10 ponder Lid sinds: 25-10-2011(UTC) Berichten: 93
|
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Jordy Als je je eerst ff voorstelt dan krijgt men hier een beeld van je, hoe oud ben je, waar vis je, hoelang vis je, dat helpt met iemand iets aanraden. Henk. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
ga ns bij hennie kijken. daar heb je ze ook wel liggen. kun je zelf vergelijken
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Hoi Jordy,
Ik zou sowieso een 10000 molen halen, omdat de lijncapaciteit van de 10000 molens het grootst is.
Ik heb molens die er op lijken, de Shimano Aero GTE 10000C, Dit is de duurdere versie van deze molens. Ze deze bevallen mij goed. Deze tonen ook wat minder plastic..
Als ik jou was zou ik toch nog even verder kijken dan deze molens.. dit is echt een beetje het budgetmodel. Niet dat ze niet goed zouden zijn, maar over een jaar ben ik bang dat je weer gaat rondkijken voor nieuwe molens. Dus waarom niet doorsparen, of nog even wat meer geld uitgeven voor molens die kwalitatief/ qua uiterlijk beter zijn.
Succes met zoeken, en we horen het wel als je weer vragen hebt.
Beschrijf anders even op wat voor soort water je vist.. dit kan ook een reden zijn waarom je voor een bepaald model molens gaat. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
|
Ja ik vis op meestal op kleine wateren soms iets groter.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Dan moet een baitrunner als deze in een 10000 formaat meer dan voldoende zijn.
Wat voor budget heb je gereserveerd voor je molens? Misschien kan je een keer rondkijken op marktplaats, dan kan je zien wat je allemaal kan krijgen voor jouw budget.
Ik zou zeggen ga voor kwaliteit en voor het uiterlijk die jij mooi vind, op die manier heb je straks molens waar je een aantal jaar mee vooruit kan. Dat scheelt je door de jaren heen toch wel een hoop geld. |
|
|
|
|
Ja ik kan de middelste molens kopen op Markerworld 2 voor 140 euro. Dit is ook wel zon beetje mijn budget. En wil liever geen 2de handse molens kopen.
Jordy Reith
|
|
|
|
|
En shimano is wel een goed merk in molens.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Je wordt al goed geadviseerd zie ik, dus mijn opmerking doet er misschien niet meer toe, maar een tweede hands 4500 heb je al tussen de 50 en 75 € , en je zegt het zelf Shimano is een goed danwel betrouwbaar merk. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
Jordy, tweedehands molens hoeven helemaal niet slecht te zijn, ze gaan vaak voor een klein prijsje weg en de molens zijn dan vaak niet eens veel gebruikt. (Doe er je voordeel mee dat veel karpervissers veel en snel hun materiaal veranderen.) Verder kan je op die manier ook de wat duurdere (meestal ook betere) molens kopen. Maargoed, nieuw of tweedehands is jouw keuze natuurlijk, het is net waar jij het meeste vertrouwen in hebt. Ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten in ieder geval. Ik zou zeggen, kijk er toch eens naar en vergelijk de modellen eens met elkaar. Je kan je zuurverdiende/ gespaarde geld maar 1x uitgeven. Neem je tijd en koop niet te snel je molens.. Ik weet dat het geld op een gegeven moment begint te branden in je knip. Lees, vraag advies op het forum, snuffel wat rond en koop des noods over een maandje je molens pas. Maar dan heb je wel de molens die je wil hebben Mijn advies, geef het goed uit.. en doe het anders niet en wacht liever Bewerkt door de gebruiker woensdag 4 januari 2012 22:02:39(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.