CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Ook ik vis voornamelijk met de Gamakatsu Super. Tot nu toe uitstekende resultaten en ik kan me de laatste losser niet meer herinneren
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
ik vis bijna nooit met nylon/flurocarbon want dat is zo kapot als je er een sterke vis aan hebt. ik ga voor gevlochten onderijn matriaal. en als haak FOX s2 maat 6 |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-6-2011(UTC) Berichten: 191
|
wide gape van korda is ook best chil
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
luuk412 schreef:ik vis bijna nooit met nylon/flurocarbon want dat is zo kapot als je er een sterke vis aan hebt. ik ga voor gevlochten onderijn matriaal. en als haak FOX s2 maat 6 Als je lijn breekt door een sterke vis is er iets anders aan de hand lijkt me. Ben je van het type bezemsteel en in 1 ruk op de kant slingeren dat papegaaienbekken veroorzaakt?
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Fox SR maatje 7 haak voor op de KD-rig
Fox SSBP maatje 6 voor op de normale of semi soepele rig |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
leen schreef:luuk412 schreef:ik vis bijna nooit met nylon/flurocarbon want dat is zo kapot als je er een sterke vis aan hebt. ik ga voor gevlochten onderijn matriaal. en als haak FOX s2 maat 6 Als je lijn breekt door een sterke vis is er iets anders aan de hand lijkt me. Ben je van het type bezemsteel en in 1 ruk op de kant slingeren dat papegaaienbekken veroorzaakt? nee natuurlijk niet. ik behandel een vis altijd zoals het hoort. maar u moet met mij eens zijn dat een gevlochten lijn veel sterker is. |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 25-9-2011(UTC) Berichten: 315
|
pro-line concept 9 maatje 6 |
beter 1 uur gevist, dan 8 uur gewerkt!!! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 31-1-2011(UTC) Berichten: 429
|
|
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo
vorig jaar 83
als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
luuk412 schreef:leen schreef:luuk412 schreef:ik vis bijna nooit met nylon/flurocarbon want dat is zo kapot als je er een sterke vis aan hebt. ik ga voor gevlochten onderijn matriaal. en als haak FOX s2 maat 6 Als je lijn breekt door een sterke vis is er iets anders aan de hand lijkt me. Ben je van het type bezemsteel en in 1 ruk op de kant slingeren dat papegaaienbekken veroorzaakt? nee natuurlijk niet. ik behandel een vis altijd zoals het hoort. maar u moet met mij eens zijn dat een gevlochten lijn veel sterker is. Nylon, slip en hengel die goed hun werk kunnen doen en dan breken? Los van evt. obstakels/scherpe stenen/mossels ofzo.
|
|
|
|
|
iedereen kan zegge wat ze wille gevlochtelijn moet verboden worden ! rotzooi |
vorig jaar 83
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
onzin,je moet weten wat je doet dat is iets heel anders.... |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 28-2-2011(UTC) Berichten: 113
|
Korda captor widegape maatje 6 of 4
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 26-2-2010(UTC) Berichten: 263
|
carpteamzhz schreef:iedereen kan zegge wat ze wille gevlochtelijn moet verboden worden ! rotzooi Gewoon een aantal metertjes voorslag en je kunt aanbeten op een meter of 100 beter registeren zonder dat de karper er (iets) onder lijdt. Ik vis trouwens met de JRC Mbt4 maat 6. Haakt super en zijn ook nog eens iets goedkoper dan andere merken |
Life is a game, fishing is serious |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-2-2011(UTC) Berichten: 762
|
carpteamzhz schreef:iedereen kan zegge wat ze wille gevlochtelijn moet verboden worden ! rotzooi Grote onzin! Ben het helemaal eens met Stefan. |
Don't forget to smell the roses along the way... |
|
|
|
|
ja ik snap dat je moet weeten wat je doet en kijk als je op de rivier gebruikt snap ik vanwegen de mosselbanken en andere zooi maar op ander water hou ik der niet van
|
vorig jaar 83
|
|
|
|
|
stefan everts schreef:onzin,je moet weten wat je doet dat is iets heel anders.... . Een "gevlochten-lijn-certificaat" verplicht stellen wellicht . Maar, je hebt gelijk.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 31-1-2011(UTC) Berichten: 610
|
aangezien niet iedereen weet wat die doet dus gevlochten lijn gevaarlijk kan blyven ben ik het met carpteamzhz eens. waarom wil je gevlochten lijn gebruiken als je met een nylon/fluorcarbon lijn ook gewoon je vissen kunt vangen?
|
Keep it simple... |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Vis ook met gevlochten met een trekkracht tussen de 10,7 a 13,2 kg trekkracht dus hetzelfde als technium zeg maar maar dan zonder rek Gebruik 1 meter leadcore verkorte safetyclips mt 8 swivel tussen de 7 en 13 cm korda IQ hooklink met een maat 6/10 gardner haak
ik gebruik fireline omdat het sneller door lelies snijd dan nylon
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
als je dan op de rivier last hebt van mosselbanken dan moet je geen gevlochten gebruiken want haal die maar eens langs een mossel en het is meteen door hoor.....knup er maar een goede voorslag aan,PB red ant bijvoorbeeld.... |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
vis niet op kanalen Stefan anders uiteraard een shockleader |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.