logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karpermars  
#1 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 20:38:27(UTC)
karpermars

20 ponder

Hallo allemaal,ik wil eens kijken wat jullie mening over dit onderwerp is.Ik had het er vandaag hier met Griend over op het forum over wat nou eigenlijk de beste tijd is om vis te vangen,het voorjaar,(april mei),of het najaar,(september,oktober).
Nu de bladeren aan het eind van deze week dan toch echt gaan vallen lees en hoor je overal dat de beste tijd van het visseizoen eraan komt cq bezig is.Ik ben het daar eerlijk gezegd niet helemaal mee eens....in de ruim 20 jaar dat ik op karper vis gaat er wat mij betreft niks boven het voorjaar,zeker op een behoorlijke slok water loop je dan mi veel vaker tegen scholen vissen op die in het najaar veel meer uit elkaar zwemmen....Wat is jullie mening hierover..ik verwacht eigenlijk toch wel hele uiteenlopende meningen want uiteraard is het ene water het andere niet....
Sponsor
ronald kingma  
#2 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 21:07:44(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
zoals jezelf al zegt, het ene water is het andere niet. Ik denk dat er ook genoeg wateren zijn waar het najaar beter te bevissen is i.v.m. voedselnijd m.b.t. natuurlijk aanbod. Verder is het denk ik leuk om een goed voorjaars- en een goed najaarswater te hebben. Mijn persoonlijke voorkeur is in het voorjaar en dan het liefst een stuk water wat redelijk onbekend is

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
carpteamzhz  
#3 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 21:08:43(UTC)
carpteamzhz

25 ponder

ligt er aan wat voor water ik denk het water waar ik en sam vissen togh najaar Silenced
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
jvs  
#4 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 21:50:52(UTC)
jvs

40 ponder

waar ik altijd vis absoluut het voorjaar.word de laatste weken niks meer gevangen
houdoe en bedankt
monstercarps  
#5 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 22:42:41(UTC)
monstercarps

30 ponder

nou frank bedoel jy dan de kreek? daar hebben we toch de beste resultaten geboekt in hte voorjaar toch?
Keep it simple...
stefan everts  
#6 Gepost : maandag 10 oktober 2011 01:42:25(UTC)
stefan everts

35 ponder

voorjaar voor mij 100 procent!!als ik dat wil overtreffen moet ik nog flink aan de bak dit jaar Knipoog
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
DavidT  
#7 Gepost : maandag 10 oktober 2011 10:39:30(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Het voorjaar begint op het ene jaar op een ander tijdstip dan het andere water. Bedoel je net voor en tijdens de paai of na de paai. Daar zit een groot verschil in.

Voor en tijdens de paai vind ik dat ze erg plek gebonden zijn. Als je ze dan niet vindt dan kan je lang wachten op een aanbeet. In deze periode beginnen vissers die niets vangen al over het najaar dat het seizoen goed moet maken.

Daarna komen ze even flink in beweging om voedsel te zoeken. Dat maakt het een stuk makkelijker om wat te vangen.

Dan volgt de periode van natuurlijke overvloed en hoge temperaturen.

Het najaar is de tijd van reserves opbouwen en maak je zelfs kans als je met je ogen dicht ingooit. Karpers zemmen dan veel en bezoeken ieder plekje om iets eetbaars te vinden. Daarom wordt er gezegd dat dat de beste periode is. Eigenlijk zou je moeten zeggen dat het de makkelijkste periode is. Een visser is lui en om dat niet toe te geven maakt hij er maar de beste periode van.
Say hello to my little friend
Gijs van de Groep  
#8 Gepost : maandag 10 oktober 2011 22:34:59(UTC)
Gijs van de Groep

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Top maand is voor mij november december, mits het niet vriest.
carpteamzhz  
#9 Gepost : maandag 10 oktober 2011 23:15:27(UTC)
carpteamzhz

25 ponder

ja tuurlijk sam als je ziet hoeveel vis we hebbe gevangen dit jaar
maar ik denk togh op de binnemaas najaar vanwege de vissers die niet meer overal zitte en je zo niet overal vershillende bolle en voer heb legge voer zat daar
plus ik heb me eerste 30er van dit jaar gevangen toen het koud was dusja Tong
kan niet wachten tot vrijdag lekker koud en veel wind !
KNALLEEEE

Bewerkt door de gebruiker maandag 10 oktober 2011 23:17:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
karpermars  
#10 Gepost : dinsdag 11 oktober 2011 09:41:42(UTC)
karpermars

20 ponder

Wat je zegt David dat klopt inderdaad wel voor wat betreft het voorjaar...ik ben een bootvisser en ben dan in het voordeel dat je ze als het ware kunt gaan zoeken he..dat doe je met hele zooitje op de kant nou eenmaal niet zo snel....vandaar dat ,als je ze eenmaal gevonden hebt,het hard gaan met de aanbeten ,iets waar je op de plas waar ik vis in het najaar echt niet aan kan komen....daar is het ook echt niet zo in het najaar dat als je zomaar een paar rigs te water laat ze vanzelf wel vis opleveren.....maar goed...dat is inderdaad misschien op andere wateren weer wat anders....Wel leuk om te lezen dat iedereen toch wel zn eigen visie heeft......In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties...Leuk!
monstercarps  
#11 Gepost : dinsdag 18 oktober 2011 22:25:56(UTC)
monstercarps

30 ponder

ik zou het op dit water niet weten marcel heb er in het voorjaar wel gevist maar nu zie ik toch wel dat ik niet op de goede manier heb gevist dus ik ben heel benieuwd naar het voorjaar. Wel weet ik dat je in het najaar vanaf de kant een stuk meer actie kunt verwachten dan in de zomermaanden.
Keep it simple...
Erwin  
#12 Gepost : woensdag 19 oktober 2011 01:32:30(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Mijn ervaring is het dat het najaar de meeste vruchten afwerpt. Vooral na de eerste koude nachten. De vissen proppen zich vol om de winter in te gaan. Dat is goed te merken aan de vangsten Knipoog

Het voorjaar komt bij mij altijd vrij onvoorspelbaar op gang.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (5)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.