30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
dat is een goede tip de dreggen zijn idd behoorlijk groot maar ik vis op moment niet echt meer op snoek maarja |
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
PascalP schreef:dat is een goede tip de dreggen zijn idd behoorlijk groot maar ik vis op moment niet echt meer op snoek maarja en ook nog een tip 1 weer haak per dreg is meer als zat! knijp de andere altijd plat, onthaken gaat ook een stukje makkelijker . |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 513
|
ik heb ook een tip lekker laten zwemmen en achter de karpers aan ???? |
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!
groeten jos van Pinxteren |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
josvanpinxteren schreef:ik heb ook een tip lekker laten zwemmen en achter de karpers aan ???? slechte tip jos. de winter is bestemd voor de snoek. aangezien er ook foto's van snoeken worden geplaatst,kan je ook reactie's verwachten |
groet erik |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 513
|
ook karpers zijn te vangen in de winter hoor diesel alleen voor vele is het te koud of kost ze teveel moeite etc.
en snoeken weer het hele jaar (uitgesloten de gesloten tijd uiteraard) |
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!
groeten jos van Pinxteren |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik lig zelf meestal open na het onthaken van een snoek Die verrekte kieuwdeksels!!
|
|
|
|
|
je moet er ook niet je hele hand induwen he |
groet erik |
|
|
|
|
josvanpinxteren schreef:ook karpers zijn te vangen in de winter hoor diesel alleen voor vele is het te koud of kost ze teveel moeite etc.
en snoeken weer het hele jaar (uitgesloten de gesloten tijd uiteraard) weet ik jos, zolang er geen ijs ligt voer ik mn eigen karpers ook elke dag alleen eten ze velen malen minder dan in de zomer. een snoek daarintegen moet in de winter veel meer werken voor zn eten. dus makkelijker te vangen. echte wintervissers zijn snoekvissers of zeevissers Bewerkt door de gebruiker zaterdag 17 december 2011 15:35:35(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
groet erik |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 2-1-2011(UTC) Berichten: 956
Bedankjes: 1 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
diesel schreef:josvanpinxteren schreef:ook karpers zijn te vangen in de winter hoor diesel alleen voor vele is het te koud of kost ze teveel moeite etc.
en snoeken weer het hele jaar (uitgesloten de gesloten tijd uiteraard) weet ik jos, zolang er geen ijs ligt voer ik mn eigen karpers ook elke dag alleen eten ze velen malen minder dan in de zomer. een snoek daarintegen moet in de winter veel meer werken voor zn eten. dus makkelijker te vangen. echte wintervissers zijn snoekvissers of zeevissers ik vis op karper en in de winter op snoek en als er ijs ligt op zee |
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 1.023
|
ik heb gister met de karperuitrusting op snoek gevist(doodaas) samen met harm 3 vissen gevangen,harm ving na 10 min al een 105cm,een uurtje later ving hij er weer 1 van 100cm precies,en 1 minuut daarna was het mijn beurt,er kwam een gruwelijk dik varken boven water,niet normaal. ik heb hem gewogen,hij was echt superdik.1 brok geweld. mijn 1ste vis over de meter in 36 jaar,en wat voor 1 Bewerkt door de gebruiker maandag 23 januari 2012 21:18:49(UTC)
houdoe en bedankt |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Knappe vissen! Wat gebruikt je voor aas?
|
|
|
|
|
Frank Avezaat schreef:Knappe vissen! Wat gebruikt je voor aas? doodaas vissen van 35-40 cm Frank,1 onder de dobber op de bodem,en 1 met lood op de bodem(net als karpervissen,alleen dan met een takel eraan) Bewerkt door de gebruiker maandag 19 december 2011 17:33:37(UTC)
houdoe en bedankt |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
en nog naakt in het water gesprongen na die meter jvs?
heb het wel gelezen op roofvisforum :-" |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Mijn fout, was niet specifiek genoeg Wat voor soort aasvis gebruikte jullie? Makreel?
|
|
|
|
|
Frank Avezaat schreef:Mijn fout, was niet specifiek genoeg Wat voor soort aasvis gebruikte jullie? Makreel? ja |
houdoe en bedankt |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Gefeliciteerd Jurgen, Wat een vangst man, mooi hoor. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
Heb er de laatste tijd al vaker wat over opgezocht. Ben van plan om deze winter eens wat pogingen te ondernemen om statisch een snoek te vangen.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Ik heb van het weekend ook gesnoekt, dit keer met dood aas omdat het op de plug niet echt wild is. Ik wist een mooie te haken van 80cm.. en een leuke baars van 30cm op het zelfde visje (+-10cm).
Ik heb dit keer zelf het stalen onderlijntje in elkaar gezet. Was ook voor het eerst, met van die metalen sleeves een die vertakt in 2 delen van 6cm met een dreg en een enkele haak zodat je het visje mooi kan bevestigen, daarna een warteltje met nog een cm of 15 onderlijn. De dreg in het bevestig je in het ruggetje en den de enkele haak net achter de kop of door het neusje. Lang wachten met aanslaan is bij deze manier niet nodig. Sommige mensen zeggen dat de snoek eerst moet wegzwemmen, dan als de dobber weer boven komt wacht je totdat de snoek er weer vandoor gaat en dan sla je pas.... Dan kan je 'm dus uit ze poepert pulken.. het lijkt met sterk dat zo'n dreg of haak snel verteerd in een snoek.
Ik wacht nooit lang met aanslaan, helemaal niet nodig als je en dreg gebruikt, ik sla liever een keer mis dan dat ik een snoek te diep haak.. Als de dobber wegloopt laat je m een paar seconden (6- max 10 seconde) weglopen en dan sla je gewoon goed aan. Dan zit de haak 9 van de 10x voor in de bek.
Ik vind het een erg spannende manier van vissen.
Nu moet ik die kieuwgreep nog leren, een bekkenspreider gebruiken is ook lastig.. want de vis spant zich gelijk aan als je z'n bek wilt openen.
Snoeken is een leuke bezigheid voor de winter!
|
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
|
Peter,ik sla ook binnen 5 tellen aan,soms wel meteen. de snoek pakt de vis op de zijkant,en dan zit hij meteen gehaakt. ik heb 99,9% van mijn gevangen vissen netjes voorin de lip gehaakt. Als vissen gaan bloeden dan hoeft het ook niet persee van de haak te zijn,kan ook van de stress komen. tip om de kieuwgreep te leren: koop zo'n speciale handschoen,zo heb ik het ook gedaan in het begin,en na een poosje de handschoen uit. |
houdoe en bedankt |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
Mooie vis Jurgen, goed bezig! |
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.