40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Heb een jaar terug een Skarp S60 gekocht (2e hands). Ik krijg het idee dat na een jaar de accu's vervangen moeten worden, want de boot vaart steeds naar mijn idee steeds vlugger langzaam. Is een jaar een normale gebruikstijd?
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
leen schreef:Heb een jaar terug een Skarp S60 gekocht (2e hands). Ik krijg het idee dat na een jaar de accu's vervangen moeten worden, want de boot vaart steeds naar mijn idee steeds vlugger langzaam. Is een jaar een normale gebruikstijd? Leen zoals ik lees tweede hands een jaar geleden, dus de accu is ± 1jaar + hoelang ? door een ander gebruikt, bij verkeerd laden lees te lang sloop je een accu, wil je het weten of je accu nog goed is, meet hem ff door, tussen 12v en 14v is ie nog goed, zit ie daaronder vervang hem dan en koop een druppelaar. Bewerkt door de gebruiker maandag 14 november 2011 21:03:30(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
wat voor lader heb je? Ik heb vernomen dat je een onbeveiligde lader moet hebben Ik heb een vol automatisch die overgaat op druppellading Nadeel van deze is dat die afslaat bij 12,5 a 13v Terwijl de accu's max 15v aankunnen ik heb op de beurs 2 accu's gekocht van 12ah die man zei 14 uur laden met 600/800mah een onbeveilgde afkoppelen en kijken hoeveel volt die heeft nog geen 15v dan nog langer laden Bewerkt door de gebruiker maandag 14 november 2011 21:07:13(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Ron van Houtum schreef:wat voor lader heb je? Ik heb vernomen dat je een onbeveiligde lader moet hebben Ik heb een vol automatisch die overgaat op druppellading Nadeel van deze is dat die afslaat bij 12,5 a 13v Terwijl de accu's max 15v aankunnen ik heb op de beurs 2 accu's gekocht van 12ah die man zei 14 uur laden met 600/800mah een onbeveilgde afkoppelen en kijken hoeveel volt die heeft nog geen 15v dan nog langer laden Hmmm.... de opladers zaten er standaard bij (met zo'n lichtje dat op groen gaat als de accu opgeladen is.. tenminste dat denk ik ;-). Helaas heb ik geen voltmeter. Maar is een 1 (f 1,5) jaar een normale levensduur?
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
tot ie leeg is ( flauw ) haha |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
Lodewijk schreef:tot ie leeg is ( flauw ) haha Dan zou de vraag geweest zijn "wanneer stopt de boot met varen"? 1) Als de schakelaar uit staat 2) Als de accu leeg is ......;-)
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
1,5 jaar is een redelijk normale levensduur wat je ook eens kan proberen doe de accu in een plastictas en leg hem in de vriezer voor een nacht laad hem daarna volledig op merk je geen verschil is de accu op |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-9-2011(UTC) Berichten: 271
|
ik weet niet precies wat voor accu's je gebruikt maar ik werk met deze accu's en in een centrale gaan ze 5 jaar mee maar hebben gaandeweg niks te leiden ik merk zelf als ik ze in de voerboot gebruikt dat de capaciteit snel afneemt ook als je door blijft laden dan kan je namelijk kromme platen krijgen en heeft je 12 Ah accu nog ineens 9 Ah
dus tip 1 niet te ver doorladen tip 2 niet helemaal leeg trekken
dit verlengt de levensduur aanzienlijk
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Kwa tips voor je accu heb je voldoende lees ik hier, toch nog een tip zorg voor een goed geventileerde ruimte en boot als je de skarp laad
Heb filmpjes op het net gezien van exploderende skarp boten, oorzaak waarscheinlijk knalgas in de boot opgehoopt tijdens het laden |
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.