logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
DannyAlmelo  
#1 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 12:00:31(UTC)
DannyAlmelo

25 ponder

Hey mensen!

Voor mij is de tijd aangebroken om mijn 'wat' oudere set weg te doen en plaats te laten maken voor een nieuwe. Mijn hengels zijn op, de rodpod is aan vervanging toe en ook nieuwe tent is een must. Nu weet ik alleen niet hoe ik dit aan moet pakken. Elke maand weer nieuw loon, maar er moet natuurlijk ook wel geleefd worden. Op mijn lijstje staat het volgende:

-2 hengels (rond de 200E)
-2 molens (rond de 250E)
- Bivvy (rond de 250E)
- Stretcher(rond de 100E)
- Rodpod (rond de 100E)

Mijn vragen:

Elke maand 1 ding halen of doorsparen en alles in 1 keer halen?

Hebben jullie eventueel nog tips/aanbiedingen wat betreft de dingen die op mijn lijst staan?

Alle info is van harte welkom en alvast bedankt!

Groetjes Danny!Proost
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Sponsor
Henk Haarlem  
#2 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 12:16:03(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Het belangrijkste eerst lijkt mij.
Als je voorlopig niet gaat vissen blijf door sparen.
Rodpod is dat echt nodig.
Bij hengel en molen, prijs per stuk of de twee ?
Kijk ook bij tweedehands.( Ik heb een trakker tent in nieuw staat,en goede hengels te koop staan hier bij aanbod. )Knipoog

Meer tips heb ik niet.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 3 januari 2012 12:18:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
timvanzanten  
#3 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 12:21:45(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Tja, het klinkt heel cliche maar marktplaats dagelijks bezoeken is een van de beste opties. Als je dure spullen koopt kun je het beste bij aankoop de spullen ophalen. Zo kun je de status zelf beoordelen en verminder je de kans dat je wordt opgelicht.

verder is goedkoop vaak duurkoop. Voor de bedragen die je noemt kun je in principe prima spullen kopen. Kijk alleen goed wat voor spullen je nodig hebt voor jouw visserij! Ik durf te beweren dat veel vissers bijvoorbeeld bigpits hebben en eigenlijk alleen maar vissen op kleine watertjes!

Wat betreft hengels en molens: Daiwa en Shimano is bewezen kwaliteit. Daar doe je geen miskoop aan

DannyAlmelo  
#4 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 12:30:19(UTC)
DannyAlmelo

25 ponder

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb momenteel Daiwa stokken en shimano molens. De molens zijn shimano 10000 en een half jaar oud. Ze zijn in prima staat, alleen ik wil graag de 4500B. De stokken zijn nu 3 jaar oud en echt wel een keer aan vervanging toe.

@Henk

De prijs van hengels en molens zijn per 2. Per hengel rond de 100 euro en molen 125 euro per stuk. De 4500B kost namelijk hier 125 euro(met gouden spoel) en dat is dus de richtprijs. En het is maar een richtprijs. Ik zal btw ook even naar je aanbiedingen kijkenAngel
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
F.K  
#5 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 12:50:54(UTC)
F.K

40 ponder

timvanzanten schreef:
Ik durf te beweren dat veel vissers bijvoorbeeld bigpits hebben en eigenlijk alleen maar vissen op kleine watertjes!

Dat maakt toch niks uit. Ik heb ook bigpit. En vis meestal maar 5 6 meter uit de kant.
Andre  
#6 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 13:18:36(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Als ik tussen de regels door lees, is er helemaal geen dringende noodzaak voor jou om je spullen te vervangen (bivvy en stretcher kan ik zo niet afleiden), maar kun je volgens mij nu prima vissen en wil je iets beters/meer luxe. In dat geval zou ik lekker om op mn gemak uitzoeken wat ik écht wil (anders sta je na een poosje weer, bv goed rond snuffelen op beurzen, en daar dan ook voor gaan, ipv allerlei low budget oplossingen. 2e hands blijft overigens ook dan prima, heb nu in de 10 jaar dat ik op karpervis veel spullen van marktplaats gehaald en ben *afkloppen* nog nooit bedonderd. Ben je zelf ook bij natuurlijk.

Die 4500b's zijn natuurlijk gewoon prima als je die graag wil. Daar kun je in principe een leven lang mee vooruit. Góede tent voor 250 lijkt mij persoonlijk wat krap. Ik zou het budget daar iets hoger een trakker of aqua of een van de betere fox tenten ga je daar ook 2e hands niet/nauwelijks voor kijgen, of je moet genoegen nemen met minder, maar ik begreep dat je juist beter wil.
timvanzanten  
#7 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 13:35:41(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
@ Floris: het maakt ook niks uit maar soms gaat de aanschaf van materiaal zijn doel voorbij. Als voorbeeld: ik vis zelf soms op een putje van een 3ha. ik gebruik hiervoor 5000E baitrunners die ruim voldoende zijn voor dit water. Toch zijn er vissers die soms komen kijken en me maar een amateur vinden omdat ik met zulke kleine molentjes vis. Bigpits zullen op dit water niet tot hun recht komen omdat je extra lijncapaciteit gewoon niet nodig hebt!
Henk Haarlem  
#8 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 13:37:35(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Quote:
trakker of aqua of een van de betere fox tenten ga je daar ook 2e hands niet/nauwelijks voor krijgen

Jawel, kijk maar bij het Aanbod hier op CFLike
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Jorden  
#9 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 14:26:44(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Andre, ik ben het niet met jouw eens. Een goede tent vind je heus wel vanaf 250 euro! je hebt dan alleen een brolly. Heb zelf een Nash Brolly Dome, en na de vergelijking met de tent van en vismaat van mij, die een Trakker Specimen Brolly heeft, moet ik zeggen dat mijn brolly toch veel steviger staat Knipoog

Maar als je naar een degelijke bivy wilt kijken, waar je geen tonnen geld aan wil uitgeven. Ga eens kijken naar die van Soul of Skarp of Jrc of Chub.
Veel mensen vissen met die tenten en er zijn nog maar heel weinig problemen met ondervonden.

Maar ik raad om nog even goed door te sparen. en dan eventueel een complete set over te kopen van iemand die stopt. Meestal beschikken die jongens over zeer degelijk materiaal, en dat doen ze meestal weg voor een €1000 tot €1500. Heb je meteen alles, en kwaliteit Knipoog
Me...myself...and my rods!
Andre  
#10 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 14:46:40(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Jorden schreef:
Andre, ik ben het niet met jouw eens. Een goede tent vind je heus wel vanaf 250 euro! je hebt dan alleen een brolly.
Ik heb het dan ook over tenten en niet over brolly's ;-). Vooral als je er ook nog een winterskin en alles bij moet, is 250 denk ik lastig.

Jorden schreef:
Maar als je naar een degelijke bivy wilt kijken, waar je geen tonnen geld aan wil uitgeven. Ga eens kijken naar die van Soul of Skarp of Jrc of Chub. Veel mensen vissen met die tenten en er zijn nog maar heel weinig problemen met ondervonden.

Zijn ongetwijfeld prima tenten, maar als je al een tent hebt en je wil een goeie upgrade, dan denk ik aan iets anders.
F.K  
#11 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 15:43:53(UTC)
F.K

40 ponder

timvanzanten schreef:
@ Floris: het maakt ook niks uit maar soms gaat de aanschaf van materiaal zijn doel voorbij. Als voorbeeld: ik vis zelf soms op een putje van een 3ha. ik gebruik hiervoor 5000E baitrunners die ruim voldoende zijn voor dit water. Toch zijn er vissers die soms komen kijken en me maar een amateur vinden omdat ik met zulke kleine molentjes vis. Bigpits zullen op dit water niet tot hun recht komen omdat je extra lijncapaciteit gewoon niet nodig hebt!

Ja okay het is niet nodig. Maar ik vind een grotere molen gwn fijner.
Jij begint degene die het laatst lacht. Als jij alle buffels dr uit takelt.
Jasperbuth  
#12 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 15:47:39(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

Andre schreef:
Als ik tussen de regels door lees, is er helemaal geen dringende noodzaak voor jou om je spullen te vervangen (bivvy en stretcher kan ik zo niet afleiden), maar kun je volgens mij nu prima vissen en wil je iets beters/meer luxe. In dat geval zou ik lekker om op mn gemak uitzoeken wat ik écht wil (anders sta je na een poosje weer, bv goed rond snuffelen op beurzen, en daar dan ook voor gaan, ipv allerlei low budget oplossingen. 2e hands blijft overigens ook dan prima, heb nu in de 10 jaar dat ik op karpervis veel spullen van marktplaats gehaald en ben *afkloppen* nog nooit bedonderd. Ben je zelf ook bij natuurlijk.

Die 4500b's zijn natuurlijk gewoon prima als je die graag wil. Daar kun je in principe een leven lang mee vooruit. Góede tent voor 250 lijkt mij persoonlijk wat krap. Ik zou het budget daar iets hoger een trakker of aqua of een van de betere fox tenten ga je daar ook 2e hands niet/nauwelijks voor kijgen, of je moet genoegen nemen met minder, maar ik begreep dat je juist beter wil.

Er zijn zat goeie tenten van bv jrc die maar 200eu nieuw kosten!
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
PatricS  
#13 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 17:48:13(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Als je nieuwe molens wil voor een schappelijke prijs. Zou ik even bij Vlemmix/raven kijken. Niet dat ik reclame wil maken oid maar ze hebben nu 25% korting op alle molens. Dus bijv 3x shimano LC XT-a Medium van 570,- voor 427,50 dus dat scheelt nogal. Per twee is dat 285,-

Kijk maar ff op de site.. Ik hoorde in de winkel dat de actie tot en met zaterdag 7 jan 2012 loopt.

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
sander Janssen vd laak  
#14 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 18:17:50(UTC)
sander Janssen vd laak

20 ponder

rodpod is natuurlijk een persoonlijke keuze en ik weet niet of je bepaalde merken en gedachte heb maar ik zou eens op erwin zijn webpagina kijken Knipoog Blijb
Erwin Krijgsman  
#15 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 23:44:50(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
PatricS schreef:
Als je nieuwe molens wil voor een schappelijke prijs. Zou ik even bij Vlemmix/raven kijken. Niet dat ik reclame wil maken oid maar ze hebben nu 25% korting op alle molens. Dus bijv 3x shimano LC XT-a Medium van 570,- voor 427,50 dus dat scheelt nogal. Per twee is dat 285,-

Kijk maar ff op de site.. Ik hoorde in de winkel dat de actie tot en met zaterdag 7 jan 2012 loopt.

Het is alleen jammer dat ze niet op voorraad zijn en je er ook geen lijn bij krijgt.

Mvg ErwinAngel
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Erwin Krijgsman  
#16 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 23:45:39(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

sander Janssen vd laak schreef:
rodpod is natuurlijk een persoonlijke keuze en ik weet niet of je bepaalde merken en gedachte heb maar ik zou eens op erwin zijn webpagina kijken Knipoog Blijb

Dank je wel Sander.

Mvg ErwinAngel
leen  
#17 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 23:53:04(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
DannyAlmelo schreef:
De 4500B kost namelijk hier 125 euro(met gouden spoel)/quote]

4500B nieuw € 100,00
http://watersport.marktp...o-baitrunners-4500b.html

http://www.hengelsport-spakenburg.nl/

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 3 januari 2012 23:53:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

PatricS  
#18 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 23:54:54(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Erwin Krijgsman schreef:
PatricS schreef:

Het is alleen jammer dat ze niet op voorraad zijn en je er ook geen lijn bij krijgt.

Mvg ErwinAngel

Dat klopt maar als je nu een aanbetaling doet krijg je ze voor de kortingsprijs en worden ze nageleverd. Verwachting 2week later. En lijn wordt bij mij toch een andere dan de bijgeleverde.

(ik had er al ff achteraan gebelt na het plaatsen van mijn post)
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Erwin Krijgsman  
#19 Gepost : woensdag 4 januari 2012 00:04:38(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Loop de forums even na over klanten die hun bestelling ook 2 weken later zouden krijgen....

Mvg ErwinAngel
leen  
#20 Gepost : woensdag 4 januari 2012 00:14:58(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Erwin Krijgsman schreef:
Loop de forums even na over klanten die hun bestelling ook 2 weken later zouden krijgen....

Mvg ErwinAngel

Ach, hij woont in Almelo. En als het op voorraad is, is dat snel verdient. De rest is een risico dat je wel/niet wilt lopen ;-)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (15)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.