logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

72 Pagina's«<2728293031>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Henk Haarlem  
#561 Gepost : woensdag 25 januari 2012 15:14:59(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
monstercarps schreef:
Ja weetje wat het is Marcel. Ik zit nu een beetje krapjes met geld. Heb het wel maar daar wil ik die voercampagne mee gaan beginnen en ik wil straks niet tijdens het voeren zonder geld zitten zodat ik niet m er kan voeren dus ik neem het zekere voor het onzekere. het is heel leuk zoon stand en altijd gezellig maar eigelijk heb ik ook niet echt iets nodig dus ik koop eerst mijn voer en als ik toch echt nog iets nodig heb zal ik het maar gewoon in de winkel moeten kopen.
Ik heb gebelt vanochtend en begin maart word er besloten of er heel het jaar door mag nachtgevist worden dus we moeten zoiezo nog t/m maart wachten om legaal te nachtvissen en misschien gaat het dan nog niet eens door dus we moeten maar afwachten.
En zijn er hier mensen die ervaring hebben met tijgernoten op een brasemgevoelig water. Ik heb gelezen dat tijgernoten zo hard zijn dat witvis ze niet erg makkelijk wegkrijgt en dus meestal laat liggen ( niet altijd natuurlijk) is dat zo?


Brasem zal altijd met het aas kloten, al kunnen ze het niet eten, daar komen ze al etend achter dus de kans op brasem is altijd aanwezig.
( ze zijn vaak op randje lip of van buiten naar binnen gehaakt )
Denk maar, waar brasem eet komt ook de karper.Like

Bewerkt door de gebruiker woensdag 25 januari 2012 15:15:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
monstercarps  
#562 Gepost : woensdag 25 januari 2012 16:42:09(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Ja dat klopt henk maar als je elk half uur je hengel binnen kan halen omdat er een brasem aan zit loop je veel karpers mis. Ze zullen er indd wel mee spelen maar als het nou wat minder brasemgevoelig is dan mais etc dan wil ik het nog wel gaan gebruiken. Ik zal het zoiezo eens gaan proberen maar als iemand zijn ervaring deelt is altijd makkelijk natuurlijk.
Keep it simple...
Henk Haarlem  
#563 Gepost : woensdag 25 januari 2012 16:53:49(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
monstercarps schreef:
Ja dat klopt henk maar als je elk half uur je hengel binnen kan halen omdat er een brasem aan zit loop je veel karpers mis. Ze zullen er indd wel mee spelen maar als het nou wat minder brasemgevoelig is dan mais etc dan wil ik het nog wel gaan gebruiken. Ik zal het zoiezo eens gaan proberen maar als iemand zijn ervaring deelt is altijd makkelijk natuurlijk.

Ik zei dit ook uit mijn ervaring Samir, of je nu mais noten of bollen strooit de brasem er ook mee gevangen word, als je pech heb heelveel,
maar als de karper eenmaal arriveert zal de brasem verdrongen worden.
Ook ik heb wel eens gecapituleerd vanwege de aanwezige brasem, Thats fishing.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
monstercarps  
#564 Gepost : woensdag 25 januari 2012 17:08:50(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Oke bedankt voor je reactie Henk. Dus als ik het goed begrijp lusten en eten ze die noten net zo graag als mais en duivenvoer etc. Dat wilde ik nou juist net niet horen eigelijkNiet eens hahaa. De karper is gek op tijgernoten maar vorig jaar ving ik al best wat brasem met 20 mm boilies ( wel zoete dan de kruidige pakte ze weer minder snel) dus dan gaan het denk ik toch geen tijgernoten worden. Ik ga het zoiezo proberen misschien valt het wel mee maar ik denk van niet.
Keep it simple...
Wdamme  
#565 Gepost : woensdag 25 januari 2012 19:01:11(UTC)
Wdamme


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 22-1-2012(UTC)
Berichten: 5

karpermars schreef:
ik zit er zelf ook af en toe hoor Sam...je zit er best rustig alleen jammer dat het zo bekend is he, ik kheb trouwens een tijdje terug nog ff bij de dino gezeten,2 uurtjes,,,geen piep gehad haha...das best knap he haha....
Ga je nog naar Zwolle Sam???Vorige week zondag zaten er wel nog 2 in dat hoekje te vissen....weet je eigenlijk hoe het zit met nachtvissen nu dan ?In de vergunning staatt geen tijd meer he dus volgensmij kun je nu het hele jaar hoor....anders vraag je het ff na bij de vereniging voor de zekerheid..


Haha de dino! heb er wel is een nacht gezeten, maar veel slapen was er niet bij.. Kleine karpertjes maar ze gaan er echt als een gek vandoor..
karpermars  
#566 Gepost : woensdag 25 januari 2012 21:41:46(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

@ griend - ja sta inderdaad 2 dagen bij MAD,die hebben een gedeelte van Paddy alst goed is..laat je nog wel ffies weten welk standnummer,goed ?Ga jij zaterdag ?
@ Sam - jammer man..had wel ff leuk geweest daar ff bij te praten...dan kom ik maar weer een keertje ff buurten he en die gezamelijk sessie moeten we ook gauw gaan regelen he...
Hahha ja daarom ..dacht ff een snel vissie daar te scoren maar kreeg er geen piep in die 2 uurtjes haha...kon er wel om lachen...had beter bij het gemeentehuis neer kunnen ploffen achteraf....
griend  
#567 Gepost : donderdag 26 januari 2012 07:19:22(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Het is wel de bedoeling om zaterdag tegaan naar zwolle.
Als je het standnummer weet moet je het maar ff laten weten kom ik ff langs.
Wind op de kant is vis in de hand.


ericesv  
#568 Gepost : donderdag 26 januari 2012 12:44:29(UTC)
ericesv


35 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 965
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
@ griend , ik sta op stand 96 kom je ook bij mij langs gezellig .Tik 'm aan!
als karpervissen je passie is .
griend  
#569 Gepost : donderdag 26 januari 2012 13:32:46(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Tuurlijk Eric kom ik ff buurten dan.grouphug
Wind op de kant is vis in de hand.


karpermars  
#570 Gepost : donderdag 26 januari 2012 14:39:56(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

wordt weer gezellig volgende week.....
monstercarps  
#571 Gepost : donderdag 26 januari 2012 17:58:46(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

godverdommeeee rij ik net langs mijn stek hebben ze alle bomen gekapt. Ohhh nu zit ik wel een beetje in een dilemma. Was de enigste stek waar ik kon vissen vanaf de kant. Nou moet ik het geluk hebben dat ik bij die boer op het land mag. Ohhhh en ik wilde volgende week al beginnen met vissen begint weer lekker mijn seizoen.
Keep it simple...
Erwin  
#572 Gepost : donderdag 26 januari 2012 18:34:07(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat is flink balen. Meestal zijn boeren hier niet zo happig op. Een goede fles wiskey doet vaak wonderen!
karpermars  
#573 Gepost : donderdag 26 januari 2012 21:15:10(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

helaas zijn er heel veel anderen je voor geweest Sam en die hebben het allemaal al verziekt voor je...misschien dat je daar aan de overkant kunt zitten op de punt....eigenlijk moet je een Zodiac hebben he dan kun je nog wel wat doen....anders wordt het lastig kerel...
monstercarps  
#574 Gepost : vrijdag 27 januari 2012 14:13:59(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Ja dat is zeker flink balen. Ik heb er ook niet echt vertrouwen in dat ik by die boer mag vissen maar ik heb wel een goed plan gemaakt zodat ik toch wat meer kans maak. Toch zoek ik gelijk verder voor een andere stek want wat jy al zegt marcel de meeste hebben het al verziekt by zo'n boer. daar gaat mijn voorjaarsplan, ik hoop dat ik snel nog een stek vind.
Keep it simple...
karpermars  
#575 Gepost : zondag 29 januari 2012 09:20:55(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

En Sam ?Al op onderzoek uitgeweest ?Wordt toch ff niks he komende week...plas zal aan het eind van de week wel volledig dicht liggen ben ik bang...
monstercarps  
#576 Gepost : zondag 29 januari 2012 13:30:49(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Nee Marcel ik heb nog geen actie ondernomen. Het word heel koud ja maar dnek je dat de bmaas dicht gaat vriezen? Ik denk dat ik morgen even met de fiets op onderzoek uit ga aan de overkant van waar ik normaal viste. Kijke of daar nog een mooi stekkie te vinden is.
Keep it simple...
karpermars  
#577 Gepost : maandag 30 januari 2012 17:34:18(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

eind van de week wel ja denk ik...ligt er een beetje aan wat de wind doet he....Daar heb je een stek ja op die punt,maar das geen stek die je voor jezelf kunt houden...die is namelijk redelijk vaak bezet Sam....
monstercarps  
#578 Gepost : zondag 5 februari 2012 18:08:20(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

jaa je had gelijk Marcel net nog ff op de vliet geweest. jij kan zo je huis in en uit schaatsten ofniet?
Keep it simple...
rfrdaniel  
#579 Gepost : zondag 5 februari 2012 20:43:16(UTC)
rfrdaniel


15 ponder

Lid sinds: 16-7-2011(UTC)
Berichten: 148

Zo, gister mn nieuwe bollen gehaald.
Kan er weer f tegenaan .

Nu wachten totdat het ijs weg is.

Bewerkt door de gebruiker zondag 5 februari 2012 20:44:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

monstercarps  
#580 Gepost : maandag 6 februari 2012 12:45:38(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Ja he ik heb dat ijs nu wel gezien. Geef mij maar een lekker zonetje en 20 graden. kan niet wachten om de eerste vis weer te drillen.
Keep it simple...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (11)
72 Pagina's«<2728293031>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.