logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
luuk412  
#1 Gepost : maandag 26 september 2011 18:11:39(UTC)
luuk412

25 ponder

beste medevissers,

ik heb wel vaker gehoord over het hit&run systeem.
maar weet nog niet precies hoe dit nou werkt.
kan iemand daar wat over vertellen?
en wat je er voor nodig hebt en hoe je het maakt?
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
Sponsor
Frank  
#2 Gepost : maandag 26 september 2011 18:52:10(UTC)
Frank

20 ponder

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Het werkt prima zowel de inline versie als de wartel versie, je kan het filmpje bekijken op http://www.pbproducts.nl...ne_System_THE_MOVIE.html en http://www.pbproducts.nl..._loodclip_THE_MOVIE.html

Ik kan je voorstellen het ook te komen bekijken bij ons in de winkel waar ik het terplaatse maak en het gebruik ervan demonstreer, alleen is het een beetje ver voor je.

Hengelsport Demeulenaere te Roeselare, België.

Kind regards,
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

ericesv  
#3 Gepost : donderdag 20 oktober 2011 22:02:14(UTC)
ericesv

35 ponder

Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Beste luuk, bedenk wel dat je met een hit en run systeem absoluut niet moet slaan of ook maar je hengel vesneld moet oppakken het lood wat verscuift zal dan namelijk zeer hard terug ketsen namelijk 2 maal zo snel als je hengelbeweging. Resultaat kan dan zijn losschieters maar wat erger is een uitgescheurde karperlip, test het maar eens uit op het droge je zult zien dat het lood gelanceerd wordt richting je wartel waar je rig aan hangt.

Visvriendelijke groetjes
Eric
als karpervissen je passie is .
bart van bezouw  
#4 Gepost : woensdag 26 oktober 2011 16:11:45(UTC)
bart van bezouw

5 ponder

Zou dat onder water net zo gebeuren als op het droge Eric?

groeten Bart
Arnold  
#5 Gepost : woensdag 26 oktober 2011 19:12:14(UTC)
Arnold

35 ponder

Op welke afstand is dat getest Eric? Kan me voorstellen dat eventuele rek in de lijn die klap voor een gedeelte opvangt en het lood veel minder hard terug schiet.
ericesv  
#6 Gepost : woensdag 26 oktober 2011 22:17:03(UTC)
ericesv

35 ponder

Man
Nederland

Heb het eerst op 20 mtr getest op het droge daarna op 60mtr droog in het water is het een beetje moeilijk testen maar aangezien water glad is.
En wat betreft rek dat maakt het volgensmij nog erger hoe meer rek hoe harder het zal lanseren
Het is slecht mijn mening zeg niet dat het een slecht systeem is maar het moet wel goed gebruikt worden.
als karpervissen je passie is .
bart van bezouw  
#7 Gepost : donderdag 27 oktober 2011 11:09:43(UTC)
bart van bezouw

5 ponder

Eric,

Zou je mij stap voor stap kunnen beschrijven wat er met het systeem gebeurt vanaf het moment dat een vis zich prikt tot het moment dat jij de hengel oppakt?
Heb het idee dat daar nog wel wat onduidelijkheden over zijn Blij

groeten Bart
Henk Haarlem  
#8 Gepost : donderdag 27 oktober 2011 15:50:42(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Ik ben het hier met eric eens ,boven water of onderwater het lood word terug geschoten / getrokken tot wartel, wat is er mis met de ouderwetsen hit en run systeem of free line systeem waar het lood rustig terug glijd naar de wartel.
niet iedere "uitvinding" is meteen maar een goede uitvinding, wat de producenten van karpermateriaal op de markt brengen is er opgericht om te verkopen, niks mis mee maar wat de een een uitvinding noemt is niet meer dan een verandering van bestaande systemen die eigenlijk geen verbetering nodig hadden.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
peter servais  
#9 Gepost : donderdag 27 oktober 2011 20:08:13(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik denk dat onderwater de impact van het lood wat zachter is.. Water zorgt toch voor meer weerstand en het lood slaat ook wat minder snel terug dan op het droge. Maar de druk die op de lip komt te staan is toch te groot denk ik.

Verder denk ik dat als je een volle run hebt je eigenlijk niet meer hoeft te slaan. Ik sla sowieso nooit, het rustig op spanning brengen van de lijn is voldoende denk ik.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
LaurensN  
#10 Gepost : donderdag 27 oktober 2011 22:37:51(UTC)
LaurensN

10 ponder

idd dat dacht ik ook,aangezien de massadichtheid van water groter is dan die van lucht zakt het lood minder snel terug bij water en aangezien de karpers niet op het droge azen...
leen  
#11 Gepost : donderdag 27 oktober 2011 23:15:55(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Ik kreeg vandaag 2 setjes van Hit&Run inline. Bij 3 van de 4 zit de insert zo los als ik weet niet wat. De insert valt er net niet uit als het spul op z'n kop hou. Is toch niet normaal dat de insert voor geen meter klem zit in het lood?
Henk Haarlem  
#12 Gepost : vrijdag 28 oktober 2011 10:51:28(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

@ LaurensN
Je heb gelijk over die massadichtheid en dat lood langzamer valt in water dan in de lucht.
Maar hier speelt een ander probleem, namelijk karper haakt zich en neemt lijn, lood raakt achterop, de visser pakt de hengel ( de een eerder dan de ander, dus afstand tussen lood en karper kan zijn van 1m tot 10 tal meter ) en spant de lijn en daarmee moet hij eerst het lood naar de karper trekken daarbij geholpen door een runnende karper voordat hij / zij contact krijgt met karper ( zeg maar een losse moment opheffen ), dus weerstand van water is nu niet van belang want er speelt een andere factor mee, twee trekkende factors.
Ik heb toch liever direct contact met de karper waarbij mijn lood los valt of rustig terug glijd naar wartel.
Mvg. Henk H.
Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Erwin  
#13 Gepost : vrijdag 28 oktober 2011 12:22:56(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Henk Haarlem schreef:
@ LaurensN
Je heb gelijk over die massadichtheid en dat lood langzamer valt in water dan in de lucht.
Maar hier speelt een ander probleem, namelijk karper haakt zich en neemt lijn, lood raakt achterop, de visser pakt de hengel ( de een eerder dan de ander, dus afstand tussen lood en karper kan zijn van 1m tot 10 tal meter ) en spant de lijn en daarmee moet hij eerst het lood naar de karper trekken daarbij geholpen door een runnende karper voordat hij / zij contact krijgt met karper ( zeg maar een losse moment opheffen ), dus weerstand van water is nu niet van belang want er speelt een andere factor mee, twee trekkende factors.
Ik heb toch liever direct contact met de karper waarbij mijn lood los valt of rustig terug glijd naar wartel.
Mvg. Henk H.

Je hebt hier wel een punt Henk. Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk zal zijn. Vooral na een harde run.
Henk Haarlem  
#14 Gepost : vrijdag 28 oktober 2011 13:32:07(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

@ Erwin
"Je hebt hier wel een punt Henk. Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk zal zijn. Vooral na een harde run."

Ik denk dat er veel lossers of lijnbreuk zal voorkomen en dat dan haken en / of lijnen de "schuld" krijgen inplaats het systeem.
Mvg. Henk H.
Mvg. Henk Haarlem.

Andre  
#15 Gepost : vrijdag 28 oktober 2011 16:14:14(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik zou zeggen: waarom problemen bestrijden die (denk ik) in werkelijkheid niet bestaan. Ik heb het idee beter te vangen met (mijn eigen versie van) dit systeem, heb weinig last van onverklaarbare losschieters na aanslaan en heb geen duidelijk hierdoor beschadigde bekken geconstateerd. don't fix what isn't broken!
leen  
#16 Gepost : dinsdag 1 november 2011 23:22:27(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

leen schreef:
Ik kreeg vandaag 2 setjes van Hit&Run inline. Bij 3 van de 4 zit de insert zo los als ik weet niet wat. De insert valt er net niet uit als het spul op z'n kop hou. Is toch niet normaal dat de insert voor geen meter klem zit in het lood?

Net een mail gehad dat de winkel het ook zo zag. Ze gaven aan dat ze hun voorraad gecontroleerd hadden en dat ze allemaal dat probleem bleken te hebben.
Bedrag wordt keurig teruggestort.
Ik denk dat PB hier niet vrolijk van wordt ;-).

Dusse...als er winkels zijn die meelezen, check even je voorraad ;-)

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 1 november 2011 23:29:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

leen  
#17 Gepost : zondag 6 november 2011 19:34:40(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

En weet je wat nog erger is:

Ik ben gisteren bij een andere winkel langsgeweest (hengelsport vught). Daar hadden ze geen 92 gram, maar wel de 113 gram.
Bij het eerste setje zat 1 van de 2 ook veel te los en ik mocht een ander pakje openen. Daar zat ook 1 van de 2 erg los, maar ik mocht een pakketje van 2 goede maken. De verkoper bleek er niet veel verstand van te hebben want die vond dat het niet erg was dat de insert er bijna spontaan uitviel.
Hij heeft dan ook het setje, waar de inserts bijna spontaan uit het inline lood vallen, gewoon weer op het rek teruggehangen (ben blij dat het pakketje open gemaakt kan worden, zeker bij zo’n winkel.....).
peter servais  
#18 Gepost : zondag 6 november 2011 21:16:35(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Vandaag heb ik het systeem in aktie gezien, het zei bij een brasem, maar je ziet duidelijk een tik op de hengeltop bij het haken van de vis.

Het geen wat henk verteld kan ik niet direct zeggen omdat ik er niet zo naar heb gekeken.
Maar ik kan me goed voorstellen dat het een flinke tik op de haak geeft als het lood terugklapt tegen de insert.

Is dit niet zo bij een gewoon inline loodsysteem? Of word het dan gedempt door de rubbere insert?
Groeten Peter, Knipoog

timvanzanten  
#19 Gepost : zondag 6 november 2011 21:27:07(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
als het goed is laat bij een gewoon inline loodje de insert niet zomaar los Peter. enkel de wartel of quicklink raakt los uit de insert. Het verhaal dat bij de 100% visveilige systemen het loodje terugklapt is al bekend. Piet Vogel rectificeerde dit zelf al een tijdje geleden in een een artikeltje geloof ik.
peter servais  
#20 Gepost : zondag 6 november 2011 21:42:09(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Zo bedoelde ik het ook Tim, maar als je je hengeltop omhoog houd glijd ook het gewone inline lood weer terug naar je quicklink. Alleen door de rubbere insert van het lood word deze klap mijns inziens iets gedempt.
Groeten Peter, Knipoog

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (11)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.