10 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 96
|
Afgelopen vrijdag op zaterdag heb ik met een maat gevist aan de Overijsselse Vecht. Het stroomde behoorlijk hierdoor konden we geen toplood gebruiken. De stroming op zich maakt me niet zoveel uit, wat het vissen bijna onmogelijk maakte was de troep die in de lijn bleef hangen. Hierdoor gingen de piepers constant af. Om het te voorkomen hebben we met de toppen onder water maar dat hielp niet.
Zijn er hier nog mensen die andere tips hebben?
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Zelf toplood maken die wel zwaar genoeg is . |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Solar (absailer back lead clips)en vast nog wel meer merken verkopen van die dingen waaraan je wartellood kan hangen. Handig want dan bepaal je zelf hoe zwaar je toplood is. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Ik had het ook, ik had een run van de verpakking van een 6-pack Amstel haha.
Gek genoeg stroomt het helemaal niet op dat water. Er kwam alleen een bootje langs op een meter of 10.
Ik viste wel met een toploodje, die Fox captive backleads.. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
peter servais schreef:Ik had het ook, ik had een run van de verpakking van een 6-pack Amstel haha.
Gek genoeg stroomt het helemaal niet op dat water. Er kwam alleen een bootje langs op een meter of 10.
Ik viste wel met een toploodje, die Fox captive backleads.. Volgens mij stroomt ieder water. Anders zou bv een spronglaag niet zo relatief snel kunnen verdwijnen. Het stroomt alleen niet weg in een "gesloten" water. Wind op je kant? Dan stroomt het van je af.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Ja oke, tuurlijk stoomt ieder water, maar in dit water kan het niet zo hard stromen dat je er een run van zou krijgen. Het was gewoon een poldersloot zeg maar. Ik viste tegen de overhangende takken aan. Ik vond het heel typisch, het was daar ong. een metertje diep ofzo. Maargoed, ik kan het mis hebben natuurlijk. Bewerkt door de gebruiker maandag 17 oktober 2011 19:32:04(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Even off-topic maar je hebt niet op elk water een spronglaag. Daarvoor heeft het een bepaalde diepte nodig. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 96
|
Bedankt voor de tips, vooral die van jou DavidT, die clip is inderdaad er handig en kan het probleem voorkomen. Weer wat geleerd.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
ik heb het probleem daar ook heel vaak SH....ik gebruik gewoon een kwiklink o.i.d. en hang er dan gewoon een stuk lood van 80 gram aan ofzo....maar wat je ook probeert het blijft altijd lastig daar... |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 25-9-2011(UTC) Berichten: 315
|
mika heeft ook van die losse toplood clips waarbij je zelf kan kijken welk gewicht je eraan kunt hangen |
beter 1 uur gevist, dan 8 uur gewerkt!!! |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Ik had het ook, niet op een rivier. Ze hadden overal de kanten gemaaid dus lag allemaal troep in het water, We gebruikten al toplood maar het werkte niet, zoveel troep Dus ben 6x onnodig uit mijn tent gekomen, echt irritant,! |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Wat je ook kunt doen in dit geval is vissen zoals je dat uit de boot doet dus je waker voor je piepers hangen, wel toplood uiteraard en wellicht een lijnclip gebruiken op je hengel vlak voor je molen als die dan afgaat weet je zeker dat het vis is.
Vangse eric |
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.