logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
big-carp  
#1 Gepost : dinsdag 13 december 2011 17:11:35(UTC)
big-carp

10 ponder

hey!!
geef hier eens een eige mening over wanneer je een karpervisser bent.
ofdat er echte benodigdheden zijn of een soort karakter?
laat het hier even achter!

grtz!
wave12
Sponsor
Henk Haarlem  
#2 Gepost : dinsdag 13 december 2011 17:27:57(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Een karper-visser is iemand die zich zo gedraagt langs de waterkant dat het een voorbeeld is voor de rest ?
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Roy Oostindien  
#3 Gepost : dinsdag 13 december 2011 17:40:52(UTC)
Roy Oostindien

20 ponder

Bedankjes: 4 keer
Net zoals Henk zegt, iemand die natuur, dier en mens respecteerd. En nadenkt over zijn/haar hobby en zo zijn voordeel doet en karper vangt.
Jorden  
#4 Gepost : dinsdag 13 december 2011 17:45:15(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Zelfde als al de rest, én een echte karpervisser kijkt niet altijd naar het gewicht, maar ook naar de schoonheid!
Me...myself...and my rods!
Lodewijk  
#5 Gepost : dinsdag 13 december 2011 18:00:35(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
een karpervisser vist op karper...
makkelijker kan niet toch?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
DannyAlmelo  
#6 Gepost : dinsdag 13 december 2011 18:11:24(UTC)
DannyAlmelo

25 ponder

Een echte karpervisser heeft een bepaald gevoel bij wat hij doet. Eigenlijk is het geen hobby, maar een levenstijl. Het is eigenlijk niet eens goed uit te leggen. Bij mij gaat het niet eens zozeer om het vissen, maar alles eromheen. De rust, de natuur etc. en niet de laatste snufjes, glimmende rodpods, een ultradunne stokken( Al heb ik die welKnipoog). Dat maakt mij denk ik een echte karpervisser. Het zit in je bloed, en anders kun je beter stoppen.
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
monstercarps  
#7 Gepost : dinsdag 13 december 2011 19:21:24(UTC)
monstercarps

30 ponder

juist danny
Keep it simple...
Frank Avezaat  
#8 Gepost : dinsdag 13 december 2011 19:25:33(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Lodewijk schreef:

iets over een spijker en een kop
Mark T  
#9 Gepost : dinsdag 13 december 2011 19:30:09(UTC)
Mark T

25 ponder

PASSIE voor natuur, omgeving, respect voor mens en dier.
In het bijzonder de karper.
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
DavidT  
#10 Gepost : dinsdag 13 december 2011 19:36:38(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Lodewijk for President! Breede lach
Say hello to my little friend
Henk Haarlem  
#11 Gepost : dinsdag 13 december 2011 20:43:20(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Lodewijk schreef:
makkelijker kan niet toch?

Er zijn mensen die op karper vissen, maar toch wil ik ( met het grootste deel daarvan ) niet mee vergeleken worden, Lodewijk.
Dat zijn in mijn ogen geen karper-vissers.
Maar vervuilers die zichzelf camoufleren met een rodpod.Knipoog
Je kent ze zeker weten, zitten meestal met 3, 4, soms wel met 5 tenten bij elkaar evenzoveel rodpod's, maken herrie en vervuilen de boel, die liggen blijft na vertrek.
De buurt ziet ze als karper-vissers, ik niet.Not talking

Zoiets van dat soort mensen, die zich trouwe fan van een voetbalclub noemen maar door hun aktie's de ware fan's en club te schande maken.

Mvg. Henk.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 13 december 2011 20:44:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Ruud Gosselink  
#12 Gepost : dinsdag 13 december 2011 21:25:14(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Frank Avezaat schreef:
Lodewijk schreef:

iets over een spijker en een kop

... Een timmerman!
timvanzanten  
#13 Gepost : dinsdag 13 december 2011 21:39:08(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
een karpervisser is iemand die gericht op karper vist en adequaat omgaat met zowel de natuur als de vis. Hij of zij probeert zich zodanig in de leefomgeving van de karper te verplaatsen en door middel van verschillende methoden en denkwijzen hem te vangen zonder de vis (ernstige) schade te berokkenen. Haakwonden daargelaten. Een echte karpervisser vist met het principe 'catch & release' waardoor hij respect uitdraagt naar de vis als de natuur.

amen
Ruud Gosselink  
#14 Gepost : dinsdag 13 december 2011 21:42:25(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Een karpervisser... iemand die na 30 jaar nog steeds iedere sessie als te kort ervaart. Die tijdens die sessie al bedenkt wanneer de volgende plaatsvindt. Die zorgt dat zijn spullen altijd tiptop in orde zijn en altijd klaar staan. Die genoeg maten heeft, maar ook rustig alleen gaat. Die ook gaat als het hondenweer is. Die afweegt welk systeem nodig is en daar het volste vertrouwen in heeft. Die het prima vindt om door een maat om vier uur 's nachts te worden gebeld voor een foto. Die nog eens ergens tegen aan rijdt omdat ie naar het water kijkt in plaats van naar de weg. Die ook na een blank met een goed gevoel naar huis gaat, omdat ie toch lekker geweest is. Die de stek smetteloos achter laat. Die als ie het nummer van zijn maat herkent de telefoon opneemt met 'Wanneer en waar?' Die alles leest en bekijkt wat er over karper geschreven wordt, maar zich niet gek laat maken en zijn eigen plan trekt. Die op een beurs de hele dag loopt te praten, maar nauwelijks een haak koopt. Die een ander ook de ruimte gunt. Die dan ook nog eens de balans tussen gezin en hobby in evenwicht kan houden..... enzovoort.
Volgende week vakantie, dan kan ie weer twee nachten.
ratjetoe  
#15 Gepost : dinsdag 13 december 2011 21:57:15(UTC)
ratjetoe

15 ponder

ergeren jullie je soms ook aan de gekleurde tenten en geklungel aan de waterkant.
maar wat als je zelf geen visser zou zijn zou je er dan bij gaan staan met een biertje in je hand.
karpervisser ben je in mijn ogen als je respect hebt voor de natuur. deze sport met passie en gevoel doet.
als je met respect de vis kunt behandelen en dat dan ook doet. je hebt verschillende karpervissers. mooi weer vissers. de egte bikkels.
dat maakt voor mij geen verschil. sommigen gaan er in op en het karpervissen is egt hun leven gworden. maar er is meer in het leven ookal zie ik dat zelf ook soms niet meer. ik bikkel door in de winter dan wel niet elk weekend. maar tog wel minimaal een nachtje in de 2 weken. wanneer ben je karpervisser. ik denk in ieders ogen verschillend. maar voor mij draait het niet alleen om die dikke vis te vangen. alles eromheen. observatie de adrenaline die door je lichaam giert als je een volle fluiter hoort. het verspillen het blanken. gezellig met een maat langs de waterkant over vooral het vissen maar ook alledaagse dingen praten. en als ik samen met mijn maatje de spullen opzet. doe ik er alles aan om mijn aas perfect te hebben,. aan de hair maar ook in het water. hoeveel ik ga voeren waar ik ga voer welke kant het water opstroomt. als je observeert kijkt met passie en gevoel dan ben je voor mij karpervisser. inplaats met gekleurde tenten aan het water je aas dom in het water gooien. maar die mensen weten waarschijnlijk niet beter (,.. mijn mening,)
groetten stef huiskes
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion Breede lach
ratjetoe  
#16 Gepost : dinsdag 13 december 2011 22:03:09(UTC)
ratjetoe

15 ponder

nog een weder vraag,.;.

wanneer word je karpervisser,..?
is dat het moment dat je je eerste vis vangt en het gevoel wat je dan hebt bepaald of je een echte karpervisser kan worden of niet.?

hoe is dat met jullie gegaan... is dat later gekomen? of was je bij je eerste vis verkocht,.
ik had mijn eerste vis gevangen. na een uurtje de spullen ingepakt. en naar de viswinkel voor al mijn centjes die ik had een uitrusting gekocht. en dat waren behoorlijk wat centjes,..
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion Breede lach
ericesv  
#17 Gepost : dinsdag 13 december 2011 22:07:35(UTC)
ericesv

35 ponder

Man
Nederland

De definitie van een karpervisser door mijn ogen,
Een beetje eigenwijs, doet zijn eigen ding ,en vindt eigelijk dat hij het goed doet.
Hij heeft respect voor de natuur en in het byzonder de karper, maar ook voor zijn bijvangst
Is altijd weer opzoek naar het wonder dat hem de meeste karpers brengt.
Volgens mij heeft een echte karpervisser repect voor andere vissers in het byzonder andere karpervissers en gunt hem ook hun ruimte.
Laten we eerlijk zijn tegenover elkaar en respecteren dat de ene karpervisser de andere niet is.
Voorbeeld een penvisser die s morgens op jou stek zit aan de overkant van het water op ruim honderd meter afstand is geen stekken pezer maar ook een karpervisser voel je wat ik bedoel.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 13 december 2011 22:31:23(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

als karpervissen je passie is .
ratjetoe  
#18 Gepost : dinsdag 13 december 2011 22:10:58(UTC)
ratjetoe

15 ponder

nog een leuke leek me zo,...
een echte karpervisser...
een hekel aan brasum !! haha
Mark T  
#19 Gepost : dinsdag 13 december 2011 22:11:22(UTC)
Mark T

25 ponder

ratjetoe schreef:
nog een weder vraag,.;.

is dat het moment dat je je eerste vis vangt en het gevoel wat je dan hebt bepaald of je een echte karpervisser kan worden of niet.?

hoe is dat met jullie gegaan... is dat later gekomen? of was je bij je eerste vis verkocht,.
ik had mijn eerste vis gevangen. na een uurtje de spullen ingepakt. en naar de viswinkel voor al mijn centjes die ik had een uitrusting gekocht. en dat waren behoorlijk wat centjes,..

Kapervisser wordt je niet, dat ben je of je bent het niet.
Bij mij kwam het visvirus op mijn 6e, mijn vader kreeg een hartinfarct en MOEST daarna
van de doktor een hobby zoeken, dat werd vissen. En ik, ik kreeg mijn eerste (bamboe) hengel.
Later kwam het werphengeltje en de 1e karper.
Daarna kwam de passie, die tot op de dag van vandaag niet meer is weggeweest
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
ratjetoe  
#20 Gepost : dinsdag 13 december 2011 22:16:00(UTC)
ratjetoe

15 ponder

Mark T schreef:
ratjetoe schreef:
nog een weder vraag,.;.

Kapervisser wordt je niet, dat ben je of je bent het niet.
Bij mij kwam het visvirus op mijn 6e, mijn vader kreeg een hartinfarct en MOEST daarna
van de doktor een hobby zoeken, dat werd vissen. En ik, ik kreeg mijn eerste (bamboe) hengel.
Later kwam het werphengeltje en de 1e karper.
Daarna kwam de passie, die tot op de dag van vandaag niet meer is weggeweest

tsja in mijn ogen ben je dan toch echt karpervisser geworden op je 6e door de redenen die je net beschreef. het moment dat je begint met vissen dat je de eerste vangt. toen is bij mij de passie voor het karpervissen begonnen. toen ben ik in mijn ogen karpervisser geworden. heb het vanaf die dag altijd meet veel gevoel en passie gedaan. elke keer weer zelfs het weekend erop 2 nachten geblankt thuis gekomen en op de fiets naar de vijver om er tog nog 1 te vangen en elke keer maak ik mijn hengeltje met plezier klaar aan de waterkant.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (9)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.