25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 493
Bedankjes: 1 keer
|
hallo medevissers, ik ben de laatste tijd op zoek naar een goede lijn. ik kan helaas niet veel vinden, en als ik iets goeds heb dan is het veel te duur. ik zoek een lijn die maximaal 0,35 mm dik mag zijn en een gewicht van ongeveer een 10 kilo kan hebben. geen gevlochten lijn en als hij schuurbestendig is, is ook wel handig en hij moet minimaale rek hebben. ik moet een lijn hebben van ongeveer 800 tot 1000 meter. hopelijk hebben jullie iets aan deze informatie en krijg ik hier zo snel mogelijk reactie op Bewerkt door de gebruiker woensdag 7 maart 2012 18:41:31(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 2-1-2011(UTC) Berichten: 956
Bedankjes: 1 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
|
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Bekijkt berichten in topic: 930
|
Die korda is wel goed, maar de trekkracht is niet wat ie zoekt en voor 200 m 24,95 zal het ook wel niet worden. Bij Sanders Piet Vogel Duranium 0.35Mm/25Lb 1000M Artikelnummer: PV054 € 9,95 inclusief BTW Bewerkt door de gebruiker donderdag 29 december 2011 16:07:18(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 2-1-2011(UTC) Berichten: 956
Bedankjes: 1 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
niet gezien dat het maar 200 meter is |
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-7-2011(UTC) Berichten: 148
|
Is dit een goede lijn? Ben ook op zoek naar een nieuw lijntje met zo min mogelijk rek..
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Heb ik sinds assen op mijn spoelen zitten en heb niet overdreven gevist maar op eerste oog voelt het soepel aan gooit zeer goed slijtvast en weinig rek ik heb er wel vertrouwen in
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
Fox warrior lijn En die durnium ofzoiets van piet. Kosten beide een 10tje.
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 1-8-2011(UTC) Berichten: 11
|
ultima power carp super hoofdlijn zeer weinig rek op, schuurbestendigheid is ook top |
karpers groot of klein op hen vissen blijft fijn |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 25-10-2011(UTC) Berichten: 93
|
Hoe zit dat nou? moet je karperlijn nou wel rek hebben of geen rek?
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Bekijkt berichten in topic: 930
|
Ik vind dat een karperlijn rek hoort te hebben. Dat vangt de schokken op de haak op. De demping van de hengel alleen is te weinig om te voorkomen dat de haak uitscheurt. De rek in nylonlijnen varieert van een procent of 10 tot wel 25 procent. Dat houdt in dat op een behoorlijke afstand de karper een heel eind kan zwemmen voordat de volledige kracht van de hengel benut kan worden. Op meer dan 100 meter wordt ook de beetregistratie lastiger. Vandaar dat op de langere afstand de voorkeur uitgaat naar een lijn met weinig rek. Je kunt ook een combinatie maken van een gevlochten lijn (0% rek) met een voorslag van nylon als schokdemper.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
jordyreith schreef:Hoe zit dat nou? moet je karperlijn nou wel rek hebben of geen rek? Dat zijn persoonlijke voorkeuren denk ik Jordy. Ik heb ook liever een minder rek lijn dan een "elastiek" lijn, aldie rek moet je er uit zien te draaien voor je contact krijgt met de vis, zeker op afstanden. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
@ruud gosselink maar als je nu bijvoorbeeld een hit & run systeem of running rig gebruikt? dan hoeft toch eigenlijk niets de schok op te vangen? maar als ik dan een lijn met iets meer rek wil kopen, welke zouden jullie mij dan aanraden, want den heb ik een lijn die wel rek heeft en een die niet veel rek heeft, dan kan ik dat bij de hengelsportzaak nog eens even informatie opdoen
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-8-2010(UTC) Berichten: 544
|
Tja, goed onderwerp. Ik zat ook te denken waar ik de molens mee op zou spoelen. Heb afgelopen jaar met X-Line 30mm gevist, deze beviel goed. alleen op de nieuwe shimano's gaat 510 meter 30mm en om nou 2 klossen van 40 euro de 600 meter te kopen...... |
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden. |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
tsja als je geen rek wil hebben moet je met gevlochten lijn gaan vissen. vind dit wel gevaarlijk voor de 'beginnende' of 'lompe' visser. |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Waarom heb je de green genomen ipv de clear heeft dat nog een reden . |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
|
@lodewijk ik wil zowiezo geen gevlochtem lijn want op sommige wateren is het verboden en volgens mij is er dan ook iets dat de bek eerder open scheurt, maar dat weet ik niet zeker, en wat je zegt dat een beginnende visser beter geen gevlochten lijn kan nemen is dan mss iets voor mij, ik vis nu ongeveer een half jaar op karper ofzo
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
tsja het ligt dr maar net aan hoe jij een vis afdrilt. ik zou dan lekker voor daiwa sensor gaan kost werkelijk waar bijna niks en is gewoon goed. |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
@lodewijk, ik dril de vis rustig en laat hem bijna altijd de slip aftrekken, soms hou ik een vinger op de slip mom een beetje tegen te houden en dan rustig de hengel omhoog halen en dan rustig omlaag en binnen draaien, dus
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
is 37 honderste niet een beetje veel? Ik weet het niet maar vis zelf altijd met subline van 10lbs en 30hondertste
|
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.