35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Wat ik me nou afvraag is of de zachte winter een extra gewichtstoename zal betekenen bij onze grote vriend. Aan de vangsten te zien op het forum zijn de vissen nog steeds lekker aan het vreten. Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
goede vraag Patrick. Al denk ik dat dit weer niet ten goede komt voor alle dieren. Heel de natuur is in de war, ik heb zelfs al jonge ganzen gezien. en ook al lammeren in de wei. Is wel een beetje vroeg. ik vermoed ook dat er nog wel lagere temperaturen gaan komen. De vissen zijn ook nog best actief, dat zie ik ook in mijn vijver. Zolang de temperaturen overdag nog zo blijf ga ik me stek nog een beetje aanvoeren.
|
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Tja, ik vraag me af of dit weer de vissen echt heeft aangezet tot een ware vreetorgie. Meestal is de eerste vorst het startteken voor de vissen om zich massaal op eten te storten. Nu hebben we wel wat vorst gehad maar daarna ook weer zeer milde temperaturen. De vissen zullen zeker wel dikker zijn maar of er ook serieuse toenames zullen zijn durf ik niet te zeggen
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Toename van gewicht is een combinatie van voedselopname en verbranding. Is de watertemperatuur van de waterlaag waar de karper zich nu laat vangen veel warmer dan wanneer er ijs ligt? |
Say hello to my little friend |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Uiteraard komt een karper beter uit een zachte winter dan een harde winter. We hebben tot op heden nog geen winter gehad, en dat merk ik toch ook wel aan mijn koi. Ze zijn veel actiever en dus eten ze ook nog veel meer dan wanneer de (echte)winter zijn intrede doet. Ze zullen ongetwijfeld meer groeien,of iig niet achteruit gaan qua gewicht....ten opzichte van de vissen die niet eten bij een echte winter.. Maarja,de ene vis is de andere niet,en elke vis zal een verschillend groeipatroon hebben. Bewerkt door de gebruiker zaterdag 7 januari 2012 10:40:08(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
groet erik |
|
|
|
|
DavidT schreef:. Is de watertemperatuur van de waterlaag waar de karper zich nu laat vangen veel warmer dan wanneer er ijs ligt? Zal ook afhangen van de diepte van je water. Mijn vijver is 2 meter diep en de temperatuur ligt nu rond de 10/11 graden. Als er ijs ligt zal de temp blijven steken op minimaal 4 graden. Qua watertemperatuur zijn we net zo ver als 2 maanden terug...... Bewerkt door de gebruiker donderdag 2 februari 2012 12:18:07(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
groet erik |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik heb de mening dat het niet veel zal uitmaken, immers bij een echte winter liggen de karpers nagenoeg stil waardoor hun verbranding van vet en voedsel zeer laag is. door deze winter tot nu toe blijven ze actief en zullen dus meer verbranden welke weer voedsel opname tot gevolg heeft. het enige voordeel is dat we nog steeds kunnen vissen en wat vangen . |
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
|
ericesv schreef: door deze winter tot nu toe blijven ze actief en zullen dus meer verbranden welke weer voedsel opname tot gevolg heeft. .
voedselopname is groei voor karpers die nog niet volgroeid zijn..... |
groet erik |
|
|
|
Ga naar:
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.