logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Guus N  
#21 Gepost : zondag 18 december 2011 12:07:21(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
ja oke,
maar de maas is wel moeilijk te bevissen en het is niet garant dat je iets vangt, bij een betaalwater weet je wat er ongeveer op zit en hoe je deze het beste kunt bevissen.
want dit krijg je meestal van de beheerder van het viswater te weten.
F.K  
#22 Gepost : zondag 18 december 2011 12:31:29(UTC)
F.K


40 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.413

K wou zeggeb limburg zitten echt wel biggen.
Ruud Gosselink  
#23 Gepost : zondag 18 december 2011 12:36:29(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Je schreef dat jullie een uitdaging zochten. Dat is er dan echt eentje. Maar inderdaad is het beter om flink wat ervaring op te doen met vangen en dan voor dat soort avonturen te gaan.
Guus N  
#24 Gepost : zondag 18 december 2011 12:42:59(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
ja idd want mijn PR staat pas op 20 pondjes en ik zou toch graag eerst iets meer willen vangen.
dus dan vind ik een betaalwater waar je het gemiddelde gewicht van de karpers al van weet wel wat leuker omdat je dan ook meer een beetje een streven hebt om de grootste van dat meer af te halen.
Patrick Wolters  
#25 Gepost : zondag 18 december 2011 13:58:52(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
nienske-1 schreef:
ja idd want mijn PR staat pas op 20 pondjes en ik zou toch graag eerst iets meer willen vangen.
dus dan vind ik een betaalwater waar je het gemiddelde gewicht van de karpers al van weet wel wat leuker omdat je dan ook meer een beetje een streven hebt om de grootste van dat meer af te halen.


Als je grote vissen wil vangen hoef je echt geen betaalwater op te zoeken en zeker niet in nederland.
Ik zou zeggen zoek een leuke polder uit of kanaal in de buurt daar moeten toch genoeg vissen rondzwemmen die jouw pr omhoog kunnen schroeven.
Ook een betaalwater is geen garantie dat je vis vangt en ook grote vis.
Vaak heb je op dit soort wateren ook nog eens te maken met flinke dressuur.
Ook bespaar je per persoon al gauw 300€ wat je dan weer aan voer en materiaal kan besteden.
Begrijp best dat als je naar het buitenland gaat je kiest voor een betaalwater maar in nederland nee mij niet gezien
we hebben genoeg wateren waar minimaal en vaak zwaardere vis op zit dan je op de gemiddelde betaalput vind in nederland.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
PascalP  
#26 Gepost : zondag 18 december 2011 15:28:26(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

in Limburg zwemmen idd grote biggen. Maar in Limburg kan je op bijna geeneen water nachtvissen. En ik zou graag een een paar nachten aan de waterkant willen zitten en dan ook nog de kans hebben om je PR te verbreken dat zou toch meegenomen zijn.Breede lach
Op het kanaal waar ik vis zitten dan ook mis. wel een van de grootste biggen van Noord-Limburg maar ze zijn heel moeilijk te vangenThink Daarom zouden we ook wel eens naar een betaalwater/ ander mooi water waar je mag nachtvissen en als je het goed doet wat grotere vissen kunt vangen
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
SnowMan  
#27 Gepost : zondag 18 december 2011 19:58:14(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

In Limburg zitten geen biggen???
Is het daarom dan dat het hier elk jaar drukker en drukker word?
Hier vergis jij je wel in hoor,
ok, ze zijn nu eenmaal niet zo dik gezaaid, maar ze zitten er wel hoor.
Het BeNelux record komt trouwens vanuit Limburg (mijn achtertuin haaa)

Maar swat....als ik kies voor een betaalwater, dan is dat als ik vrouwelijk schoon meeneem (ja, mijn dochter vist ook hihihi) meestal heb je dan wat extra's ivm. sanitair ed. Geef mij maar ons openbaar water, mooie stekken, mooie vis, en lekker goedkoop :-"

Nog even dit over wat ik in het voorgaande gelezen heb,
"Gestolen vis" ......op welk betaalwater zit dat eigenlijk niet?

grt Snowy
Guus N  
#28 Gepost : vrijdag 23 december 2011 14:56:59(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
waarom is iedereen er zo op tegen om op een betaalwater te vissen eigenlijk?
Henk Haarlem  
#29 Gepost : vrijdag 23 december 2011 15:31:02(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
nienske-1 schreef:
waarom is iedereen er zo op tegen om op een betaalwater te vissen eigenlijk?


Ja dat vraag ik me ook wel eens af,
de een kan het niet betalen een ander kan het niet boeien en weer anderen hebben (van horen zeggen of ergens gelezen) weer een afkeer van BTW
ik zelf weet me er te vermaken en oordeel liever zelf of het desbetreffende water mij terug zal zien.

Die niets zeggende "gestolen" vis doet mij zeker niets, waar is er geen vis "gestolen", wie weet van die verhalen van overgezette beroemde karpers op de KK ( van de ene sas naar een andere sas ) welke beschreven worden in een van die boeken van Alain Danau
Het nieuwe NL "record" is een "gestolen" vis, (is overgezet van andere put). stond zelfs een paar jaar geleden op de cover van de spiegel, waar zelfs een keer in over geschreven is van een vangst die gestolen bleek.
Hier uit mijn parkwater is vis weg gehaald en uitgezet op open water( de papegaaien bekken en de uitgezette spiegels eruit gehaald.)
Dus in die zin zwemt er overal gestolen vis dus die reden houdt mij niet weg van een betaal water.

Mijn wedervraag op zoeen uitspraak is dus altijd Waar Zwemmen er Geen Gestolen Vis.

Lekker gaan en zelf oordelen of je het de moeite waard vind.Like

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 23 december 2011 19:55:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Ruud Gosselink  
#30 Gepost : vrijdag 23 december 2011 19:51:11(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Mijn grootste bezwaar tegen betaal water is het stukje betaal. Maar een vergunning met nachtvistoestemming in Frankrijk komt ook al gauw op €120. Daar mag je dan wel een jaar voor vissen, maar dat is helaas niet altijd mogelijk.
Daarnaast vind ik het heel vervelend dat iemand me gaat vertellen hoe de vis heet die ik heb gevangen en wie hem nog meer hebben vastgehouden en wat ie toen woog. Dat kan overal gebeuren, maar ik wil het niet weten.

Maar tegen betaalwateren op zich heb ik niks.
Guus N  
#31 Gepost : zaterdag 24 december 2011 14:25:57(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
het leifst zou niemand willen betalen voor een water lijkt mij, maar het zal toch moeten.
en als de vis nu eerst minder woog en nu een stuk zwaarder is geworden dan lijkt het mij toch ook fijn om te horen, maarja dat is mijn mening.

@henk maar als het NL record is overgezet, waarom heeft diegene die hem heeft overgezet dan niet er zelf voor gekozen om het wereldrecord op zijn naam te zetten? dat zou ik tenminste doen, denk ik.
tenminste als ik dan een vis zou overzetten, maar dat doe ik niet, gewoon fijn in zijn eigen watertje laten leven!
Ruud Gosselink  
#32 Gepost : zaterdag 24 december 2011 16:00:27(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Er is echter wel een verschil tussen een week op een putje van 10 ha voor €200 - €300 of een Jaarvergunning van een paar tientjes.
Henk Haarlem  
#33 Gepost : zaterdag 24 december 2011 18:17:04(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Nienske

Je heb pm.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
ColinBiemond  
#34 Gepost : zaterdag 24 december 2011 21:51:20(UTC)
ColinBiemond


5 ponder

Lid sinds: 24-10-2011(UTC)
Berichten: 20

Ik ben zeker gecharmeerd van de onbetaalde wateren hier in nederland,zoals de binnenmaas waar ik me helemaal aan op zit te geilen.. maaaar... betaalwateren hebben toch een andere charme en je hebt meer de vakantie feeling! (het gevoel dat je vrij bent en niks aan mn hoofd heb! school, werk etc.) en op betaal wateren valt ook zeker heel veel te leren! Ik ga altijd naar abbey lakes waar je met zwaar gedresseerde vissen te maken hebt, over het algemeen zijn betaalwateren gewoon dressuur en daar valt heel veel te leren hoe je die vissen nou pakt! want geloof me hier in de devel achter mijn huis ontwijken de vissen gewoon je voerplek! het geeft dus een kick als je die vis kan vangen! een andere kick vind ik het vangen van vissen die waarschijnlijk nog nooit een bewaarzak hebben gezien! ik ben dus zwaaaar fan van allebij! groetjes en vang een paar dikke!
Guus N  
#35 Gepost : zaterdag 24 december 2011 22:25:30(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
@colinbiemond ik ben het helemaal met je eens, het is geweldig als je een vis vangt op een zwaar dresuur water, maar omdat dit onze aller eerste keer is gaan we waarschijnlijk op een meer zitten waar nog niet zo veel op gevist is en de dresuur dus ok niet egt erg hoog ligt, ik hoop ook dat we een paar dikke vangenBlij

groeten Guus
ColinBiemond  
#36 Gepost : maandag 26 december 2011 00:28:33(UTC)
ColinBiemond


5 ponder

Lid sinds: 24-10-2011(UTC)
Berichten: 20

Succes ouwe! met de goede instelling komt alles goedBlij
jordi405  
#37 Gepost : maandag 20 februari 2012 20:52:48(UTC)
jordi405


5 ponder

Lid sinds: 5-1-2011(UTC)
Berichten: 27

het plashuis is mooi water en je kan er wel mooie visjes en vissen vangen
elke karper is er een en knol of een big elke is er een
DavidT  
#38 Gepost : maandag 20 februari 2012 21:29:22(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
de-meeren.nl
Say hello to my little friend
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (22)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.