logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Carpjedi  
#1 Gepost : zondag 30 oktober 2011 20:31:29(UTC)
Carpjedi

Nieuwe uitzetting

Geachte karpergekken,

Ik heb sinds dit jaar een anatec boot met een fishfinder erop. Nou doet het beestje precies waar ik hem voor gekocht heb, maar toch ben ik op zoek naar een niveautje meer.

De vdrone of ?

Al weken ben ik aan het googlen en forums aan het afstruinen. Wat ik schijn te willen lijkt het meeste nog op de Vdrone boot te lijken. Helaas kan ik echt nergens een adres vinden waar ik deze kan boot een dagje kan testen, en/of kopen in nederland. Heeft er uberhaupt iemand een vdrone hier? En is dat de laatste versie van de boot? Iemand tips/pointers waar ik eventueel deze boot een weekendje kan lenen voor een test + eventuele koop?

Wat zoek ik nou precies?

1. Ik zoek een voerboot die in ieder geval beschikt over een beter fishfinder. Namelijk eentje die de structure scan (ook wel downview genoemd volgens mij) heeft.

2. Verder wil ik, als het technisch mogelijk is, een onderwater camera op de boot hebben. Uiteraard draadloos.
Deze onderwater camera moet ik op afstand kunnen laten zakken naar bodem niveau. Omdat het water nou eenmaal niet altijd kristal helder is, wil ik dat de onderwater camera ook over infrarood kan beschikken, zodat ik duidelijk de structuren van de bodem etc kan zien.

Naast deze punten moet het natuurlijk over de normale voerboot eigenschappen beschikken: voergedeelte met laad/los klep, mogelijkheid om je haak/aas/lijn mee te nemen en te droppen etc.

Iemand ENIG idee wie dit zou kunnen maken, of waar ik dit zou kunnen kopen? Of zelfs naar wat voor soort/merk/versie boot ik eigenlijk op zoek ben?

De anatec mono plus fishfinder zal ik zsm op marktplaats zetten, maar ik moet natuurlijk wel vervanging ervoor hebben Blij

Ontzettend bedankt voor de moeite alvast!

Bewerkt door de gebruiker zondag 30 oktober 2011 20:32:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Coming soon: stickmix.nl • the custom flavour stickmix shack! • jouw favoriete boiliesmaken als stickmix
Sponsor
Anne  
#2 Gepost : zondag 30 oktober 2011 21:10:09(UTC)
Anne

25 ponder

Hier is maar 1 antwoord op. Check de site van visvinder-Oost eens.
Ten eerste verkoopt die ook v-drone's maar ook onderwatercamera's, heeeele goede visvinders (Eagle)en Navigator voerboten.
Hij bouwt alles zelf in dus weet er veel vanaf.
Tis een eerlijke gozer die gewoon zegt wat hij denkt en niet van alles verzint omdat hij zoveel mogelijk wil verkopen.
Ik heb zelf een RT3 bij hem gekocht en ben er erg blij mee.

Ik kan mij herinneren dat hij een v-drone heeft liggen om uit te testen tenzij deze inmiddels verkocht is. Ik zou dus gewoon ff een mailtje sturenKnipoog

Bewerkt door de gebruiker zondag 30 oktober 2011 21:15:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
Karperrazzi  
#3 Gepost : zondag 30 oktober 2011 21:29:17(UTC)
Karperrazzi

20 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Off topic: koop zo'n pro line bootje en al je twijfel die je wil ondervangen door een geavanceerde voerboot is voorbij..
Anne  
#4 Gepost : zondag 30 oktober 2011 21:44:42(UTC)
Anne

25 ponder

Karperrazzi schreef:
Off topic: koop zo'n pro line bootje en al je twijfel die je wil ondervangen door een geavanceerde voerboot is voorbij..

Heb nog nooit een proline gezien met een onderwater-cameraThink Oooh, off-topic...

Bewerkt door de gebruiker zondag 30 oktober 2011 21:45:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
Carpjedi  
#5 Gepost : zondag 30 oktober 2011 22:51:20(UTC)
Carpjedi

Nieuwe uitzetting

Anne schreef:
Hier is maar 1 antwoord op. Check de site van visvinder-Oost eens.
Ten eerste verkoopt die ook v-drone's maar ook onderwatercamera's, heeeele goede visvinders (Eagle)en Navigator voerboten.
Hij bouwt alles zelf in dus weet er veel vanaf.
Tis een eerlijke gozer die gewoon zegt wat hij denkt en niet van alles verzint omdat hij zoveel mogelijk wil verkopen.
Ik heb zelf een RT3 bij hem gekocht en ben er erg blij mee.

Ik kan mij herinneren dat hij een v-drone heeft liggen om uit te testen tenzij deze inmiddels verkocht is. Ik zou dus gewoon ff een mailtje sturenKnipoog

Thanks, daar ga ik zeker even een mailtje aan wagen!
@kaperazzi: weet niet echt wat je nou bedoelde met je reaktie sorry.
Coming soon: stickmix.nl • the custom flavour stickmix shack! • jouw favoriete boiliesmaken als stickmix
Jorden  
#6 Gepost : zondag 30 oktober 2011 23:16:53(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Anne: ik denk dat hij zo'n rubberbootje bedoeld Knipoog
Me...myself...and my rods!
Carpjedi  
#7 Gepost : zondag 30 oktober 2011 23:21:29(UTC)
Carpjedi

Nieuwe uitzetting

Jorden schreef:
Anne: ik denk dat hij zo'n rubberbootje bedoeld Knipoog

Ik niet in ieder geval Blij
Ik bedoelde echt een afstandbestuurbare boot Knipoog
Anne  
#8 Gepost : maandag 31 oktober 2011 19:34:47(UTC)
Anne

25 ponder

Ik heb Patrick van Visvinder-Oost een sms-je gestuurd en hij wacht je mailtje af128fs31818

Succes en laat even weten wat het geworden is Blij

Bewerkt door de gebruiker maandag 31 oktober 2011 19:36:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karperrazzi  
#9 Gepost : dinsdag 1 november 2011 19:42:04(UTC)
Karperrazzi

20 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik bedoel inderdaad dat rubberbootje. Vanuit zo'n bootje kun je perfect alles doen wat jij met zo'n voerboot wilt doen..Ik heb zo'n ding en wil niet zonder. Sterker nog: ik heb een carpcatcher btIV met dieptemeter te koop.
geukn  
#10 Gepost : maandag 7 november 2011 22:33:01(UTC)
geukn

Nieuwe uitzetting

carpjedi, ik kan je verzekeren dat als je voor Vdrone kiest, je er geen spijt van zal krijgen. Na enkele andere boten gehad en getest te hebben, ben ik in het voorjaar overgegaan tot aankoop van een Vdrone 858 model 2011, dus voorzien voor verdere uitbouw ( de rs 1 en rs 2 zoals je hier en daar nog kan vinden, zijn achterhaald) en dus uitgerust met een Humminbird 858 , met standaard dualbeam ( uitbreidbaar naar 4) die aan al je specificaties voldoet. Onvergelijkbaar anders, is de beste omschrijving: ze maken ook boten voor de Franse nutsbedrijven die gedetailleerd bodemonderzoek doen.Het concept is zo opgemaakt dat eventuele defecten ( blijken quasi nooit voor te komen, zie ook hun site terzake waar ieder 'lid 'terecht kan met zijn vragen en problemen:http://www.vdrone-baitboat.com/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=39 ) binnen 30 minuten kunnen verholpen worden: alles is in een wip bereikbaar! En toch is hij compleet waterdicht: de mijne viel per ongeluk ondersteboven in het water vanaf een ponton, zo'n 80 cm diep, en ik kon er niet onmiddellijk bij...maar hij bleef drijven en na controle: geen druppel in het ruim. Bij de verzamelde concurrentie wil ik dat nog zien...en bovendien zijn die quasi allemaal thermisch gelast en worden onderdelen, zoals motoren vaak verlijmd waardoor herstelling vaak moeilijk uit te voeren zijn.
Binnen enkele weken ga ik terug naar Prouvy met mijn boot voor de uitbreidingen van gps en subspy. Vooral die laatste uitbreiding is nogal complex in opbouw, maar ik heb die in werking gezien en ze werkt perfect. De absoluut waterdichte camera zelf weegt een 5 à 600 gram en wordt ook gebruikt door het Franse leger: dus geen prul en, alhoewel kostelijk, zijn geld zeker waard. Een hookrelease is er momenteel nog niet voorzien, maar nav mijn vraag hiernaar is men dat aan het bekijken ( in Frankrijk is daar geen vraag naar, vraag me niet waarom niet). Hun manier van werken kennende, gaat men niet over 1 nacht ijs en gaat men eerst wat werken en zoeken met prototypes: gewoon kwestie van niets aan het toeval over te laten. Hou wel rekening met 'ietwat' buitenmaten ! Ivo Druyts van Bigdropper stond laatst naast me 'de zaak te bewonderen'. Hij vond hem 'groots' en super afgewerkt en wilde er alles over weten. De boot is echt groot, maar toch, indien gewenst, enorm snel ( kan ook in trappen op handzender op 'automatische' vaste snelheid ingesteld worden, met gps vaart hij geheel zelfstandig van a naar b en terug) en ongeloofelijk stabiel. Ik vis op zeer groot water en 5 kg voeder kan zonder probleem in 1 keer mee. De servo van de voerklep is traploos, waardoor je perfect geleidelijk kan lossen ( trekt tot 25 kg). Is voorzien van een inlaat- en een uitlaadventilator om de temparatuur ( lipo's zijn daar gevoelig aan) op peil te houden en condensvorming tegen te gaan, hetgeen bij veel boten op termijn een probleem vormt. Kleur op staal indien gewenst. Brushless motoren ( ik zie hier en daar onzin staan over jets).
Voor testvaarten/verkoop is er niemand (meer) in Nederland of België = men werkt enkel nog rechtstreeks naar de klant. In België zijn er zeker een twintigtal in omloop (vooral in Wallonië en er staat een 2010 basis rs1 te koop in Antwerpen) , in Frankrijk zou ik het niet weten, maar zeker enkele duizenden volgens Vdrone zelf: de dag dat ik mijn boot afhaalde, heb ik er in een voormiddag 4 afgehaald zien worden ( wel twee classics = gewoon standaard,gesloten en niet uitbreidbaar, bij) .
Ik denk niet dat er iemand bereid is 'zomaar' even zijn boot uit te lenen daar het toch wel een kostbaar 'geval' betreft. Ter plaatse kan je echter wel een en ander bespreken en (laten)testen: het zijn super vriendelijke freaks. Of gewoon even mailen ( [email protected]).

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 november 2011 08:42:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (5)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.