25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
hallo in januarie/februarie worden de wateren in mijn dorp (nuenen) gebaggerd nou is mijn vraag is dit schadelijk voor de vis? want ik wil in de toekomst nog wel op karper kunnen vissen |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
Ligt eraan wat voor een water. Stadsvijvers die niet breed zijn, wel. Bij ons is deze winter ook gebagerd. En is in de 1e vijver wel wat vis doodgegaan. En.in de andere niet omdat ze daar langs dat bootje konden. In de 3e vijver was alles dood. Die.vijver.isnnet zo breed als dat bootje. En was alles meegeschept. En dus gedood. Weet je ook door welke bedrijf het gedaan word.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
jori schreef:hallo in januarie/februarie worden de wateren in mijn dorp (nuenen) gebaggerd nou is mijn vraag is dit schadelijk voor de vis? want ik wil in de toekomst nog wel op karper kunnen vissen welk water? |
groet erik |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
over het algemeen is het alleen maar beter. bij baggeren halen ze de sliblaag weg op de bodem. voordeel hiervan is dat je water dus dieper word en je lood zal nouwelijks meer weg zakken in de bodem. voor de rest is het goed dat ze het in de winter doen want zo beinvloed je de vis het minst |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Lodewijk schreef:over het algemeen is het alleen maar beter. bij baggeren halen ze de sliblaag weg op de bodem. voordeel hiervan is dat je water dus dieper word en je lood zal nouwelijks meer weg zakken in de bodem. voor de rest is het goed dat ze het in de winter doen want zo beinvloed je de vis het minst Sliblaag staat bij mij gelijk aan rotzooi dat ligt te rotten (o.a. ook bladeren). Dat rotten gebruikt zuurstof en is vooral in de winter desastreus als er ijs, maar vooral sneeuw op het ijs ligt. De zuurstof raakt dan veel te snel op door het rottingsproces en de vissen leggen het loodje. Prima dus dat baggeren(als ze er tenminste niet tegelijkertijd de vis eruit tillen .. :-(). Navraag over hoe en wat over dit baggeren : vraag na bij de eigenaar van het water. Bewerkt door de gebruiker donderdag 29 december 2011 21:41:14(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
niet baggeren is schadelijk voor de vis.
weet nog 2 topics op KWO die in mijn geheugen staan gebrand. als je dat ziet en leest keert je maag echt meteen om, en dat vanwege achterstallig onderhoud, oftewel niet baggeren. |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
@ diesel
jij vroeg welk water ik weet niet of je ooit in nuenen vist maar dat zijn de vijvers
1.rietpluim (hooidonkse beek) 2 grachten bij winkel centrum het kernkwartier 3 gemeete vijver naast kinderboerderij 4 panakkers dat zijn alle wateren die ze gaan baggeren
de visvijver hsv't pluimke word niet gebaggerd en enode ook niet! |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Het water hier om de hoek is een soort opvangbak van bladeren. In afgelopen 10 jaar is de gemiddelde diepte van 1.50m naar 0.80 m gegaan. Vorige winter is er ongeveer 2000 kilo dode vis uitgahaald. Er wordt nog niet gebaggerd!
|
|
|
|
|
tsja het baggeren is ook een duur geintje.
|
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
Ruud Gosselink schreef:Het water hier om de hoek is een soort opvangbak van bladeren. In afgelopen 10 jaar is de gemiddelde diepte van 1.50m naar 0.80 m gegaan. Vorige winter is er ongeveer 2000 kilo dode vis uitgahaald. Er wordt nog niet gebaggerd! de HBB en LBB toevallig? @lodewijk, helaas wel ja, ze zien liever dit blijkbaar dan een paar centen uitgeven aan baggeren, en oh, als er ruim 2 van die grote vliko containers met dode vis afgevoerd dan gooien ze er later een zooi projectspiegeltjes in, maar baggeren doen ze niet. lijkt mij dat het een circkel wordt, dit betreft trouwens het "houtrak" in haarlem. op eigen risico klikkenBewerkt door de gebruiker vrijdag 30 december 2011 21:50:07(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
Dat ia gwn niet meer normaal.
|
|
|
|
|
tsja het is raar maar waar. je kan beter 2 ton dooie vis voor een prikkie verkopen om dr vismeel van te maken ipv baggeren wat klauwen met geld kost. leuk he economische crisis?? |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Tja houtrak, tot in de weide omtrek heeft men hier leren karperen. Na jaren van wanbeleid door recreatieschap en de Haarlemse visvereniging ( die geld tellen iv uitgeven belangrijker vind )zal nu de natuur het moeten oplossen. Deze foto's zijn van begin dit jaar toen ging het restant eraan. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 30 december 2011 22:36:26(UTC)
| Reden: Niet aangegeven Henk Haarlem heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Henk Haarlem schreef:Tja houtrak, tot in de weide omtrek heeft men hier leren karperen. Na jaren van wanbeleid door recreatieschap en de Haarlemse visvereniging ( die geld tellen boven uitgeven belangrijker vind )zal nu de natuur het moeten oplossen. Deze foto's zijn van begin dit jaar toen ging het restant eraan. |
groet erik |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
diesel schreef: Henk Haarlem schreef:Tja houtrak, tot in de weide omtrek heeft men hier leren karperen. Na jaren van wanbeleid door recreatieschap en de Haarlemse visvereniging ( die geld tellen boven uitgeven belangrijker vind )zal nu de natuur het moeten oplossen. Deze foto's zijn van begin dit jaar toen ging het restant eraan. Ik weet Erik en dan te bedenken wat nog dood op de bodem ligt. Grof geschat is er min. 20.000 kilo gestorven. En mijn zwaarste vis daar is geweest schub 13 kilo spiegel 12.5 kilo zo'n 14 jaar geleden. Nu zit er niemand meer te vissen. |
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
en wat nog erger is, dat ze na het ruimen van de vis al redelijk snel het erover hadden om spiegels uit te zetten, maar baggeren niet.
dus dan blijft het een overbezette put, en de volgende keer dat het goed vriest en sneeuwt kan je weer paar ton vis opruimen
en houtrak is idd allemaal kleine vis, gemiddelde gewicht zal net boven de 10 pond liggen, dus paar ton gedeeld door 5 kilo, = een hele hoop visjes |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 8-12-2011(UTC) Berichten: 18
|
En gaan ze nieuwe vissen steken of niet ?????
|
|
|
|
|
fredjeboilie schreef:En gaan ze nieuwe vissen steken of niet ????? Leg uit steken? |
|
|
|
|
freaky schreef: houtrak is idd allemaal kleine vis, gemiddelde gewicht zal net boven de 10 pond liggen, dus paar ton gedeeld door 5 kilo, = een hele hoop visjes In mijn vis tijd daar was een 5 kilo vis een kleintje, als ik er een middag daar mid winter 12 ving was het gemiddelde 8 kilo, had er minstens iedere sessie er 3 a 4 die de 10 kilo overging. Inderdaad liep het ieder jaar het gemiddelde terug naar dat wat jij zegt, tot ook mijn dieptepunt van een karper van 250 gram, toen ben ik ook nooit meer daar gaan vissen, maar maak nog wel graag een rondje met de hond, lekker rustig daar nu. |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Freaky HBB staat nog wel aardig water in. LBB heeft een prutlaag van een meter gemiddeld. De bladeren is één ding, maar de inzakkende kanten zorgen ook voor veel prut. Op veel plaatsen staan de paaltjes van de schoeiing inmiddels vijf tot tien meter van de kant. Ze zijn nu aan het werk aan de afwateringssloten, maar groot onderhoud zal wel niet gebeuren. Een kennis van me woont aan de Rotte en die heeft verleden week een brief gekregen in verband met de onteigening van hun huis en grond. De verlengde A16 gaat er komen en die gaat dwars door het LBB heen. Alles wat ze daar aan het water doen is dus kosten op sterfhuis. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden gecompenseerd. Groot onderhoud aan het overblijvende deel zou je toch wel verwachten. Een nieuwe weg maakt vast wat budget los.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.