Nieuwe uitzetting Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 6
|
BONJOUR ,, Even voorstellen, voor velen onder jullie ben ik waarschijnlijk nog een onbekend gezicht. Ik ben Erik Marijnus, 27 jaren jong en fanatiek karpervisser op met name de buitenlandse wateren daarnaast ben ik ook actief binnen de KSN als Regio bestuurder van Regio Den Haag.
Ik ben werkzaam in de energie branche als energie consultant, deze job kost mij in vergelijking tot de oude veel vistijd. Voorheen werkte ik in de avonduren als bartender, dit gaf mij de gelegenheid overdag mijn hengels uit te gooien.
Mijn passie voor vissen is begonnen nadat mijn opa me leerde hoe ik andere dingen, zoals fietsen en oude schoenen moest vangen. Op mijn 13de jaar ben ik in aanraking gekomen met mijn eerste karper: 'ja dat was op de vaste hengel'. Al gauw ging ik me in de karper verdiepen en werd er een werphengel aan geschaft om op deze grote jongens te jagen. Ondanks dat ik veel op witvis viste eiste de karper meer en meer mijn aandacht op. Rond mijn 15de levensjaar reisde ik samen met mijn vismaatje onder begeleiding van zijn vader voor de eerste maal af naar het beloofde land (FR). Toen we eindelijk 18 en zelf in het bezit van een rijbewijs waren was de franse grens voor ons niet meer dan een lijntje op de kaart. Er werd regelmatig een auto geleend die werd volgestopt met spullen en dan rijden maar. Onze ouders begrepen ons nooit zo, dat we helemaal daarheen moesten om te vissen; 'die karpers zitten toch ook hier in de buurt' klonk het maar al te vaak. Ook de heerlijke lucht van vers gedraaide bollen konden ze slecht waarderen. Tot op de dag van vandaag is het mij niet gelukt mijn beweegredenen van de mij zo dierbare passie op hun over te brengen.
Ondertussen ben ik ook al wat jaartjes ouder en heb ik meerdere landen door kruist op mijn zoektocht naar mooie nog ongevangen monsters. De laatste jaren ben ik samen met mijn maatje voornamelijk op jacht in Oostenrijk en Italië . Misschien tot ziens op één van de meetings of aan de waterkant.
Gr Erik Marijnus
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-2-2011(UTC) Berichten: 762
|
|
Don't forget to smell the roses along the way... |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 6
|
Dank je wel mannen, Ik ben al een tijdje actief heb alleen nooit eerder mezelf voorgesteld.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
|
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Welkom op CarpFeeling Erik
Leuk verhaal! Wat zijn er toch veel mensen die het van hun opa hebben geleerd zeg! Dat we maar veel van elkaar kunnen leren.
M.v.g. Erwin
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 25-9-2011(UTC) Berichten: 315
|
|
beter 1 uur gevist, dan 8 uur gewerkt!!! |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
|
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
Welkom op cf.... Een beetje extra energie is altijd welkom gigglesmil |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Welkom Erik op Carpfeeling! Veel plezier op de site!
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
|
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2011(UTC) Berichten: 327
|
|
PR : 35 pond Karper teller 2013 : 6 Zwaarste 2013 :18 pond |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
Welkom op het forum.
Mvg Davey |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 12-10-2009(UTC) Berichten: 256
|
|
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
welkom Erik en dat we gebruik kunnen maken van je ervaring. |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 360
Bedankjes: 4 keer
|
Welkom
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 25-2-2011(UTC) Berichten: 1.024 Locatie: Scheldewindeke Bedankjes: 13 keer Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
|
|
"Carpfishing it's a way of life, my life!" |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.