logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin Krijgsman  
#21 Gepost : woensdag 16 november 2011 09:27:52(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
De bekende website, tabje Hardware:-"

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
monstercarps  
#22 Gepost : woensdag 16 november 2011 11:53:26(UTC)
monstercarps

30 ponder

@ davidt
Ja dat zou natuurlijk het simpelste zijn alleen kan ik niet ongemerkt aan de overkant vissen. Ik vis meestal op plekken wara je niet mag vissen. Ook wil ik 2 kanten van het water bevissen om te zien wanneer welke kant het succesvolst is.
Keep it simple...
DavidT  
#23 Gepost : woensdag 16 november 2011 20:45:39(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Is het nou iets om een voerstek mee op te bouwen of om bij te voeren? 5 Of 6 boilies per bal, hmmmm. Moet er niet aan denken om m'n stek te moeten aanvoeren met de sling. Kost me heeeeel veel tijd om te voeren en ballen te maken en ook nog extra kosten aan grondvoer.

Nou heb ik toevallig heel lang op honkbal gezeten en een bal die 135 meter ver vloog, deed er iets langer over. Komt aan met dik 120 km p/u en dan weggeslagen. Het zal wel die 135 meter.

Voor bijvoeren, als er meeuwen in de buurt zijn, vind ik het zeker een geschikt hulpmiddel.

Ook hiervan op de Fish Inn graag een demo.
Say hello to my little friend
Erwin Krijgsman  
#24 Gepost : woensdag 16 november 2011 21:10:01(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Laatste sessie Fr. dit jaar.... het is een keuze, of 20 voerballen (incl. zo`n 100 boilies en kruim) op 120/130 meter krijgen.... of niet. Dit is de begin hoeveelheid, wanneer het loopt gaan er om de 4 uur een stuk of 5 achteraan.
UserPostedImage

Mvg ErwinKnipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 16 november 2011 21:13:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Henk Haarlem  
#25 Gepost : woensdag 16 november 2011 21:18:44(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Erwin Krijgsman schreef:
Laatste sessie Fr. dit jaar.... het is een keuze, of 20 voerballen (incl. zo`n 100 boilies en kruim) op 120/130 meter krijgen.... of niet. Dit is de begin hoeveelheid, wanneer het loopt gaan er om de 4 uur een stuk of 5 achteraan.
UserPostedImage

Mvg ErwinKnipoog

Erwin nadat hebt gevoerd op 120 / 130 meter ( wat ik nog steeds niet kan geloven, dat die afstanden gehaald worden ) hoe komt je rig daar dan.?

Mvg Henk.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Erwin Krijgsman  
#26 Gepost : woensdag 16 november 2011 21:30:49(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Werpen.

Mvg ErwinKnipoog
DavidT  
#27 Gepost : woensdag 16 november 2011 21:43:12(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ga je er ook 1,5 week mee voorvoeren? Er zijn wateren waar je niet veel hoeft voor te voeren maar op "mijn" stekken is 2,5 kilo het minimum. Op een rivier zou ik ook niet aankomen met 100 boilies.

Dus ik vraag me af of dit een geschikt hulpmiddel is voor Monstercarps.
Say hello to my little friend
Henk Haarlem  
#28 Gepost : woensdag 16 november 2011 21:48:12(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Erwin Krijgsman schreef:
Werpen.

Mvg ErwinKnipoog

Sorry met alle respect maar dat geloof ik niet,
maar stel jij kan dat wel z'n afstand gooien, denk je dat zo'n jonge visser als monstercarps dat dan ook kan?
Per slot van rekening zit hij met de vraag, met wat voor hengel kan ik op 100 meter afstand vissen en hoe bevoer ik dat.
Maar inplaats dat er tegen hem wordt gezegd dat je dan het beste een bootje gebruikt, komt de ene hengel na de andere hengel van 3 lbs tot 6lbs voorbij, met ook nog een slingerding.
Met de hengels die die nu heeft kan hij op 20 meter zitten danwel 100 meter, en met een bootje is hij echt beter uit, en een tweede hands denk ik ook wel betaalbaar.

Ps Zoals Davidt al zei,
op een CF bijeenkomst een leuke demo werpen op de 100 meter, voor de eerste die de 100 meter goed haalt, stel ik een kratje bier ter beschikking.

Mvg Henk.
Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Erwin Krijgsman  
#29 Gepost : woensdag 16 november 2011 23:07:17(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Lees de vraag nog een keer en daarna je laatste reactie.

De meesten hebben het topic hengels voor afstand visserij wel gezien.
Nu vraag ik mij ook nog af: Hoe voeren de mensen bij die minimaal 100 meter uit de kant liggen. Ik haal toch geen 100 meter met mijn werppijp. En het gaat natuurliujk om de mensen die geen gebruik maken van een boot/voerboot.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen!

Daar geef ik antwoord op.

Mvg ErwinKnipoog
Henk Haarlem  
#30 Gepost : woensdag 16 november 2011 23:30:57(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Erwin
Beide topics zijn begonnen door monstercarps, dus ik maak er daar één van.
dus ik adviseer dan toch maar om een boot te kopen/ gebruiken
vissers die geen boot kunnen/willen kopen adviseer ik om niet zo ver uit de kant te gaan vissen, dan je met een werppijp kan gooien.

Maar die krat bier staat nog steeds hoor.Knipoog

O ja werppijp zeg ± 70 meterThink
rig zeg ± 100 meterThink
slingerding ± 130 meterThink
Boot spot on.Breede lach

Mvg.Henk.Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 16 november 2011 23:32:30(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

Mister X  
#31 Gepost : woensdag 16 november 2011 23:33:42(UTC)
Mister X

50 ponder

Klinkt misschien stom stekken die buiten je bereik liggen zonder optimaal te zijn
voorberijd moet je helaas niet aan denken. Bezorgt je alleen maar kopzorgen. het
is wel goed dat jij hier verandering in wil brengen Keep it simple! Bedenkt z.g.m
voor jou zelf wat wil je berijken? A: Afstand B: Gebruiksgemak C: 200% Rendement
voor je geld. Voorbeeld spaar nu voor een kwaliteits voerboot inclusief fishfinder
2 vliegen in 1 klap, het afstand overbruggen probleem uit het verleden + bonus jij
kan nu precies zien (mits goede dieptemeter) waar de hotspot liggen. Voordeel van
een complete voerboot nauwelijks verstoren in & rond om het water. Vindt het echt
fantasties gebruiksgemak sniekie & stealthy zijn overdag & in de nacht. Loop niet
naast je schoen zeker nu niet in de winter, kijk ook niet de karper uit het water Knipoog
monstercarps  
#32 Gepost : donderdag 17 november 2011 11:22:31(UTC)
monstercarps

30 ponder

Henk, een jonge vissr zoals is kan nog genoeg leren dus dat werpen is misschien iets dat ik nu nog niet kan maar zeker wel zou kunnen leren, als je het wil moet je bij het begin beginnen. Ik begrijp dat je niet gelijk zo ver kan gooien maar met wat oefenen zou elke normale karpervissers dit toch wel kunnen. Natuurlijk is het gebruik van een boot makkelijker maar kijk ten eerste eens naar wat je ervoor betaalt. Ook kan ik op veel stekken hier niet met een boot vissen omdat ik dan gezien word vanaf de waterkant. Het ziet er naar uit dat de karpervisser steeds verwender word want ik zie nu alleen maar boten en voerboten. Weinig mensen gebruiken nog alleen de hengels bij hun visserij terwijl dat heel goed mogelijk is, maar dat betekent niet dat je alleen met een boot of voerboot op afstanden van 100+ meter goed voorbereid en optimaal kan vissen. Ook zou ik de voerboot alleen gebruiken om mijn rig te droppen omdat ik geen fan ben van kleine hoopjes voer. Ik voer altijd verspreid met de werppijp. Het enige middel dat ik nu zou kunnen bedenken is met een spod of met dat ding van Erwin.
Keep it simple...
sander Janssen vd laak  
#33 Gepost : donderdag 17 november 2011 12:11:03(UTC)
sander Janssen vd laak

20 ponder

ik heb in principe tot dit jaar enkel met werpen , werppijp , katapult , en spod gewerkt maar ik kan je vertellen dat een voerboot voor mij echt een openbaring was
je hebt tegenwoordig ook voervijzels op extra voerbakken dan kan je verspreid voeren
en uiteraard iedere keer weten dat je op de juiste plek ligt is toch ook een geruststelling voor zon twijvelaar als ikzelf Bidden
kroon  
#34 Gepost : donderdag 17 november 2011 12:29:29(UTC)
kroon

30 ponder

Henk Haarlem schreef:
Erwin Krijgsman schreef:
Werpen.

Mvg ErwinKnipoog

Sorry met alle respect maar dat geloof ik niet,
maar stel jij kan dat wel z'n afstand gooien, denk je dat zo'n jonge visser als monstercarps dat dan ook kan?
Per slot van rekening zit hij met de vraag, met wat voor hengel kan ik op 100 meter afstand vissen en hoe bevoer ik dat.
Maar inplaats dat er tegen hem wordt gezegd dat je dan het beste een bootje gebruikt, komt de ene hengel na de andere hengel van 3 lbs tot 6lbs voorbij, met ook nog een slingerding.
Met de hengels die die nu heeft kan hij op 20 meter zitten danwel 100 meter, en met een bootje is hij echt beter uit, en een tweede hands denk ik ook wel betaalbaar.

Ps Zoals Davidt al zei,
op een CF bijeenkomst een leuke demo werpen op de 100 meter, voor de eerste die de 100 meter goed haalt, stel ik een kratje bier ter beschikking.

Mvg Henk.

gewoon met lood en je rig 100 mtr halen
ik gooi met mn 3.25 peilhengel gooi ik zeker 125 mtr met alleen lood eraan
dan wil ik het wel proberen waar en wanneer
steel niet de overheid dult geen concurentie

gr paul
monstercarps  
#35 Gepost : donderdag 17 november 2011 12:41:32(UTC)
monstercarps

30 ponder

Ja ik weet het Sander. Ik heb al gekeken maar voor een voerboot betaal ej minimaal 300 euro en een voervijzel kost ook nog eens 150 euro ongeveer dus dat word allemaal een duur grapje. En dan heb je nog niet eens een fishfinder. Natuurlijk is het makkelijker maar toch denk ik dat je zonder voerboot dezelfde vangsten kan boeken als met voerboot en alles.
Waarom is die voerboot voor jou eigenlijk een openbaring Sander? En voper je nu nogsteeds met de spod bij of doe je nu alles met de voerboot?
Keep it simple...
Andre  
#36 Gepost : donderdag 17 november 2011 12:57:51(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Heb laatst wel op een afstand van wat volgens mij 90 meter was tegen de overkant aan gevist. Daarbij moest ik de lijn afremmen op het eind. Het zal uiteindelijk wel tegenvallen, maar ik denk dat ik wel in de buurt kom. Ik durf hier iig niet keihard te beweren dat ik het haal.

Beetje voerballen bijvoeren kan ik het nut wel van inzien (zelfde idee/effect als met spod voeren denk ik), maar dat slingerding zal niks voor mij zijn. Mij teveel gehannes, ik zou of een andere plek kiezen, of gaan varen of de overkant. Ik vis het liefst onder de eigen kant Breede lach
sander Janssen vd laak  
#37 Gepost : donderdag 17 november 2011 14:52:59(UTC)
sander Janssen vd laak

20 ponder

een voerboot is zeker een investering maar imi het geld zeker waard
mijn voerboot (al is ie nog niet klaar) heeft in totaal niet meer als 350 euro gekost incl dieptemeter (het is net een beetje wat je wensen zijn)
voervijzel heb ik nog niet zo goedkoop gevonden maar is ook zeker goed zelf te fabriceren
staaldraad om een 20 - 24 mm buis rollen afwerken servotje erop en gaan!
mijn openbaring was dat ik dagen heb staan peilen op div wateren en met de diepte meter kwam ik toch achter plateutjes en grindplaatjes die ik met peilen niet heb opgemerkt ( denk je een water goed te kennen Shame on you )
en natuurlijk kan je net zo veel vangen zonder voerboot als met maar ik ben een echte obstakel visser en ben iig minder systemen kwijt geraakt door miswerpen etc
bij ons op de siervijver heb ik zelfs eens door een meter te ver te werpen een bbq aan de lijn gehad die mensen zijn blij dat ze bij mij dat risico niet meer hebben Breede lach
ik voer zeker nog bij met voerschep / werppijp / katapult / spod maar dat ligt een beetje aan de situatie
heb ook stekken waar ik het liefst een compacte voerplek heb
(als het water stroomt of redelijk diep is verspreid het natuurlijk al een beetje als je het dropt)
soms maak ik 2 stekken een meter of 4 uit elkaar om een beetje verspreid te voeren
monstercarps  
#38 Gepost : donderdag 17 november 2011 16:45:40(UTC)
monstercarps

30 ponder

Dat heb je geodkoop geregeld dan met die voerboot. Ik ben zelf totaal niet technisch dus zo'n voervijzel maken zou niet mijn ding zijn. Zeker als je dicht tegen obstakels aanvist is een voerboot perfect. Ik ebn het zeker met je eens dat een voerboot met dieptemeter makkelijker is dan werpen en peilen. Ik zal in de loop der jaren ook wel over een voerboot gaan beschikken denk ik maar tot nu toe ben ik nog een student met een niet al te groot budget. Dus ik wil het de komende jaren eerst gaan doen met goeie hengels en peilen kan altijd met de boot gebeuren een paar dagen voordat ik ga vissen. Het enigste wat ik dan nog moet ik tijdens het vissen de afstand bereiken waar ik een mooie plek heb gevonden tijdens het peilen de dagen ervoor, Somsi sdat op 20 meter afstand en soms 100 meter daarom wil ik weten hoe dit allemaal werkt zodat als het nodig is ik het in iig geval kan doen.
Keep it simple...
sander Janssen vd laak  
#39 Gepost : donderdag 17 november 2011 17:44:20(UTC)
sander Janssen vd laak

20 ponder

daar had ik in mijn 'arme' tijd ook wel een oplossing voor hoor :een opblaasboot van 10 euro bij de blokker bart smit oid
sterker nog ik heb nu weer een nieuwe aangeschaft
emmer in de boot met rig erin en uitvaren maar
heb wel meerdere keren beet gehad voor ik terug was Breede lach dus met zijn 2en zijn is wel een pré

is wel makkelijk als je op grotere afstanden wilt voeren met hennep ofzo en je hebt geen zin om te gaan spodden oid
ikzelf spod ook niet op grote afstanden aangezien ik het nogal snel in de rug heb
Henk Haarlem  
#40 Gepost : donderdag 17 november 2011 18:01:56(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

@ monstercarps
"Henk, een jonge vissr zoals is kan nog genoeg leren dus dat werpen is misschien iets dat ik nu nog niet kan maar zeker wel zou kunnen leren, als je het wil moet je bij het begin beginnen."

Heerlijk om te lezen, je instelling is goed,Knipoog en zeker geen onzin.
maar met een boot bedoel ik eigenlijk zo een waar je zelf inpast, best betaalbaar tweede hands.
Maar rc voerbootje kan inderdaad ook handig zijn, zijn inderdaad duur, sparen doet vergaren.
en over die honderd meter bijna niemand kan dat gooien, in tegenstelling tot wat sommigen denken te gooien.

@ kroon

Met 100 meter gooien bedoel ik met de hengel die je daar voor hebt en met lood en rig, zonder in de war gooien, anders vang je niks toch?.Knipoog

Maar ik kijk uit naar een CF "ik kan 100 meter ver werpen dag"
En stel een kratje bier beschikbaar voor de winnaar.( zijn er meerdere winnaars:-" delen ze het kratje maar. )

En voor diegene die 130 meter ( net zover als die voerbal slingerding schijnt te kunnen.) haalt met z'n rig. Een fles goede Schots whisky.
( indien je onder de wettelijke leeftijd zit, het geld van die krat bier of whiskey. )

Voor de rest ik heb me zeggie gedaan over ver vissen en voeren, doe er iets mee of doe er niets mee, even goede vrienden mannen.
Tot de CF fishin mocht ie ooit komen.Bidden
Mvg. Henk Haarlem.

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (5)
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.