20 ponder Lid sinds: 24-9-2009(UTC) Berichten: 367
|
goeie boilie, een bolletje tonijn dmv armamash dat niet oplosbare. en een sticky met wat grondvoer hennep en natuurlijk tonijn mvg
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 1.023
|
PascalP schreef:wintermix-kelp-peach van proline zit extra veel zout in voor in de winter, maar ze zijn alleen in 15mm te koop zodat de karper in de winter zijn mond niet zo ver hoeft open te doen die werken zeer goed vind ik,vorige winter volle netten vis mee gevangen,soms wel 7 karpers in 4 uurtjes. |
houdoe en bedankt |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 25-9-2011(UTC) Berichten: 315
|
500 gram maismeel 400 gram tarwemeel 100 gram soyabloem
10 eieren |
beter 1 uur gevist, dan 8 uur gewerkt!!! |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Davey Remmig schreef:PascalP schreef:wintermix-kelp-peach van proline zit extra veel zout in voor in de winter, maar ze zijn alleen in 15mm te koop zodat de karper in de winter zijn mond niet zo ver hoeft open te doen Volgens mij zijn ze er gewoon in 18 mms In ieder geval ook in 20mm http://www.carpcompany.n...=12&products_id=8332
|
|
|
|
10 ponder Je bent lid sinds:: 1-12-2010(UTC) Berichten: 78
|
Roy84 schreef:500 gram maismeel 400 gram tarwemeel 100 gram soyabloem
10 eieren Roy, in deze mix zit er geen attractie, dit is in de winter toch wel altijd leuk meegenomen. In de winter vis ik graag met de volgende mix: 250gram tarwegriesmeel 250gram polenta 150gram vismeel 100gram eivoer 100gram kelp 50gram tarwekiemen 50gram ei-albumine 50gram fenegriek of curry of robinred 8 eitjes 1 eetlepel olie 30ml melasse of corn steep liquor De boilies kan je altijd nog laten soaken in melasse of CSL met wat betaïne Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 november 2011 21:38:47(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
nog meer medevissers met een goede wintermix? |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
leen schreef:Davey Remmig schreef:PascalP schreef:wintermix-kelp-peach van proline zit extra veel zout in voor in de winter, maar ze zijn alleen in 15mm te koop zodat de karper in de winter zijn mond niet zo ver hoeft open te doen Volgens mij zijn ze er gewoon in 18 mms In ieder geval ook in 20mm http://www.carpcompany.n...=12&products_id=8332 Oh oke in de winkel waar ik voer haalde zijde ze dat ze er alleen in 15mm waren want ik had ook liever van 20mm gehad maar heb toen in 1dag toch 7vissen met deze bollies gevangen |
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 19-4-2010(UTC) Berichten: 103
|
hoi roy. ik heb geen wintermix en pas het ook niet aan als het kouder word. ik vis al een paar jaar met een leverbol en het vangt goed. het enige waar ik op let is de watertempratuur en daar pas ik mijn hoeveelheid op aan. is het water 5graden dan voer ik nog maar 30 bollen om de dag en dat werkt voor mij prima. grtn sander(vissen)
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 18-12-2010(UTC) Berichten: 49
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
in mijn opinie moet een echte wintermix weinig voedingswaarde hebben,ze eten nu eenmaal minder. daarom lijkt mij een wat schrale mix zonder vismelen en olieën het beste in de winter. dit is een voorbeeld van een simpele mix die wel aardig werkt: 30% polentabloem 30% maismeel 10% tarwemeel 30% birdfood( ei-voer) dan nog wat sweetner en flavour voor atractie by the way, zelf vis ik in de winter liever instant met single hookbaits op plekken waar je ze kan verwachten dus
|
|
|
|
|
dus als je instant vist en je weet waar de vissen zitten kun je wel met een visboilie vissen zonder veel te voeren dus gewoon met een stringer bijvoorbeeld?
GrRoy |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
|
groet erik |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 18-12-2010(UTC) Berichten: 49
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
@ roy ja in principe wel, zelf voer ik dan helemaal niet bij en vis single met opvallend haakaas zoals een fluo- pop-upje of vis ik met een heel klein beetje voer in een pva-tje. succes
|
|
|
|
|
ik ga het komend weekend eens twee nachtjes en dagen proberen met de excorcist van eddy stercks (de opvolger van de red devil) en met de odessy xxx van cc-moore ik ben benieuwd of het wat word.
iemand nog tips: het water is in zijn geheel niet dieper dan 1,10 wat is dan verstandig, aan de kanten vissen of richting het midden?
gr roy |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 28-2-2011(UTC) Berichten: 113
|
PascalP schreef:wintermix-kelp-peach van proline zit extra veel zout in voor in de winter, maar ze zijn alleen in 15mm te koop zodat de karper in de winter zijn mond niet zo ver hoeft open te doen ik hen ze in 20 dus dat taboe van 15 is niet waar Boilie dips Geen Hell Blue Spitut Wintermix-kelp-peach probeer ook eens de bij passende Poeder dips geeft in de koude maanden nog wat extras mee (heb hier goede ervaringne mee) Bewerkt door de gebruiker dinsdag 29 november 2011 21:57:17(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 8-12-2011(UTC) Berichten: 18
|
Moet je normal geen flavours op basis van alcohol Gebruiken en in de zomer op basis van olieen
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
fredjeboilie schreef:Moet je normal geen flavours op basis van alcohol Gebruiken en in de zomer op basis van olieen Dus het kan wel duidelijk verstaanbaar Fredje. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.