zet je dat snel uit je hoofd. Maar als deze temperaturen zo door gaan, vrees ik voor sommige vissen weer het ergste. En als 'de winter' zo lang op zich heeft laten wachtten, zou die dan nu ook langer doorgaan? Dus dat we in Maart nog steeds temperaturen hebben van -2/+1 Graden? Schrijf hier al je meningen, gedachten, info over het weer van nu! |
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..! |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Gevoelsmatig weekje liggen temperaturen rond -1/-2 graden. Ijs op zichzelf is niet erg (begrijp mij niet verkeerd liever niet als wel). Wanneer fotosynthese door sneeuw val niet maar kan plaatsen vinden Sound the alarms (piepers)! Wanneer het ijs dik is help de karpers een handje verwijder sneeuw (wanneer gevallen)! Klinkt misschien dom blijf voeren hoeveelheid afhankelijk van het bestand (wanneer bekent). Heeft het niet met ondervoeding verschijnselen uiteindelijk de doods oorzaak te maken. Mix van boilies pellets & partikels prima keuze, krijgt elke vis met zijn of haar smaak kleine beetje vreten. Geen hard voedsel i.v.m spijsvetering op een laag pitje! (Goed voorbereid uitgezonderd). PS: Verduidelijking: (voeren hoeveelheid afhankelijk van het bestand) wat je normaal zou voeren, pak hier 1/4 of 1/8 deel afhankel van het bestand. Je kan de hele winter wanneer geen ijs op het water door blijven vissen. Belangerijk keep the carp going Bewerkt door de gebruiker donderdag 2 februari 2012 19:47:31(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-8-2010(UTC) Berichten: 544
|
en dan morgen ook nog een pakkie sneeuw voor heel het land |
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
straks in de zomervakantie de elfstedentocht was gelukkig nog net op tijd met mijn vissie |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Tjaa... ligt toch wel overal dicht nu denk ik (alleen kanalen en rivieren niet) lijkt me nu ook niet lekker, om met een gevoeltemparatuur van -15 te gaan vissen Het sneeuw van morgen valt mee, zoveel geven ze niet op, in de buurt van rotterdam 1 mm, in groningen 3 mm (weer.nl) En denk dat het ijs na een week of 2 weer aardig weg is |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 1.023
|
veel sneeuw gevallen hier,alle wateren liggen dicht met een laag ijs,en daarop 10 cm sneeuw. hopen dat het meevalt met de vissterfte,want het ijs is te dun om erop te gaan,en de sneeuw te verwijderen |
houdoe en bedankt |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-9-2011(UTC) Berichten: 271
|
het was hier vanacht -22 bleh
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 1.023
|
hier is het nu nog -17 10.00 in de ochtend,vannacht lelystad -24 brrrrr |
houdoe en bedankt |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
ach even niet vissen maar schaatsen! |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-3-2011(UTC) Berichten: 167
|
haha danny, me vader zegt net tegen mij, je moet nu wel heel zwaar lood gebruiken... kuj door het ijs heen gooien. haha |
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
luuk412 schreef:ach even niet vissen maar schaatsen! Dit genst aan blasfemie.
|
|
|
|
|
Die foto van mijn avatar is bij -7 gemaakt. We vroegen ons echt af of we de lijnen 's morgens nog binnen konden draaien, of dat we ze uit moesten hakken. Zoals het nu is, is het wel erg bar. Gistermiddag terug uit Zwolle was het bij -7 gewoon lekker in vergelijking met de -20 op de heenweg. Het zal wel weer overgaan.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
luuk412 schreef:ach even niet vissen maar schaatsen! Gisterenochtend gewoon de ochtend snoekend aan de waterkant doorgebracht . Kou kan je jezelf op kleden en op stromend water kun je gewoon vissen... Int zonnetje was het op een gegeven moment zelfs prettig vertoeven b |
groet erik |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik vrees voor de derde keer een grote karpersterfte vanwege de sneeuw op het ijs
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
louiskruyfhooft schreef:ik vrees voor de derde keer een grote karpersterfte vanwege de sneeuw op het ijs Denk wel dat dat mee gaat vallen, als we de berichten moeten gaan geloven en het niet veranderd komt er volgende week weer wat betere temperaturen aan met regen. |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
Ruud Gosselink schreef:luuk412 schreef:ach even niet vissen maar schaatsen! Dit genst aan blasfemie. en wat bedoel je hiermee? |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
luuk412 schreef:Ruud Gosselink schreef:luuk412 schreef:ach even niet vissen maar schaatsen! Dit genst aan blasfemie. en wat bedoel je hiermee? Op een karperforum zeggen dat je nu lekker kan schaatsen, is als een vloek in de kerk. Een leuk grapje van Ruud. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
Davey Remmig schreef:louiskruyfhooft schreef:ik vrees voor de derde keer een grote karpersterfte vanwege de sneeuw op het ijs Denk wel dat dat mee gaat vallen, als we de berichten moeten gaan geloven en het niet veranderd komt er volgende week weer wat betere temperaturen aan met regen. laten we het hopen. van mij mag het een week gaan regenen keihard! aangezien ik een mega spuughekel heb aan winter. (vanwege zwakke bloedsomloop) dan kunnen we weer fatsoenlijk vissen met een beetje mooi weer. b |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 12-7-2010(UTC) Berichten: 129
|
van mij mag het wel warm water regenen dan. en voor de bloedsomloop nemen we wel een berenburg. Voorde rest heb ik geen hekel aan kou maar wel aan sneeuw en ijs |
**Ervaring is wat je krijgt wanneer je niet krijgt wat je wilt** **De weg naar het succes is altijd in aanbouw** |
|
|
|
|
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.