Ik ben nu sinds een aantal weekjes de trotse bezitter van een Powercatcher met RF 15 + nog wat dingetjes. Ik weet dat de boot bij de meeste vissers al bekend is , maar vind het wel leuk om ook over deze boot wat te vertellen.
Ik heb voor de Powercatcher gekozen omdat Bosveld een van de weinige modelbouwers is die de bootjes ook echt zelf inelkaar zet en heeft in mijn ogen ook echt wel verstand van zaken heeft als we het hebben over voerboten.
Over smaak valt niet te twisten , maar ik vind dit persoonlijk de mooiste boot die er op dit moment te koop is. Wanneer je voor een Powercatcher kiest kan je bij Leon Bosveld kiezen uit heel veel extra zoals GPS , onderwatercamera , fisfinder, en ga maar door.
Zelf heb ik gekozen voor een Powercatcher in camou uitvoering met grote lamp voorop, accu indicator en Fishfinder en statief en MX 12 zender.
Pluspunten
-Zeer wendbaar (2x 720 torqe motoren)
-Zeer snel
-Futuristische look
-Enorm bereik
-Een hele goede Mx12 handzender
-Laadcapaciteit van 1,5 tot circa 1,7 kilo(is voor de meeste niet heel veel , maar voor mij meer dan voldoende)
-Ongeacht de soms wat negatieve verhalen over Leon Bosveld vind ik dat de service echt verbeterd is in de afgelopen jaren. Als je wat heb word je eerlijk en rechtvaardig behandeld.
-Een hele erge felle verstraler
-Mooie witte led's aan de voorzijde
Minder positieve puntjes
-De krachtige motoren zorgen ervoor dat je een snelle krachtige voortstuwing krijgt , alleen zuipen ze wel stroom. Als je bv naar Frankrijk wil moet je echt zorgen dat je een zonnepanneel aanschaft zodat je lekker voldoende stroom heb om als dat nodig is je lijnen uit te varen of om bij te voeren.
Moet ook wel eerlijk zeggen dat het ook zeer afhankelijk is van hoe je met de boot vaart, veel wind en stroming en het gebruik van de verstraler tellen ook zeker mee.
Voor de rest vind ik de boot het voor mijn type visserij echt een genot om mijn lijnen uit te varen met behulp van een RF 15 fisfinder.
Ik hoop dat deze review weer een beetje bijdraagt aan het kiezen van een goede voerboot en zou deze boot dan ook zeker aan willen raden aan iedereen die overweegt een nieuwe voerboot aan wil schaffen. Zeker met de aanbieding die Bosveld op het moment heeft voor €1400,-
Groet,
Danny
Bewerkt door de gebruiker vrijdag 10 februari 2012 21:51:10(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
dreamcatcher heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: