logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Henk Haarlem  
#21 Gepost : zaterdag 28 januari 2012 12:49:41(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Erwin schreef:
Hahaha, ben je gek! Ik vind het niet erg hoor. Daarom zet ik de watermerkjes er in Knipoog

Dat vind ik slim om te doen, hoe doe je dat als ik vragen mag, of heb je een uitleg site voor me, Erwin?
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Erwin  
#22 Gepost : zaterdag 28 januari 2012 13:02:27(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat kan automatisch (handeling van de website) maar in jouw geval zal ik dat met een fotobewerkings-programma doen.
Rik.L.  
#23 Gepost : zaterdag 28 januari 2012 19:02:19(UTC)
Rik.L.

5 ponder

Ik heb de grippa-rig gebruikt op een dressuur water en ik ben er wel over te spreken. Het is niet mijn favoriete rig maar kan in sommige omstandigheden wel het verschil maken. Persoonlijk zou ik de rig in ieder geval niet inzetten op een water waar weinig of geen dressuur aanwezig is, omdat een simpele rig dan volstaat. Wat dat betreft is mijn motto less is more.
diesel  
#24 Gepost : zaterdag 28 januari 2012 19:22:53(UTC)
diesel

40 ponder

Erwin schreef:
Hahaha... Ja, die heeft Henk van het internet 'gepikt!'

http://www.carpfeeling.com/Rigs/606/The-Grippa-Rig

Knipoog

hahahahaha net zoals jullie want het komt uit engelandAngel

Breede lachd

mooi onderlijntje btwLike

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 28 januari 2012 19:24:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

groet erik
F.K  
#25 Gepost : zaterdag 28 januari 2012 19:45:49(UTC)
F.K

40 ponder

Patrick Wolters schreef:
floriskouters schreef:
Patrick Wolters schreef:
floriskouters schreef:
Alleen dat kd effect is kut. Anders een zeer ageessief hakende rig.

Waarom is dat kd effect kut?
Dat maakt dat deze rig juist zo goed haakt.
Mvg Patrick

Vind dat het kd effect de haak verslechterd om te draaien.

De haak hangt bij opnemen van het aas al zeer agresief naar beneden daar waar je hem wil hebben dus lijkt me juist top .

Je kan.naar mijn mening beter de hair langs de haaksteel houdrn. Zodat het gewicht van je aas op de haakpunt komt. Zo is een shot.on.the.hook.ook.niet.meer.nodig.
peter servais  
#26 Gepost : zondag 29 januari 2012 01:27:14(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Erwin,

Misschien tijd voor een second opinion voor de KD-rig?
Misschien is het dan ook leuk om de variaties erop uit te proberen.
zoals die stiff KDrig, de Grippa en de KD-rig met shot on the hook.

Ik vis eigenlijk altijd met de gewone soepele KD-rig met een loodhageltje 3cm boven de haak.

als pop-up rig uitgelood op de hair en als bottombait met anderhalve boilie op de hair

Je kan er aardig wat mee varieren dus..

misschien dat een van deze variaties een welkome oplossing is die ervoor zorgt dat het uitspugen beperkt wordt.

1 ding staat vast, de KD-rig haakt 9/10 keer perfect in de onderlip en daar doe je het natuurlijk ook voor.

Bewerkt door de gebruiker zondag 29 januari 2012 01:28:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Erwin  
#27 Gepost : zondag 29 januari 2012 12:17:03(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

@Diesel. We hadden het over de foto Knipoog Die heb ik gemaakt.

@Peter. Ja, misschien wel. Ik heb er altijd leuk mee gevangen maar naar het ziet van de camerabeelden ben ik al het vertrouwen kwijtgeraakt.
F.K  
#28 Gepost : zondag 29 januari 2012 12:37:38(UTC)
F.K

40 ponder

Erwin schreef:
Ik heb veel vis gevangen met de KD. Ik heb er twee jaar geleden ook best veel mee gevist. We hebben hem ook voor de cam gevist en de een naar de andere karper spuugde de rug uit of het niets was. In theorie is het een prachtige rig. In de praktijk ben ik er nou minder enthousiast over.

idd
Mister X  
#29 Gepost : zondag 29 januari 2012 13:02:10(UTC)
Mister X

50 ponder

Tip: Gebruik als aas een wafter of halfe pop-up i.c.m halfe boilie. Het gedeelte wat
drijft moet onder op de hair komen. Gedachtengang de punt wordt zwaar i.p.v de haak
steel, tot nu toe niemand over gehoord. Toevoeging: niet vergeten hoe een rigje zich
gedraagt boven water (handpalmtest) wil niet zeggen dat het ook onder water gebeurd Knipoog
Erwin  
#30 Gepost : zondag 29 januari 2012 13:25:51(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Dat weet ik Jowan. Helemaal bij de kd. Die haakt op je hand voor geen meter.

Nogmaals, ik heb genoeg vis gevangen met de kd. Had er ook de volste verrtrouwen in. We hebben hem twee keer voor de camera laten zakken en hebben er niets mee gevangen. En dat na meer dat 5 aasopnames. Dit wil niet zeggen dat de rig niet werkt, alleen weet ik dat dat beter kan. Vooral op het water waar we hebben gefilmd.

Kijk maar eens naar dit filmpje:
http://www.carpfeeling.c...pCam--The-Story-Sessie-3

Bewerkt door de gebruiker zondag 29 januari 2012 13:28:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

F.K  
#31 Gepost : zondag 29 januari 2012 13:27:20(UTC)
F.K

40 ponder

Jowan schreef:
Tip: Gebruik als aas een wafter of halfe pop-up i.c.m halfe boilie. Het gedeelte wat
drijft moet onder op de hair komen. Gedachtengang de punt wordt zwaar i.p.v de haak
steel, tot nu toe niemand over gehoord. Toevoeging: niet vergeten hoe een rigje zich
gedraagt boven water (handpalmtest) wil niet zeggen dat het ook onder water gebeurd Knipoog

hoe kan de punt zwaar worden. ???
Mister X  
#32 Gepost : zondag 29 januari 2012 13:49:31(UTC)
Mister X

50 ponder

Pop-up gedeelde wil omhoog boilie gedeelte naar beneden. Effect je haak krijgt een
kicker (schop onder zijn kont). De karper(s) weten tijdens het vreten hoeveel kracht
nodig is (opnames van boilies). Laat nu het haakaas een verrassing verbergen, wanneer
goed toegepast eventueel (shot on the hook/tegen gewicht op het rigje), geen bullshit
run's meer maar volle fluiters! PS: Door de kurv zit het haakje nu netjes in de onderlip!

Verklaring wil dat alle vissen netjes in de onderlip worden gehaakt! Wanneer ik hier
een bijdrage aan kan leveren doe ik dat graag. Nog even het volgende mensen die dit
graag willen testen. Onderlijn thuis in het water pak een oude stofzuiger slang in het
water & zuigen maar. Geeft een beetje "realistisch" beeld hoe een onderlijn kan werken.

Bewerkt door de gebruiker zondag 29 januari 2012 14:05:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#33 Gepost : zondag 29 januari 2012 14:15:39(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Wat je zegt klopt wel Jowan. Door het oog omhoog te trekken valt de haakpunt naar beneden. Hij wordt zwaarder. Dit is de theorie. Ik denk alleen dat in de praktijk de haak nog wel een plat wordt neergelegd op de onderlip en omdat het oog niet naar beneden wordt geduwd de haak niet (goed) kan draaien.

Bewerkt door de gebruiker zondag 29 januari 2012 14:16:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

F.K  
#34 Gepost : zondag 29 januari 2012 14:42:16(UTC)
F.K

40 ponder

door het oog op te liften maar je de haakpunt niet zwaarder hoor.
je maakt m alleen zwaarder door een shotje
Erwin  
#35 Gepost : zondag 29 januari 2012 19:05:33(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

floriskouters schreef:

Hahaha. Je moet het niet letterlijk zien. Het is een kantel effect. Til je de hair op, duw je de punt naar beneden.dit door de manier hoe de hair bevestigd is.

De haakpunt word niet echt zwaarder maar hij gaat verder naar beneden hangen.
F.K  
#36 Gepost : zondag 29 januari 2012 19:57:42(UTC)
F.K

40 ponder

Erwin schreef:
floriskouters schreef:

Hahaha. Je moet het niet letterlijk zien. Het is een kantel effect. Til je de hair op, duw je de punt naar beneden.dit door de manier hoe de hair bevestigd is.

De haakpunt word niet echt zwaarder maar hij gaat verder naar beneden hangen.

Whaha ff dollen. Maar de haakpunt kan dan wel.maar beneden hangen. Maar doordat je gewicht op het haakoog hebt haakt die niet scherper. Maar juist minder scherp
carpfigter  
#37 Gepost : maandag 30 januari 2012 12:03:04(UTC)
carpfigter

35 ponder

is mijn favoriete rig deze als ik snowman vis , maar ook gewoon groundbait is geen probleem alleen voor het popup vissen gebruik ik liever een andere rig
grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Jordy Paauw  
#38 Gepost : zondag 1 april 2012 12:14:21(UTC)
Jordy Paauw

25 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Gisteren deze rig gemaakt. Zeer mooie rig maar nog mooier idd met een shot on the hook.
Nu weegt et hele geheel door het shotje wel meer en dat compenseer ik dan door een klein staafje kurk in de onderkant van het aas te schuiven.
Nu krijg je dat het aasje doordat de kurk aan de onderkant zit met de kont naar boven ligt waardoor je in theorie et oog van de haak licht maakt waardoor de punt natuurlijk weer in theorie zwaarder word.
Mooie rig is het zeker en het heeft me dit visje gisteren op geleverd.
De haak zat zon 2 cm naar achteren in de onderlip genagenld dus zeker goede inhaking.
UserPostedImage

Mvg; Jordy PaauwLike

Bewerkt door de gebruiker zondag 1 april 2012 12:14:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Geniet en drink met je maten!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (7)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.