20 ponder Lid sinds: 25-9-2011(UTC) Berichten: 315
|
iemand tips voor een goede winter flavour ?
gr roy |
beter 1 uur gevist, dan 8 uur gewerkt!!! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-5-2010(UTC) Berichten: 481
|
voor de winter Peach flavour, Pineapple flavour.Deze doen het wel goed in de winter, Succes er mee.
Gr Ger
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Iets ethyl alcohol basis omdat het beter uitwasemt bij lage temperaturen. Je kan ook de emulsifier van Nutrabaits door je mix doen. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Green hell van proline |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 2-12-2010(UTC) Berichten: 9
|
Shelfish pineappel wordt heel goed mee gevangen in het najaar maar ook in de winter deze bol loopt snel door bij de vis. Voor info Stuur een mail naar [email protected] of kijk op de site wie weet is het wel wat voor je gr remon
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ha Roy,
er zijn vele winter boilies of aas soorten, vuistregel is dat het aas licht verteerbaar moet zijn en geen of heel weinig olie moet bevatten. een ieder heeft zo zijn persoonlijke voorkeur maar echt een winter flavour waar iedereen mee vangt bestaat niet net als de altijd vangende bol niet bestaat. ga in jou water eens na wat de ph waarde is en hou je dan aan de vuistregel en probeer een bol te zoeken die daar kwa waarde in de buurt licht.
vangse en veel succes |
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
|
ik heb net een 10 kg licht verteerbare peachbollen gemaakt
bedankt voor de tips! |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Roy,
succes met je winterbollen en vang een dikke.
|
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
wintermix-kelp-peach van proline zit extra veel zout in voor in de winter, maar ze zijn alleen in 15mm te koop zodat de karper in de winter zijn mond niet zo ver hoeft open te doen |
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2011(UTC) Berichten: 327
|
|
PR : 35 pond Karper teller 2013 : 6 Zwaarste 2013 :18 pond |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
PascalP schreef:wintermix-kelp-peach van proline zit extra veel zout in voor in de winter, maar ze zijn alleen in 15mm te koop zodat de karper in de winter zijn mond niet zo ver hoeft open te doen Volgens mij zijn ze er gewoon in 18 mms |
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 2-3-2011(UTC) Berichten: 35
|
PascalP schreef:zit extra veel zout in voor in de winter Wat is daar precies het nut van, als ik vragen mag?!
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 2
|
Green hel is toch mijn voorkeur is een goede instant winter bol met en fel opvallend kleurtje (vissen) Succes Een tip voor beginende karper vissers ga niet met vismeel meel rijke bollen vissen daar krijgt de karper buikpijn van in de winter.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 1-12-2010(UTC) Berichten: 78
|
karperteambergeijk schreef:Green hel is toch mijn voorkeur is een goede instant winter bol met en fel opvallend kleurtje (vissen) Succes Een tip voor beginende karper vissers ga niet met vismeel meel rijke bollen vissen daar krijgt de karper buikpijn van in de winter. Dat is de dikste zever dat ik ooit gehoord heb. De karper bezit in de winter enkel enzymen die eiwitten kunnen afbreken. Een koolhydraatrijke boilie zal niet verteerd worden. Indien er dan geen ingredienten inzitten die de doorlooptijd versnellen zal de karper geconstipeerd zijn door het koolhydraatrijke aas. Een sleutel tot succes in de winter is matig voeren
|
|
|
|
|
Wat is dan een goede winter mix heb nu tarwemeel maïsmeel en soyabloem als basismix Is dat een goede combinatie voor de winter of niet? GrRoy |
|
|
|
|
Zelf ben ik geen fan van sojabloem. De eiwitten zijn dan plantaardige eiwitten en zijn voor de karper moeilijker te verteren. Dierlijke eiwitten kunnen dan gezien worden als lichaameigen eiwitten en zijn makkelijker te verteren. de basis zou dan zijn: 200gram polenta 200gram tarwegriesmeel 200gram LT vismeel 100gram kelp 50gram tarwekiemen voeg hier nog eens 250gram aan additieven en dergelijke toe en je hebt een goede mix.
Daarnaast zou ik het aas afdraaien in 12 of 15mm. Je kan dan met weinig voer, toch een 'groot aantal' boilies voeren
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2011(UTC) Berichten: 327
|
hou het aas kleiner dan de vissen gewend zijn op het water in de winter doet klein aas het goed...
mzzl |
PR : 35 pond Karper teller 2013 : 6 Zwaarste 2013 :18 pond |
|
|
|
|
ik gebruik per kg mix maar 100 gram soyabloem zou dat al teveel zijn dan ? |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
wouterbeyer schreef:hou het aas kleiner dan de vissen gewend zijn op het water in de winter doet klein aas het goed...
mzzl Zijn vissen een bepaalde maat gewend dan? Ze denken echt niet, he dat is een 25 mm, veel te groot voor mij! |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
|
Roy84 schreef:ik gebruik per kg mix maar 100 gram soyabloem zou dat al teveel zijn dan ? Niet echt, maar waar haal je de andere eiwitten? zet gewoon eens je mix online, dan kan iedereen eens een kijkje nemen
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.