25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
aangezien de trend van het visveilig gebeuren er al tijdje is zit ik te denken om mijn systeem beetje aan te passen.
ik vis nu nog gewoon met me hooflijn aan de wartel in de leadclip, en stuk tungsten tube van 50 en soms 100 cm, leadclip komt nog wel redelijk makkelijk los van de wartel (na een dril is die iig altijd los) maar bij eventuele lijnbreuk zal de vis dus rondzwemmen met de rig en een X-aantal meters lijn.
zijn er systemen dat ik met dezelfde dingen kan vissen, alleen dat de vis na eventuele lijnbreuk alleen de rig overhoud en dus niet de nylon er ook nog bij. want alle systemen die ik zie die "visveilig" zijn gebruiken ze leadcore/leaders |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
ik vis ook met een vastloodsysteem. bij gaat hij niet zo gemakkelijk open als je daar omschrijft. ik zou als ik jou was eens naar de winkel gaan en een paar nieuwe kopen. mischien werkt dat beter. |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
|
dat het redelijk makkelijk loskomt vind ik niet zo'n probleem, vanwege het kopschudden van de vis.
maar het gaat mij er meer om een veilige montage te hebben, zodat de karper alleen met onderlijn achterblijft na lijnbreuk, en niet met nog een X-aantal meters nylon
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
|
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
|
ronald ik vis altijd met lead clip met wartel lood.
erwin heb zitten kijken naar PB systeem, ziet er goed uit, alleen zo het ook nog goed blijven werken met nylon en een stuk tungsten tube ipv een leader. iig geen knopen of lussen die kunnen vastlopen in me leadclips.
ga het binnenkort wel keertje proberen, denk alleen dat me nylon het niet leuk vind dat er een wartel overheen glijd/schuurt |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.