logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpfigter  
#1 Gepost : dinsdag 29 november 2011 11:33:00(UTC)
carpfigter

35 ponder

zoals de titel al laat vermoeden hoogtijd om onze wintertactiek es te bespreken vind ik wave12
sommigen blijven natuurlijk bij hun favoriete rig , anderen gaan veranderen van rig
en schakelen over op een pop-up rig om dan het visuele aspect van de karper te prikkelen met een fluoro pop-up.
anderen blijven lichtjes voeren waar anderen overschakelen op instant visserij ,
sommigen gaan de vis in de diepere stukken zoeken terwijl anderen ze liever zoeken dicht bij overhangende bomen .
sommigen gaan voor een andere flavour kiezen in de koudere tijd van het jaar (1tje die beter uitlekt)
anderen veranderen gans hun boilie terwijl nog anderen er nog niet willen aan denken die (super)bol los te laten.
en zo kunnen we nog wel eindje verdergaan .......

ikzelf ben iemand die mijn boilie ga veranderen maar dan ook enkel maar omdat ik in de winter meestal instant vis , al gebeurd et meer en meer dat ik toch een beetje ga voorvoeren maar dan spreek ik ook niet over een kilo boilie's maar om de 2 dagen een 30 a 40 bollen , mijn rig keuze in de winter is gauw gemaakt , een chodrig op de 1 ne hengel met idd een fel gelkleurde pop-up die meestal nog gedipt werd in een zoet dipje
en op de andere hengel gaat er meestal een snowman presentatie op een bananerigje die iets korter is dan ik in de rest van et jaar gebruik , met daar nog een pva stringer met een 5tal boilie's aan ofwl een stickmixje ,
nu ben ik benieuwd wat jullie vooral veranderen naargelang het winter word ?Bedankt!
grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Sponsor
DannyAlmelo  
#2 Gepost : dinsdag 29 november 2011 12:01:14(UTC)
DannyAlmelo

25 ponder

Ik verander niet alleen van aas, maar ook van water. Ik pak meestal wel een wat relatief makkelijker/kleiner water. Want wintervissen op zich is (voor sommige mensen) al een uitdaging. Verder vis ik (nog steeds) Snowman 15/10, pineapple pop-up + bodemaas. Ik gebruik eerst een normale pop-up, en mocht het dan echt niet werken, probeer ik een fluo pop-up. De onderlijn een cm of 8 a 10. Ik voer niet voor, en als ik dat doe een bolletje of 10/15 per stek. Maar dat is natuurlijk ook ieder water voor zich. Als ik 40 bollen op mijn water gooi in de winter ben ik al aan het overvoeren, aangezien er maar 15 serieuze vissen op zitten. Het mooie aan mijn water is dat er bijna niemand vist, en ik dus me dus ook niet echt hoef uit te sloven. Ik kan het gewoon simpel houden.

Groetjes Danny

Ps: Leuk onderwerp Knipoog
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
carpfigter  
#3 Gepost : dinsdag 29 november 2011 12:34:50(UTC)
carpfigter

35 ponder

das inderdaad wel heel leuk een water waar niemand vist zo wou ik ook wel 1 , zijn mooie argumenten die je er nog bij aanhaald danny , varanderen van water is ook een optie natuurlijk die ik niet aangehaald had maar zoals al zei er zijn er nog maar geef ik je gelijk in wintervissen op zich is niet makkelijk ook al heb je de ganse vijver voor u alleen , thx voor de reactie Knipoog
grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.