logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
F.K  
#21 Gepost : dinsdag 10 januari 2012 19:41:36(UTC)
F.K

40 ponder

Henk Haarlem schreef:
floriskouters schreef:
@ henk, dat is toch ook bij die.mohikaan. Daar mag je ook.niet vissen enz.

Niet helemaal het zelfde, daar mag je buiten de gesloten tijd wel vissen mits je van de visvereniging lid bent.

Ooh.ok.

Vind het zoizo dom om het naar buiten te.brengen.
Je.verpest het alleen.maar voor jezelf.
Henk Haarlem  
#22 Gepost : dinsdag 10 januari 2012 19:51:54(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
@ Patrick

De vissers daar stonden inderdaad raar te kijken toen ik daar zat en met mijn accent de afstand verraaide, maar vonden het ook geweldig dat ik dat er voor over heb, dus kreeg daar respect en maken er zelfs geen probleem van als ik op een stek zit waar zij misschien de avond er voor gevoerd hebben.
Zelfs de Boswachter gaf een blijk van respect aan mij, en heb eens een uur staan praten over het nut/voordeel van een voerboot, Geen onnodig lood verlies in bomen en daarmee deadrigs achterlatend voor de watervogels, waarbij hij me aankeek en verbaast zei dat hij nog nooit zo er over had nagedacht daarop aantekeningen maakte in zijn boekje omdat toch eens te spraken te brengen binnen het landschap.( niet dat er iets zal veranderen, maar toch )
Hoe dan ook ik voel me daar thuis en welkom.
over je vraag wat triester is; de een brengt de ander.
Minder vergunningen klinkt misschien goed maar werkt niet, het is zo heb ik begrepen dat de vorige land eigenaar het aan brabants landschap overdeed met de eis dat er gevist mocht blijven.
Het liefst zien ze de vissers vertrekken, natuurgekkie's en zo.

Mvg. Henk
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
josvanpinxteren  
#23 Gepost : dinsdag 10 januari 2012 20:11:37(UTC)
josvanpinxteren

25 ponder

het water valt onder de ruischvoorn dat is niet echt een kleine vereniging zullen we maar zeggen met een aparte karperafdeling in de vereniging die er allemaal willen vissen dus dat zal er niet door komen denk ik.

de put zal eerder een natuurgebied worden zonder visrecht als het zo doorgaat met de drukte etc.

een 8 jaar geleden toen ik daar nog in alle rust lekker kon vissen kon je door de dichte bebossing de put nauweljks rondlopen ivm de bebossing. op de paden van de vogelspotters na dan.

nu zijn er overal paden "gemaakt" zullen we maar zeggen die boswachter en controleur worden letterlijk gek van al die bossluipers hahaha.

als ze dan ook nog eens met regelmaat tegengewerkt worden door bepaalde "vissers" en de rest van de regels worden met regelmaat niet nageleefd dan klinkt het vast niet raar in de oren als ze het water ooit compleet gaan sluiten omdat de natuurmonumenten hierachter zit.

Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!

groeten jos van Pinxteren
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.