40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
gegroet (karper) vissers het is me opgevallen dat er bij vele (meestal de zwaardere) karper zich een bult bevind op de buik van de vis. op bijgevoegde foto kan u het zien. weet iemand wat dit precies is? grtz louiskruyfhooft heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
deze heeft het ook is iets duidelijker te zien ik dacht dat ze dan een keer gevallen waren bv gebroken rib |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
dit is nu een fantastisch voorbeeld
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 30-8-2010(UTC) Berichten: 516
|
|
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
hier bij een schub is uit de oude doos sorry van het plaatsen van de vis op zijn buik ( was 5 tellen) Ik hou het bij gebroken rib |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Heeft een vis nu graten of ribben |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 15-9-2010(UTC) Berichten: 648
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
zijn gezwellen en denk zelf dat dit ook vrouwtje zijn
|
steel niet de overheid dult geen concurentie
gr paul |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
Henk Haarlem schreef:Heeft een vis nu graten of ribben ik denk dat je ze graten moet noemen maar omdat ze zo dik zijn noemen we het misschien ribben en zou het niet kunnen dat die bult een gebroken rib is, veroorzaakt door hun eigen gewicht op een (slechte) onthaakmat van vissers? |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Chiele mijn vorige post was geintje maar ben wel nieuwsgierig naar de bult wat / hoe, dan wel waarom. |
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
ik denk omdat sommige de vis niet goed afdrillen en dan met de foto maken de vis een onverwachte beweging maken en zo uit de handen schieten over de mat en zo op de grond
PFFFFFF wat een zin whahahaha |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Bijna alle grote vissen hebben dit, heeft denk ik niets te maken met een gezwel of gebroken iets. Denk eerder dat het een orgaan is dat uit positie ligt. Heb zelf een koi die daar ook last van heeft, volgens de dierenarts (koidokter) niets aan de hand
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Ron van Houtum schreef:ik denk omdat sommige de vis niet goed afdrillen en dan met de foto maken de vis een onverwachte beweging maken en zo uit de handen schieten over de mat en zo op de grond
PFFFFFF wat een zin whahahaha gebeurd denk ik vaak zat met grotere vissen |
groet erik |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
het is idd alleen bij grote vissen maar mis. is het een vetbult ofzoiets??? is maar een gokje |
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
|
dat het aan de vissers ligt denk ik niet aangezien de vis die ik heb gepost op een water is gevangen waar er zo goed als niet wordt gevist en toch had hij die bult. ik denk eerder zoiets als Frank Avezaat reeds zei
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-2-2011(UTC) Berichten: 447
|
Ik had laatst deze vis van 15 pond maar die had het ook :
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
nogthans... voor zover ik al 'zware' vissen heb gezien heb ik dit nog nooit gezien... |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Het kan een vergroeiing zijn (omstandigheden of genetisch) bepaald? Off-topic: Vraag wat is eigenlijk (HOM) heeft het iets te maken met bulten? Bewerkt door de gebruiker zondag 20 november 2011 12:16:12(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Jowan schreef:Vraag wat is eigenlijk (HOM) heeft het iets te maken met bulten? HOM en Kuit zegt dat je iets. Na een paringsdans schiet het vrouwtje kuit (legt de eitjes), waarna het mannetje de hom (sperma) over de eitjes spuit. Bewerkt door de gebruiker zondag 20 november 2011 12:26:13(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
@Henk Haarlem Duidelijk nooit bij stil gestaan bedankt man
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
|
groet erik |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.