CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
welk systeem gebruiken voor 360 Graden Rig
5 ponder Lid sinds: 18-6-2011(UTC) Berichten: 45
|
wil graag weten hoe ik de 360 Graden Rig het beste kan gebruiken. op welk systeem
groeten joost
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
vast lood systeem lijkt me het beste maar let op met die rig want is er 1tje die kan zorgen voor deftige verwondingen , ik zelf ben iemand die voorzichtig zijn vis afdrilt maar heb er al nare dingen mee gezien bij andere personen grtzz |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik zeg vast lood of semi fixed. Hij moet wel meteen het lood voelen om de rig zo goed mogelijk te laten werken.
|
|
|
|
|
Bedankt mannen maar vast lood systeem is gewoon een cf systeem op de oude manier moet ik het zo zien groeten joost Bewerkt door de gebruiker woensdag 19 oktober 2011 13:06:55(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ja en nee. Vastlood is het systeem waar je de wartel in het lood/clip trekt. CF-system zit het lood los van de wartel. Er zit alleen een elastiek tussen dat de spanning opbouwt.
Semi fixed is een vastlood systeem waar de wartel/kwik link onder minimale spanning uit de lood/clip schiet.
|
|
|
|
|
heb je misschien een foto voor me kan ik het even zien
groeten joost
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
helemaal top erwin bedankt
en welke is nou de beste hahaha
groeten joost
|
|
|
|
|
Ik vis alleen met het CF-system. Wanneer ik met wartellood moet vissen gebruik ik het hit&run van PB
|
|
|
|
|
als je met die hit en run vis van pb is toch met slappe lijn
|
|
|
|
|
Dan komt het systeem wel het beste tot zijn recht ja. Laten we het zo zeggen dat de vissen het loodgewicht dan niet kunnen gebruiken om de haak kwijt te raken. Met een strakke lijn wordt het lood juist tegen de wartel getrokken. Dan werkt het dus averechts.
|
|
|
|
|
dan ga ik dat vrijdag eens proberen met die 360 graden rig
bedankt voor je tips
gr joost
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Waarom ga je deze rig gebruiken? |
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
wil wat rigs uit proberen welke mij nou egt bevalt ga ook met een heli systeem vissen met korte kd rig
áls je tips hebt david hoor ik het graag of ik er goed aan doe of juist niet
|
|
|
|
|
De rig staat bekend om lastige klanten te haken maar misschien nog meer om de verwoestende werking.
Ik neem aan dat de vangsten teruglopen anders ga je niet op zoek naar een andere rig.
Teruglopen van vangsten wijt ik eerder aan : - het vermijden van je rig door vissen die eerder gevangen zijn waardoor andere vissen de rig ook negeren - de vissen je stek niet bezoeken op de momenten dat je vist - de vissen je stek helemaal niet bezoeken
Als ik twijfel aan m'n rig dan zal ik : - de lengte veranderen - de lengte van de hair veranderen
Daarnaast : - iets met aas veranderen - een ander loodsysteem gebruiken
Als je een andere rig gaat gebruiken zal je niet weten of een aanpassing aan je rig voldoende had geweest.
Ik zal altijd eerst uitmelken waarmee ik vis.
|
|
|
|
|
waarom zou je steeds met het zelfde systeem en rig gaan vissen als je ook eens een andere systeem en rig kan gaan gebruiken en kijken hoe dat bevalt daar is toch niks mis mee om te kijken of die sytemen ook werken ik vis pas 1 1/2 jaar op karper dus ben veel aan het proberen op welk water welk systeem en welke rig ik het beste kan gebruiken
|
|
|
|
|
Nee, daar is helemaal niks mis mee. Maar afhankelijk van de omstandigheden onder water (zoals hardheid), gebruik ik een bepaalde systeem. En wat blijkt in de praktijk? Een simpel ding, soepel of combi, blijkt in de praktijk dan zeer effectief.
Bijvoorbeeld :
Heel zacht? Helikopter, 20 gram, onderlijn 50 cm Heel hard? Inline, 80 - 140 gram, onderlijn 12 - 25 cm
Gezien je ervaring ga ik ervan uit dat je niet op zwaar belaagde vissen, belaagd als op een betaalwater, zit te vissen. Dan is een 360 echt overbodig.
Belangrijker is rekening houden met kopschudden.
Er wordt vaak heel moeilijk gedaan en geschreven. Neem maar van mij aan dat de bekende vissers ook niet heel moeilijk doen. Wel in de blaadjes maar aan de waterkant is dat ineens heel anders.
Succes ermee.
|
|
|
|
|
heb je een paar foto's van die systemen want 50 cm onderlijn is dat niet erg lang of moet ik het anders zien
trouwens bedankt voor de tip
|
|
|
|
|
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img] Zoals je ziet kan je lekker variëren met het helikopter systeem. - Het gewicht van het lood - De vorm van het lood - De afstand tussen de rubber kralen - De rechter rubber kraal kan je weglaten - De afstand tussen de linker kraal en het lood Hoe zwaarder het lood, hoe verder het in de prut zakt, logisch lijkt me. Hoe verder je de linker kraal van het lood plaatst, hoe korter je rig hoeft te zijn. 50 cm Is slechts een voorbeeld maar ik ken iemand die daadwerkelijk met 50 cm onderlijn vist. In zijn situatie ideaal, zegt ie. Sommigen vissen met 1 meter onderlijn op een harde bodem. Je kan het systeem ook gebruiken om je montage over plantengroei te leggen met een chod (pop up). Om dit optimaal te doen, moet je wel zicht hebben op je rig. Dus je lood zakt in de begroeiing en je slappe lijn ligt op de bovenkant van de planten. Dit kan alleen als afstand tussen de linker kraal en het lood groot genoeg is. |
|
|
|
|
hemlemaal duidelijk david ga het morgen proberen en dan doe ik er een kd rig aan van 8 cm ongeveer of moet ie korter of langer
groeten joost
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
welk systeem gebruiken voor 360 Graden Rig
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.