35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Wat een plaatje van een vis PROFICIAT b Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Proficiat man wat een beauty keep it up zo lang het nog kan b
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
bedankt mannen
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 2-1-2011(UTC) Berichten: 956
Bedankjes: 1 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
ik heb voor kerst een waadpak gekregen dus moest deze uitgetest worden, ik wist een mooie ondiepe plas dus ging ik daar heen om te snoeken maar tijdens het snoeken heb ik mooie plekken gevonden voor karpers in de zommer. ik weet nu dat vanaf de kant eerst +/- 40 meter 70 cm diep is en dan opeens naar een meter of 1,5 en dat loopt over de hele lengte van het meer en ik heb een paar mosselbedden gevonden met behulp van me plug, en ik weet dat er tussen het strand en het eiland een geul loopt van 2 meter diep en die is 10 meter breed en voor de rest is het 70 cm diep team nootdorp heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Quote:ik weet nu dat vanaf de kant eerst +/- 40 meter 70 cm diep is en dan opeens naar een meter of 1,5 en dat loopt over de Das een groot verschil! |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
|
ja ik liep daar en opeens ging ik haast kopje onder maar zolang ik op de rand bleef lopen was er niets aan de hand vorigjaar ging ik daar dood aas vissen en toen lang ik 30 meter uit de kant en ik ving niets maar nu weet ik dat je over die rand in het diepe moet liggen |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Quote:ja ik liep daar en opeens ging ik haast kopje onder Met waden moet je ook een waadstok gebruiken. Of steel van schepnet of een lange stok, is ook stabieler lopen in het water voor als je wegzakt in de onderlaag. Voorkomt een nat pak. b Bewerkt door de gebruiker maandag 26 december 2011 13:14:22(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
is ook veiliger een stok. is geen pretje als jhe pak vol loopt! gevaarlijk ook nog is |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
ik ga ook niet dieper dan me kruis zodat als ik ergens in ga staan me pak niet gelijk vol loopt |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
team nootdorp schreef:ik ga ook niet dieper dan me kruis zodat als ik ergens in ga staan me pak niet gelijk vol loopt Dat deed een kennis van mij ook, maar ging toch kop onder, balans bewaren en zo. |
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
neem alsjeblieft de adviezen van een waadstok aan en gebruik deze, zeker met de watertempratuur van heden. Je denk dat je er wel uitkomt maar geloof mij heb ik al menig lichaam uit het water mogen halen , je houd het nog geen 3 munuten uit met deze tempatuur voor je onderkoeld bent en dan kun je niks meer. |
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
Maar hij was aan het snoeken toch. En niet echt aan het pijlen.
|
|
|
|
|
floriskouters schreef:Maar hij was aan het snoeken toch. En niet echt aan het pijlen. Ik heb het niet over Peilen, snoeken,of....., ik heb het over veiligheid, maar dat is ook een probleem bij jeugdig, jullie denken niet aan gevaar omdat op jullie leeftijd, je niet aan doodgaan kunt denken. Een waadstok is je "derde" been die meer stabiliteit geeft, als je kop ondergaat met waad-pak denk dan aan, waar hou ik mij aan vast, hoe sta ik weer op, hoe voorkom ik verdrinking, wat moet er op mijn grafsteen staan " zwemmen met waad-pak aan ging toch niet zo lekker" Sorry voor dat laatste cynische voorbeeld. Bewerkt door de gebruiker maandag 26 december 2011 18:34:47(UTC)
|
|
|
|
Wat moet je meenemen als je aan het snoeken dan. Als je dan een stok meeneemt is.niet handig.
|
|
|
|
|
floriskouters schreef:Wat moet je meenemen als je aan het snoeken dan. Als je dan een stok meeneemt is.niet handig. Die zet je als je stil staat in de grond gedrukt naast je of laat je drijven naast je met een touwtje aan je vast. Dit is voor vlieg-vissers maar lees toch ff als je zin heb. http://www.topvisser.nl/...-tips-voor-veilig-waden/Bewerkt door de gebruiker maandag 26 december 2011 18:50:56(UTC)
|
|
|
|
Ik heb het ff doorgelezen, en de reacties gelezen. Die vliegje laat een filpmje zien waarin ze met waadpak gwn blijven drijven. En ook makkrlijk kunnen swemmen.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
henk heeft wel gelijk. het is een heel stuk veiliger met een waadstok. |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
|
floriskouters schreef:Ik heb het ff doorgelezen, en de reacties gelezen. Die vliegje laat een filpmje zien waarin ze met waadpak gwn blijven drijven. En ook makkrlijk kunnen swemmen. Ja dat kan maar als je niet weet hoe, kan er paniek optreden en dan....... Maar een ongeluk zit in een klein hoekje. En zo zit bv Rod Hutchinson op zijn dvd back to the rods te vertellen over het nut van een reddingsvest dragen want voor je het beseft ben je verzopen. Hij is meer vrienden kwijt geraakt dan ie zou willen. En eerlijk gezegd om hier op CF een rubriek requiem te plaatsen is nou niet de bedoeling toch. We hebben het zo vaak over prijzen van aas of tent stretcher danwel laarzen of sokken, Wat is de prijs van een mensen leven....................... Bewerkt door de gebruiker maandag 26 december 2011 19:52:10(UTC)
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 13-11-2011(UTC) Berichten: 7
|
Gisteren even een paar uurtjes er op uit getrokken en 3 leuke schubjes kennen vangen allemaal rond de 16pondjes....Foto's volgen nog
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Henk Haarlem schreef: Wat is de prijs van een mensen leven....................... Daar word vaak pas over gesproken als het te laat is henk...... |
groet erik |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.