50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
david_deman schreef:In Nederland vinden ze het blijkbaar niet erg om 11€ de kg te betalen of meer, een boilie boven de 8€ de kg geraak je niet aan de straatstenen kwijt in België Bij ons is de gemiddelde prijs voor een goeie bol 4€/kg ... Ik vis al heel het seizoen met boilies van 3.5€/kg en vang overal m'n vis en kan meer voeren dan de concurrentie Dan is dat sprookje dat Hollanders gierig zijn ook opgehelderd. Maar david ik heb even gekeken bij de reclame link bij jou, en daar doet 5 kilo ook 30 € dat is in Holland 6 € per kilo (of krijg jij daar korting) De prijs ligt in ieder geval op de zelfde hoogte als die Martin SB hier. En als ik daar een grote afname doe word de prijs ook wat verlaagd. Meer voeren dan je concurrentie ? als er een zit te vissen met meer Pecunia dan voert hij meer dan jou. Meer kunnen voeren is afhankelijk van iemands inkomen, niet zijn bait bag. Henk. Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 december 2011 00:31:19(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 28-1-2011(UTC) Berichten: 182
|
Je keek naar de X-clusive range die een instantboilie is. Als je nog even de moeite doet om de webshop te bekijken zie je daar bij de premium-range staan 5kg: 17.5€. En dat is nou net de range waar ik al heel het seizoen mee vis en overal vang Maar we gaan off topic, ik vind gewoon dat boilies boven de 10€/kg veel teveel geld kosten in mijn ogen. Waar je dan vooral hun marketingkosten en preservers zal gaan betalen. En een ready made kost sowieso altijd meer. Back on topic Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 december 2011 10:03:43(UTC)
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
david_deman schreef:Je keek naar de X-clusive range die een instantboilie is. Als je nog even de moeite doet om de webshop te bekijken zie je daar bij de premium-range staan 5kg: 17.5€. En dat is nou net de range waar ik al heel het seizoen mee vis en overal vang Maar we gaan off topic, ik vind gewoon dat boilies boven de 10€/kg veel teveel geld kosten in mijn ogen. Waar je dan vooral hun marketingkosten en preservers zal gaan betalen. En een ready made kost sowieso altijd meer. Back on topic Oke dat is waar keek naar die andere boilie. Maar dan nog een ding en dan back on topic als ik die laat komen komen ze incl. verzendkosten op 4.70 Martin SB komt op 5.20 dus... 50 cent verschil per kilo maar misschien "beter" dat weet ik natuurlijk niet tot ik eens die bollen heb kunnen zien en proeven. En dat bollen in België goedkoper zijn dan in Holland zal wel een belasting ding zijn, zijn wij goed in. Nou David , back on topic dan maar weer. |
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
Henk Haarlem schreef:@ Floris Ze kunnen misschien geen goedkoper kopen waar ze wonen.?
Maak je je bollen zelf ? Er zijn tegebwoordig zoveel draaiservisen. Vast ook wel 1 in de buurt. Nee laat ze nu draaien. Ga ze volgend jaar zelf draaie. Maar wel gwn zelfde mix. Is het nog goedkoper.
|
|
|
|
|
floriskouters schreef:Henk Haarlem schreef:@ Floris Ze kunnen misschien geen goedkoper kopen waar ze wonen.?
Maak je je bollen zelf ? Er zijn tegebwoordig zoveel draaiservisen. Vast ook wel 1 in de buurt. Nee laat ze nu draaien. Ga ze volgend jaar zelf draaie. Maar wel gwn zelfde mix. Is het nog goedkoper. Je bollen zijn volgens je zelf € 3.- per kilo en ze worden voor je gedraaid en er zit ook nog lever in ? Ergens word er geld bij gelegd of iemand wordt in de maling genomen. Toen ik zelf draaiden was ik voor mijn wintermix (simpele birdmix) ± 20 kilo ±€ 60.- kwijt, stond er bij te kijken bij het maken, dus ik weet wat er in zat/zit. en daar kwamen dan ook nog eens ± 300 eieren bij ( bij de turk 10 cent ps. ) en een beetje flavour. dus € 90.- voor zo'n 30 kilo bollen, dat is per kilo € 3.- per kilo zonder de flavour mee te berekenen, dus als jij ze daar ook nog eens voor laat maken wil wel wat zeggen over de mix. Mijn zomermix Het dubbelen vanwege de vismeel en robin red. Dat bollen soms duur zijn ligt voor al in de gebruikte ingrediënten, in de wereld is er een prijsstijging gaande van oa. mais en dan zal polenta duurder worden om maar iets te zeggen. Dus in die redenatie van dure bollen vangen misschien niet beter, ze zijn kwa ingrediënten wel beter. Maar om het topic niet verder te "vervuilen" met gediscussieer over bollen maken, zullen we anders daarover een nieuw topic openen. Henk. Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 december 2011 12:48:02(UTC)
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
|
|
|
|
|
Pm terug Floris |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 513
|
Ik zou liever zien dat mensen bezuinigde op materiaal dat op de kant staat en meer geld bestede aan de laatste meter(s) en vooral aan fatsoenlijk aas!!!
Dat is voor onze zwemmende vrienden toch het beste, dan dat ze van die kartonnen balletjes gevoerd krijgen of slecht gekookte particles. |
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!
groeten jos van Pinxteren |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 28-1-2011(UTC) Berichten: 182
|
Idd dat is zo jos! Maar veel firma's vragen veel geld voor "lucht" die geen meerwaarde geeft aan een boilie. Het is niet omdat een boilie meer dan 10€ kost dat ze top is. En het is niet omdat een boilie 4€ kost dat het bagger is. Je moet die zaken bekijken uit een groter perspectief en kijken wat er achter steekt. Bv de metalen doosjes verpakking waar dan 100gr boilies inzit van een niet nader vernoemd merk. Wat betaal je dan? Toch vooral verpakking en reclame lijkt mij |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Zijn jullie van mening dat er tegenwoordig nog "echt slechte boilies" te koop zijn? Ok... de ene heeft verseren ingrediënten, minder meel enz. maar ik denk niet dat ze echt slecht zijn voor de karper.
|
|
|
|
|
ben het zeker met je eens david ik beweer ook niet dat alle bollen van €10,- of meer beter zijn dan bollen van €4,-
ik bedoel dat iedereen voor het oog van andere extreem dure spullen kopen maar niets weten van hun stek, dieptes (watersense) etc, en dan besparen op alles wat het water in gaat want dat kost het meest op jaarbasis alleen vergeten ze een belangrijk aspect namelijk, DAAR VANG JE DE VISSEN MEE.
Hopelijk ben ik nu duidelijker... |
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Helemaal Jos
|
|
|
|
|
Fijn dank je erwin,
p.s. ik hou ook wel van mooie spulletjes. Maar het is duidelijk waar de meeste centjes aan op gaan. |
|
|
|
|
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
@josvanpinxteren klasse man wilde het vandaag aanhalen je was mij voor top Dat irish cream goed werk kan ik over mee praten mag het graag drinken net als koffie! PS: Toevoeging verplaats jullie in de schoenen van de karper, voer de vissen zo als jij ook graag zou willen eten. Heeft betrekking op eieren hier zijn vervangers voor kost minder & is beter voor de karpers. Lang verhaal kort vis/voer gezien het bestand in het water, blijven voeren bied het aas aan op verschillende plekken. De karpers komen overal jullie boilies tegen. On-topic samenstelling is belangrijk geld mag in mijn ogen een rol spelen maar moet niet de kwaliteit (vangkracht) in gevaar brengen. Belangrijk probeer uit vooronderzoek/kennis achter te komen wat is het natuurlijk voedsel in het water (grote lijn) probeer z.v.m jullie samenstelling hier op aan te passen, i.c.m met boven vermeld gegeven kan het in jullie voordeel werken. Jullie kunnen altijd zelf boilies introduceren afhankelijk van instand vissen of lang termijn Bewerkt door de gebruiker donderdag 22 december 2011 19:12:12(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
@ David Quote:Bv de metalen doosjes verpakking waar dan 100gr boilies inzit van een niet nader vernoemd merk. Wat betaal je dan? Toch vooral verpakking en reclame lijkt mij De prijs daarvan is niet door dat doosje hoor David. Dat doosje bevat bijzonder/appart Haakaas voor bodem en popup, die door de fabricatie dat wil zeggen met de hand gemaakt laag voor laag zijn prijs krijgt, is een boillie die langzaam zijn "mantels" loslaat , dus daar betaal je voor niet alleen voor dat doosje, de fabrikant heeft met dat doosje er een eyecatcher van willen maken. Of het je geld waard is,dat is weer wat anders. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 23 december 2011 10:49:35(UTC)
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Haha, miss een discussie hoek maken ?
|
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
|
Jasperbuth schreef:Haha, miss een discussie hoek maken ?
Daar heb je een punt, een vraag hoe simpel die ook is gaat snel een eigen leven leiden. Als je een mening vraagt kan je die hier krijgen en iedereen heeft zijn eigen mening. |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 24-10-2011(UTC) Berichten: 20
|
in dat geval, als de witvis het toelaat dan altijd vers gekookte particals, kleinepellets en groundbait met tonijn! mooi nootje met imitatie maiskorrel of die fake tigernuts van enterprise(uiteraard in dat potje)! helemaal top
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.