logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
snowmanfisher  
#1 Gepost : donderdag 12 januari 2012 19:20:47(UTC)
snowmanfisher

20 ponder

Hallo,

Zoals jullie allemaal wel door zullen hebben, het is niet echt warm meer.
Veel voeren en op ondiepde stekken vissen zorgt nietmeer voor de juiste resultaten in de meeste gevallen.
In deze periode moet het even wat anders worden aangepakt.
Mijn idee van die topic is elkaar helpen en laten we elkaar wintertips geven wat jullie zoals aan jullie visserij aanpassen.
En wat voor in de winter heel goed kan werkenMee eens

Ik trap af:

Zelf vis ik alleen nog maar instant.
Ik vis ook bijna alleen nog maar met pva.
5 boilies gesoakt in aminol of een pva sticky met grondvoer verkruimelde boilies tonijn flavour etc. doet het vaak wel goed vind k
Een single fluor pop up 15 mm wil ook erg goed werken Like

mvg
Sponsor
Guus N  
#2 Gepost : donderdag 12 januari 2012 21:11:18(UTC)
Guus N

25 ponder

Bedankjes: 1 keer
gewoon een 15mm boilie eraan met wat gekrushde boilies dat het een fijn poeder is en twee pop ups erbij krushe en in een pva zakje, dit heb ik van het nederlandse korda filmpje, hoe fijner je de boilies en de boilies crushd hoe beter alle geuren vrij komen, en als er karper boven de opstijgende pop ups en boilies aankomt merkt de vis dat omdat hij over het hele lichaam een soort van kleine smaak knopjes zitten (hier de link) http://nl.korda.co.uk/movies/?id=212
en dan nog met de werppijp een paar tiental bollen rondom voeren.
en niet allemaal die onzin van winter boilies enzovoort, gewoon een normale 15mm boilie!
leen  
#3 Gepost : donderdag 12 januari 2012 21:40:47(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
nienske-1 schreef:
gewoon een 15mm boilie eraan met wat gekrushde boilies dat het een fijn poeder is en twee pop ups erbij krushe en in een pva zakje, dit heb ik van het nederlandse korda filmpje, hoe fijner je de boilies en de boilies crushd hoe beter alle geuren vrij komen, en als er karper boven de opstijgende pop ups en boilies aankomt merkt de vis dat omdat hij over het hele lichaam een soort van kleine smaak knopjes zitten (hier de link) http://nl.korda.co.uk/movies/?id=212
en dan nog met de werppijp een paar tiental bollen rondom voeren.
en niet allemaal die onzin van winter boilies enzovoort, gewoon een normale 15mm boilie!

> en dan nog met de werppijp een paar tiental bollen rondom voeren.
Veul lijkt me.

> en niet allemaal die onzin van winter boilies
Kan je aangeven waarom dat onzin is (en bv dat van net hierboven dan net weer niet)?

Is dit jouw ervaring, of van horen zeggen?

PS: De filmpjes zoals van Ernesto bevatten geen leugens naar mijn idee, maar laten me lang niet alles zien/horen terwijl dat naar mijn idee wel mede bepalende schakels zijn.

ericesv  
#4 Gepost : donderdag 12 januari 2012 21:56:25(UTC)
ericesv

35 ponder

Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik probeer de vis echt op te zoeken, bij bruggen onder bosjes met diepte verschil, regelmatig vindt ik plekken aan de kant die dieper zijn dan de rest vd vijvers en daar licht de vis, ook naast gemalen en dergelijke zijn echte hotspots, vissen doe ik simpel klein aas met batzone hemp in pva werkt perfect
als karpervissen je passie is .
PascalP  
#5 Gepost : donderdag 12 januari 2012 22:01:57(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

@nienske-1 tien bollies eromheen is idd een beetje veel

maar ik heb zelf ook winterbollies maar merk het verschil tussen winterbollie en gewone bollies nu toch welMee eens
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
ericesv  
#6 Gepost : donderdag 12 januari 2012 22:05:11(UTC)
ericesv

35 ponder

Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Een goede winter bol is atractief in koude water omstandigheden, in feite zullen alle bollen waarmee instand gevist kan worden zonder olie of veel vismeel geschikt, hoge atractie waarde dus
als karpervissen je passie is .
Guus N  
#7 Gepost : donderdag 12 januari 2012 22:07:59(UTC)
Guus N

25 ponder

@leen ja het zijn dan ook maar egt ongeveer 10 ballen van 15 mm! Knipoog rondom het haakaas op ongeveer een 5 tot 10 vierkante meter wat bollen neer gooien
nou tegenwoordig heb je allemaal die bollen waar dan minder in zit en dat allemaal, en ik heb een hengel met een 15mm boilie eraan en een maggot rig en binnen een paar uur een 21 ponder dr uit gehaald, een vriend van mij die zijn hengel op een hotspot met een winterboilie en voor de rest hetzelfde deed als ik had liggen heeft die dag niets gevangen, maar of dit nu puur toeval is dat weet ik ook niet
en ik gooi er rond omheen om de karper op een gebied van ongeveer 5 á 10 vierkante meter naar mn haakaas te leiden.
dit is dan ook tevens zoals je hierboven al leest mijn eigen ervaring! Knipoog
en dan nog die gekrushde pop ups en boilies zorgt voor, ik zal maar zeggen een soort extra extractor of hoe je dat ook noemt Tong

dus dit is mijn mening hierover en ik zoek de vis van tevoren natuurlijk wel altijd een beetje op Blij
F.K  
#8 Gepost : vrijdag 13 januari 2012 00:00:46(UTC)
F.K

40 ponder

5 a 10 vierkante meter, vind ik heel erg veel voor 10 boilies.
leen  
#9 Gepost : vrijdag 13 januari 2012 00:03:16(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
floriskouters schreef:

Bedoel je het niet andersom?
Mark T  
#10 Gepost : vrijdag 13 januari 2012 00:11:23(UTC)
Mark T

25 ponder

Mwah, dan ligt er 1 boillie per vierkante meter, hooguit 2.
Vind ik niet overdreven veel in de winter.
Ik pak wel en winter bol, Solar the (winter) secret.
Lekker roze, valt goed op.
funnelwebje met 10 gecrushte bolen erbij (tot poeder gemalen) en klaar.
Moet eerlijk zeggen dat ik al geen 1,5 mnd meer gevist heb.
Zal over 2 maandjes pas weer gaan gebeuren denk ik
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
snowmanfisher  
#11 Gepost : vrijdag 13 januari 2012 18:03:40(UTC)
snowmanfisher

20 ponder

Ik zelf persoonlijk geloof er ook niet zo in dat je swinters andere boilies nodig hebt.
Tenzij we het over een voercampagne hebben dan denk ik persoonlijk vanwel ookal heb ik dat weinig gedaan swinters.
Boilies waarop ik swinters goed vang zijn gwn visboilies die in zomers ook gebruik.
monstercrab, salmon, tonijnen boilies en altijd met een fluo of normale popup erboven ( 20/15)
Waarbij de meeste zweren dat dat veel te groot is swinters vang ik toch lekker Breede lach

mvg

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 13 januari 2012 18:04:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

F.K  
#12 Gepost : vrijdag 13 januari 2012 18:59:48(UTC)
F.K

40 ponder

leen schreef:
floriskouters schreef:

Bedoel je het niet andersom?

Nee zkr niet, dan heb je zoals mark zei 1 of2 per vierkante meter, leg dit maar eens uit op de straat.
Fit heeft weinig effect, je kan ze beter alle 10 op 1 vierkante meter dat is veel opvallender voor de vis.
Guus N  
#13 Gepost : vrijdag 13 januari 2012 19:16:40(UTC)
Guus N

25 ponder

ja maar doordat ik de karpers dan een klein beetje tot azen aanzet komen ze naar het fijne gekrushde boilie poeder en is er een mooie wolk er rondom heen dit ruiken ze dan en gaan dan richting het haakaas Knipoog
F.K  
#14 Gepost : vrijdag 13 januari 2012 20:56:38(UTC)
F.K

40 ponder

nienske-1 schreef:
ja maar doordat ik de karpers dan een klein beetje tot azen aanzet komen ze naar het fijne gekrushde boilie poeder en is er een mooie wolk er rondom heen dit ruiken ze dan en gaan dan richting het haakaas Knipoog

Je haalt volgens mijn idee meer rendament eruit als je het op 1 vierkante meter doet.
Guus N  
#15 Gepost : vrijdag 13 januari 2012 21:12:13(UTC)
Guus N

25 ponder

ja maar zo zorg je ervoor dat je de vis van alle kanten laat komen en niet de vis die alleen dan net rondom die ene vierkante meter komt, zo heb je dus meer kans vind ik!
F.K  
#16 Gepost : vrijdag 13 januari 2012 21:57:14(UTC)
F.K

40 ponder

nienske-1 schreef:
ja maar zo zorg je ervoor dat je de vis van alle kanten laat komen en niet de vis die alleen dan net rondom die ene vierkante meter komt, zo heb je dus meer kans vind ik!

1 boilie heeft dan niet zoveel nut hoor. Dat geeft maar een heel klein voer geur af.
snowmanfisher  
#17 Gepost : vrijdag 13 januari 2012 22:02:02(UTC)
snowmanfisher

20 ponder

floris,

Hoeveel geur je voerplek afgeeft is niet altijd belangrijk
Heb me scheel gevangen op een single hookbait, en niet omdat ik geen boilies meer hadTik 'm aan!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 13 januari 2012 22:03:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

rutger hinrichs  
#18 Gepost : zaterdag 14 januari 2012 10:56:07(UTC)
rutger hinrichs

15 ponder

Ik lees net de reacties en moet eigenlijk een beetje lachen ,er woord maar over welke bol gepraat en hoeveel voer.
De karper lig in de winter vaak stil,hierdoor verbruikt de vis zo min mogenlijk energie.
Je kan er echt van alles aan je hair hangen om een visje tevangen,naar mijn mening kan je beter een water afvissen door zo mobiel mogenlijk op pad te gaan en de vis te zoeken.heb je de vis gevonden dan kan je die stek seriuus aan pakken en een dan zal je ze ook gaan vangen,met een winter of zomer bol
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.