logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
De Jonghe Tom  
#1 Gepost : dinsdag 1 november 2011 22:50:22(UTC)
De Jonghe Tom

Nieuwe uitzetting

Hallo
Welke rig gebruiken jullie of raad je me aan om het vissen met slappe lijnen
Bestaan er nog andere soorten? buiten de running rig
Vriendelijke groeten Tom
Sponsor
Jorden  
#2 Gepost : dinsdag 1 november 2011 23:04:30(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Speciale rig voor slappe lijnen? :s denk niet dat deze er echt is? Naar mijn weten werkt elke rig wel goed. Anti-blowback rig vind ik wel een goeie rig, vang er al mijn vis op!
Me...myself...and my rods!
LaurensN  
#3 Gepost : dinsdag 13 december 2011 22:18:26(UTC)
LaurensN

10 ponder

Ik snap dit echt niet he...

Ten eerste een speciale rig voor slappe lijnen bestaat niet.
Ten tweede pas je rig aan aan je water, we kunnen onmogelijk weten waar je vist, bodemgesteldheid, hoeveelheid witvis en dergelijke, de kans dat we een rig zeggen die goed werkt en functioneel is op jou water is nihil, je zult zelf een rig moeten uitzoeken voor jou water en lengtes en dergelijke aanpassen aan de omstandigheden.

Sorry voor de ietwat in mijn ogen heftige reactie. Maar ik snap niet waarom tegenwoordig zoveel mensen vragen wat is een goeie rig voor mij en/of mijn water.
F.K  
#4 Gepost : dinsdag 13 december 2011 22:25:10(UTC)
F.K

40 ponder

Rig is belangrijk. Maar het loodsysteem is ook heel belangrijk voor slappe lijen zoals freedom sisteem van piet. En asis van jrc.
LaurensN  
#5 Gepost : dinsdag 13 december 2011 22:49:32(UTC)
LaurensN

10 ponder

dat hangt ook weer af van het water, Floris. Wateren met wiergroei kun je beter een 'gewoon' systeem gebruiken,waarbij je enkel gebruikt maakt van een loodclip, zodat als de vis zich in het wier boort hij het lood eruit trekt. Een piet vogel freedom clip of pb hit en run, mag je enkel gebruiken op wateren zonder wiergroei. Omdat als de vis zich vast zwemt het lood niet loskomt, breekt dan ook nog eens je lijn, blijft hij of zij met heel de boel rondzwemmen, omdat er flokken wier een je knoop hangen.

Dus: wiervrije wateren : Freedom clip,Pb hit en run(liefst inline omdat als er dan toch geen wier staat,kun je beter voor inline lood kiezen omdat als de vis z'n kop opheft hij zich op het zwaarste gedeelte van het lood haakt.

Wateren met wiergroei een gewoon traditioneel systeem waarbij het lood uit de clip komt.
Henk Haarlem  
#6 Gepost : dinsdag 13 december 2011 22:56:19(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
@ LaurensN

Ik vind dat je goede antwoorden geeft, =d>

Henk.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
LaurensN  
#7 Gepost : woensdag 14 december 2011 08:50:00(UTC)
LaurensN

10 ponder

Henk, ik zeg dit omdat veel mensen zonder nadenken gewoon met een bepaald systeem vissen.

Bijv.

Hit en run komt uit, we gaant eens testen, met een beetje pech kiezen ze een water uit met veel wierroei en voilà bij lijnbreuk geraakt de vis heel het boeltje niet meer kwijt.

In de hedendaagse tijd, denken mensen veel te weinig na, er komt iets nieuws uit, en ze gangen het eraan.Zo hoort het niet. Net h"etzelfde bij rigs, De engelsmannen hebben wat uitgevonden, en hopla er wordt ier mee gevist, twerkt daar dus tzal hier ook wel werken op mijn water.

Allemaal verkeerd.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 14 december 2011 08:50:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#8 Gepost : woensdag 14 december 2011 11:04:06(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Helemaal waar Laurens. Kijk goed naar de situatie en stel daar je systeem op af.
Henk Haarlem  
#9 Gepost : woensdag 14 december 2011 12:27:51(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

LaurensN schreef:
Henk, ik zeg dit omdat veel mensen zonder nadenken gewoon met een bepaald systeem vissen.

Bijv.

Hit en run komt uit, we gaant eens testen, met een beetje pech kiezen ze een water uit met veel wierroei en voilà bij lijnbreuk geraakt de vis heel het boeltje niet meer kwijt.

In de hedendaagse tijd, denken mensen veel te weinig na, er komt iets nieuws uit, en ze gangen het eraan.Zo hoort het niet. Net h"etzelfde bij rigs, De engelsmannen hebben wat uitgevonden, en hopla er wordt ier mee gevist, twerkt daar dus tzal hier ook wel werken op mijn water.

Allemaal verkeerd.

Je heb volkomen gelijk Laurens, uit je antwoorden blijkt echt wel dat je er over nadenkt en dat ook nog eens goed verwoord.Knipoog
Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
F.K  
#10 Gepost : woensdag 14 december 2011 12:42:21(UTC)
F.K

40 ponder

LaurensN schreef:
dat hangt ook weer af van het water, Floris. Wateren met wiergroei kun je beter een 'gewoon' systeem gebruiken,waarbij je enkel gebruikt maakt van een loodclip, zodat als de vis zich in het wier boort hij het lood eruit trekt. Een piet vogel freedom clip of pb hit en run, mag je enkel gebruiken op wateren zonder wiergroei. Omdat als de vis zich vast zwemt het lood niet loskomt, breekt dan ook nog eens je lijn, blijft hij of zij met heel de boel rondzwemmen, omdat er flokken wier een je knoop hangen.

Dus: wiervrije wateren : Freedom clip,Pb hit en run(liefst inline omdat als er dan toch geen wier staat,kun je beter voor inline lood kiezen omdat als de vis z'n kop opheft hij zich op het zwaarste gedeelte van het lood haakt.

Wateren met wiergroei een gewoon traditioneel systeem waarbij het lood uit de clip komt.

Je hebt gedeeltelijk gelijk. Want hij vraagt voor slappe lijn. En ik zou in wier geen slappelijn doen.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 14 december 2011 12:43:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

LaurensN  
#11 Gepost : woensdag 14 december 2011 14:47:50(UTC)
LaurensN

10 ponder

Als we er vanuit gaan dat zijn water geen waterplanten of dergelijke heeft, is een PB hit en run (of hetzelfde systeem onder een andere naam), een logische keuze.

Qua rigs kun je in principe van alles gebruiken, zoek het niet te ver zou ik zeggen, een gewoon soepel onderlijntje dat op je water is afgestemt,is al meer dan voldoende.

Daarmee bedoel ik wel niet dat een soepel onderlijntje 'gewoon' is wat het is nog steeds de rig die de meeste situaties dekt(en het meest functioneel is)mits je aanpassingen doet in lengte, haakkeuze enz. laat je niet verleiden door wat die Engelsmannen tegenwoordig uitvinden want de meeste van die rigs zijn allesbehalve functioneel.

Schroom zeker niet omtetesten!!testen is en blijft de manier om dingen te weten komen die je visserij ten goede komen.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 14 december 2011 14:48:53(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

F.K  
#12 Gepost : woensdag 14 december 2011 15:07:57(UTC)
F.K

40 ponder

LaurensN schreef:
Als we er vanuit gaan dat zijn water geen waterplanten of dergelijke heeft, is een PB hit en run (of hetzelfde systeem onder een andere naam), een logische keuze.

Qua rigs kun je in principe van alles gebruiken, zoek het niet te ver zou ik zeggen, een gewoon soepel onderlijntje dat op je water is afgestemt,is al meer dan voldoende.

Daarmee bedoel ik wel niet dat een soepel onderlijntje 'gewoon' is wat het is nog steeds de rig die de meeste situaties dekt(en het meest functioneel is)mits je aanpassingen doet in lengte, haakkeuze enz. laat je niet verleiden door wat die Engelsmannen tegenwoordig uitvinden want de meeste van die rigs zijn allesbehalve functioneel.

Schroom zeker niet omtetesten!!testen is en blijft de manier om dingen te weten komen die je visserij ten goede komen.

Nu ben ik het helemaal met je eens.
LaurensN  
#13 Gepost : woensdag 14 december 2011 15:10:15(UTC)
LaurensN

10 ponder

Héhé,mooi, nu hopen dat de auteur van dit topic er wat aan heeft.
Erwin  
#14 Gepost : woensdag 14 december 2011 15:31:08(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Die is er stil van...
LaurensN  
#15 Gepost : woensdag 14 december 2011 15:36:48(UTC)
LaurensN

10 ponder

Stil?Waarom dan?
sander Janssen vd laak  
#16 Gepost : woensdag 14 december 2011 16:08:52(UTC)
sander Janssen vd laak

20 ponder

omdqat hij niet reageerd Knipoog
F.K  
#17 Gepost : woensdag 14 december 2011 16:18:05(UTC)
F.K

40 ponder

Das niet de eerste x.
LaurensN  
#18 Gepost : woensdag 14 december 2011 16:38:04(UTC)
LaurensN

10 ponder

idd. maar ja.
Henk Haarlem  
#19 Gepost : woensdag 14 december 2011 16:56:45(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Hij dacht een simpele vraag gesteld te hebben, maar na alle antwoorden duizelt het hem voor de ogen.Knipoog
Mvg. Henk Haarlem.

LaurensN  
#20 Gepost : woensdag 14 december 2011 17:04:32(UTC)
LaurensN

10 ponder

wel ja, we leggen het dan eens uit en dan komen ze niet kijken :(
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (10)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.