Nieuwe uitzetting Lid sinds: 7-9-2011(UTC) Berichten: 3
|
Jowan schreef:Gistermiddag bezig geweest met het creëren van "nieuwe" rigjes 1 met kurv shank 1 met longshank op de kurv shank gister mijn 1e vis gevangen netjes in de onderlip. Wil jullie dit niet onthouden ok succes. PS: Vragen hoe ze zijn gemaakt laat een bericht achter het is heel simpel zo als je kan zien op de fotos. Voor het aas is gekozen een wafter half om half boilie/pop-up belangrijk is het aanbrengen van foam op de haak zo dat bij het in gooien het rigje zijn werk kan doen. Gebruik zelf een kleine zakje pva Ondanks je prachtige foto Jowan heb ik toch een vraag. Als ik naar de foto kijk dan vraag ik mij af hoe de boilie aan de lus is vastgemaakt. Even voor de duidelijkheid, weet nog weinig van karpervissen af hoor dus misschien voor jou een grappige vraag maar voor mij een groot ?
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Geen probleem wil het graag toelichten pak een stuk hair braid of flos draad, gebruik je boilie naald (met clipje) draai het draad 4 a 5 keer rond de haak steel, steek het uiteinde door het lusje van je boilie naald. Trek het zaakje nu goed aan klaar is kees. Doe dit aan bijde kanten als op de foto, steek door het lusje het gewenste draad. bijde lijntjes door het haak aas trekken met je boilie naald. Hair stopper er tussen met een knoopje het zaakje zit nu goed vast. Vragen hoor ik dit graag veel plezier op het forum PS: Het afbranden van het knoopje kan het haakaas gaan kant maar op geen risico lopen! Bewerkt door de gebruiker woensdag 7 september 2011 21:53:47(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-2-2011(UTC) Berichten: 762
|
Voor iemand die net begonnen is met vissen kun je wel verdomd mooie knopen leggen makker! |
Don't forget to smell the roses along the way... |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
@Fo11, Mooi compliment voor Jowan! Helemaal mee eens! Oefening baart kunst en dat is te zien. Jowan blijf lekker vernieuwend denken, daar kunnen we allemaal wat van opsteken! Misschien hebben we binnekort dan de "JG-Rig" Bewerkt door de gebruiker zaterdag 10 september 2011 00:19:09(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
|
Bedankt voor het compliment heren zie het rigje afgewerkt met krimpkous en lange hair Bewerkt door de gebruiker zaterdag 10 september 2011 17:39:19(UTC)
| Reden: Niet aangegeven Mister X heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
|
Vandaag iets bedacht de hair komt boven uit het krimpkous, heeft iemand wel eens met dit of soort gelijk systeem gevist? Bekijk de fotos lees het wel erg benieuwd Bewerkt door de gebruiker zondag 18 december 2011 15:14:46(UTC)
| Reden: Niet aangegeven Mister X heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
Is hetzelfde als kd rig toch. Vind dit zelf niet werken, ook niet met de handpalm test.
|
|
|
|
|
@floriskouters KD-Rig is zonder krimpkous & line aligner deze haakt wel degelijk Bewerkt door de gebruiker zondag 18 december 2011 15:36:26(UTC)
|
|
|
|
|
Okay. Maar het is het zelfde idee. En heb je het ook met een boilie aan de hair getest.
|
|
|
|
|
Ja hij haakt met boilie zorg wel dat boilie de haakbocht raakt (mijn preference). Gebruik het loodje als tegen gewicht (bekijk fotos) help de haak sneller draaien PS: Belangrijk het loodje op de rig is op afstand 2 a 2.5 cm van de haakbocht! Het onderlijntje hoeft niet met putty of loodje worden bevist dit is persoonlijk. Bewerkt door de gebruiker zondag 18 december 2011 16:08:49(UTC)
|
|
|
|
|
Ik zal m.n keer knopen. Heb er niet veel vertrouwen in. Want hij lijkt op kd. Maar mis verandert mn mening als ik m in het echt zie werken.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Jowan schreef:Vandaag iets bedacht de hair komt boven uit het krimpkous, heeft iemand wel eens met dit of soort gelijk systeem gevist? Bekijk de fotos lees het wel erg benieuwd Zie de DVD Sucsesvol Modern Karperen bij ~38 minuten ;-). Is al een heel oude DVD vlgs mij ;-).
|
|
|
|
|
@leen Volgens mij niet met shrinktube & line aligner i.c.m een loodhagel, toch wel anders als een KD-Rig. Zeg ook niet dat ik het heb bedacht wel het idee als vermeld Bewerkt door de gebruiker maandag 19 december 2011 19:04:17(UTC)
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-12-2010(UTC) Berichten: 51
|
ik heb nog een keer naar die eerste fotos gekeken maar als ik het goed zie kan ook bedrog op de foto zijn maar de haak met de lange steel verleng je meer als die met de korte. is het niet dat je krimpkous gebruikt om de haaksteel te verlengen zodat die beter prikt dat je bij een haak die een lange steel heeft er korter krimpkous aan doet en blijf er nog bij dat ik het voordeel nog steeds niet zie in het trekken van het krimpkous maar ik vis ook altijd simpel hoor. zonder te veel poespas maar dat is mijn visserij en dit de jouwe respecteer ik. maar probeer het alleen te begrijpen. |
niet geschoten is altijd mis |
|
|
|
|
@remco83 Het gaat hier om de zelfde onderlijn reactie 1 zijn de fotos vergroot voor de duidelijkheid. Reactie 2 is met de boilie op zijn zij & rechtop, gebruik krimpkous 2 reden beschermeng van de knoop & in draaien van de haak i.c.m met een line aligner. Het rigje is heel makkelijk gemaakt stap 1 trek het lusje door het krimpkous, knoop nat maken krimpkous over de knoop. Gewenst maak een line aligner stoom het onderlijntje naar wens klaar is kees. Geen poespas maar pats boem succes Bewerkt door de gebruiker zondag 18 december 2011 20:48:19(UTC)
|
|
|
|
|
Ik heb m net ff geknoopt. Wat een priegel werk man, en dat voor een rig die bij mij niet werkt. Ik houd het wel lekker bij mn eigen onderlijntjes.
|
|
|
|
|
@floriskouters Bedankt voor je feedback wil het toch een kans geven, voor dat ik zeg wel/niet gebruiken. Wij weten niet hoe het onder water gedraagt wordt vervolgd. PS: Mag ik vragen heb je het rigje gemaaakt gezien de foto's? Hij haakt zeker weten belangrijk is de afstand tussen boilie & de haakbocht. De boilie komt tegen de haak bocht aan geen ruimte. Maar goed nu nog de praktijk test feedback altijd welkom Bewerkt door de gebruiker maandag 19 december 2011 19:23:13(UTC)
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
K zie een hoop mooie rigjes! |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-12-2010(UTC) Berichten: 51
|
ik snap je alleen nog niet echt waarom je het stoomt en dan langer trekt de rest snap ik wel maar niet dat langer trekken bij een lange steel als ik na die eerste fotos kijk lijkt het mij nou juist averechts werken.
|
niet geschoten is altijd mis |
|
|
|
|
@remco83 Trek niets langer weet niet hoe je hierbij komt? Het is gewoon krimpkous op maat geknipt & afgestoomd. Welk rigje & foto hebben wij het over? Wat je ziet op andere fotos zijn rigje met zelfgemaakte snaggers, misschien bedoel je dat Bewerkt door de gebruiker dinsdag 20 december 2011 00:39:08(UTC)
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.