logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
lampie  
#1 Gepost : dinsdag 6 september 2011 22:27:26(UTC)
lampie

5 ponder

zou graag willen weten welk systeem jullie het meeste gebruiken en waarom vis zelf veel met cf systeem maar wil wel eens wat anders proberen

groeten joost

Sponsor
johnnyhaars  
#2 Gepost : maandag 19 september 2011 00:34:56(UTC)
johnnyhaars

5 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
hangt van de bodem af:
- harde bodem: zwaar schuivend inline lood
- zachtere bodem: schuivend gemaakte loodclip
- echt zachte bodem of ver werpen: helicopter systeem
en in risico gebieden
harde bodem: mijn zelf na gemaakte inine hit&run systeem
zachtere bodem: freedom leadclip

echt vast lood gebruik ik niet meer, kost me teveel vissen
Erwin  
#3 Gepost : dinsdag 20 september 2011 00:06:12(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Heb zelf altijd veel met shocker systemen gevist. Ik heb hier altijd leuk mee gevangen. Ook het hit&run heeft mijn interesse gewekt. Ik vind de werking erg goed.
Hermpie  
#4 Gepost : dinsdag 20 september 2011 10:03:34(UTC)
Hermpie

5 ponder

Zolang het maar geen vast lood is. Het is bewezen dat dit minder effectief is.
Ger heijnen  
#5 Gepost : dinsdag 20 september 2011 11:21:42(UTC)
Ger heijnen

25 ponder

Nederland

Ik gebuik voor 90% vastlood!

@Hermpie(vastlood) Het is bewezen dat dit minder effectief is.
wie heeft dat bewezen dan???

@ Johnny Hoezo dit kost me teveelvissen??
Leg eens uit??

Gr Ger
johnnyhaars  
#6 Gepost : dinsdag 20 september 2011 16:29:45(UTC)
johnnyhaars

5 ponder

omdat je met vast lood circa 40% van opnames van vissen lost omdat dat ze doormiddel van te schudden met de kop het lood heen en weer slingeren en zo de haak er uit werken zonder dat je ook maar 1 piep krijgt. kijk maar eens wat onderwater filmpjes.
als je zorgt dat het lood bij het kopschudden van de vis af gaat schuiven, kan hij het lood niet meer gebruiken om de haak er eenvoudig uit te werken. succesBlij
Erwin  
#7 Gepost : dinsdag 20 september 2011 17:09:13(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Ook vastlood werkt, maar ook ik denk ook dat ze de haak gemakkelijker kwijt raken. Ik heb dit zelf vaak gezien voor onze camera. Het is natuurlijk niet te bewijzen maar nadat ik het 4 keer achter elkaar zag gebeuren was het voor mij duidelijk. Ik gebruik geen vastlood meer.
Mister X  
#8 Gepost : dinsdag 20 september 2011 17:38:42(UTC)
Mister X

50 ponder

@johnnyhaars

Vis met vastlood systeem 2 jaar tijd nog maar 3 vissen verspild, hoezo 40% opnames
lossers? Niet alleen het lood systeem kan je maken of breken. De truc het rigje moet
zelfhakend zijn, creeer je met een scherpe haak line aligner & putty of loodhagel 2
cm van de haak steel op de onderlijn (bekijk de fotos). Belangrijk het lood moet naar
aasopname direct van de insert schieten, situatie het lood glijd vrij over de hoofdlijn
(karper kan niets met het lood beginnen). Goed voorbereid zijn is het halve werk toch?

PS: Belangrijk het loodhageltje mag niet verder komen als 2 a 2.5 cm van de haakbocht!
Het haakaas mag niet bewegen 4mm gaatje boren stoppertje er tussen klaar is kees Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 11 februari 2012 17:32:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Voorbeeld..jpg
johnnyhaars  
#9 Gepost : woensdag 21 september 2011 00:37:29(UTC)
johnnyhaars

5 ponder

@ jowan ik bedoel geen lossers tijdens de dril, maar visssen die je haak lossen zonder dat je iets door hebt omdat ze de haak lossen met behulp van het lood

Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 september 2011 00:42:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X  
#10 Gepost : woensdag 21 september 2011 03:23:21(UTC)
Mister X

50 ponder

@johnnyhaars Mijn excuses verkeerd begrepen voor de rest blijf ik bij mijn standpunt Knipoog
Andre  
#11 Gepost : woensdag 21 september 2011 11:22:06(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
het ligt misschien aan mij Jowan, maar ik volg je niet helemaal. Je schrijft namelijk vastlood systeem, maar je schrijft wel dat het lood na aasopname direct van de insert moet schieten. In dat geval is het geen vastloodsysteem meer

Ook met het beste zelfhaakrigje kun je vissen verspelen, door middel van kopschudden door de vis. In het ergste geval merk je hier helemaal niks van bovenwater en weet je niet hoeveel vis je misloopt. Ik zou zeggen zoek of google op kopschudden en je zou genoeg informatie moeten vinden.
Mister X  
#12 Gepost : woensdag 21 september 2011 12:36:13(UTC)
Mister X

50 ponder

@Andre je slaat de spijker op zijn kop 2 vliegen in 1 klap, van vastlood systeem naar
schokker systeem "Het effect". (De karper kan niets met het lood) Geloof het of niet
7 van de 10 X fluiters. Eventuele lijnzwemmers terug zakkers zijn zeer minimaal. Goed
voorbereid zijn is het halve werk. Naar 1 jaar testen geloof ik heilig een goede basis
gevonden te hebben. (Bekijk de fotos) zien is geloven test het zelf maar uit! Geen poes
pas maar pats boem. Weet mijn plek kleine kans dat ik op wateren van jullie kom. I.V.M
wagenziekte. Een van de reden waarom het delen van "kennis" mij gemakkelijk vergaat.
Zoek inserts met weinig spanning op het inline lood. (Harde insert van ACE fox camo lood) Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 september 2011 18:07:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#13 Gepost : woensdag 21 september 2011 14:50:19(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

He Jowan

Wanneer een vis de haak kwijtraakt door het schudden met zijn kop, merk je op de kant meestal niets. Je weet dus niet of je wel of niet vis verspeeld door dit grapje.

Zoals ik al had aangegeven hadden we het 4 keer achter elkaar voor de cam. Geen piepje!! Had je anders nooit gemerkt.

Gr. Erwin
roel bocken  
#14 Gepost : woensdag 21 september 2011 18:06:30(UTC)
roel bocken

Nieuwe uitzetting

Het beste systeem is het systeem waar je het meeste vertrouwen in hebt. Voor de ene is dit een vastlood syteem, voor de ander dan weer een semi-fixed. Het draait allemaal om keuzes maken, iedereen moet zelf uitzoeken waar hij de beste resultaten op heeft. Ik kan hier schrijven: van vastlood boven alles, iemand probeert vastlood en verspeeld de vis, heel kleine kans dat die persoon nog met vastlood aan de slag gaat.Het is wikken en wegen, proberen en op je bek gaan.
F.K  
#15 Gepost : woensdag 21 september 2011 18:12:20(UTC)
F.K

40 ponder

het freedom systeem van piet vogel.
vooral de freefall leader is ideaal icm freedom clip. gebruik m nu een paar maanden en nog geen vis gelost.
en voor de rest cf systeem blijft ook baas.Knipoog
en het allerbeste systeem blijft degene die het meest in het water ligt.Breede lach

gr

Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 september 2011 18:24:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#16 Gepost : woensdag 21 september 2011 18:47:14(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Kopt helemaal. Het is puur een kwestie van vertrouwen. In mijn geval is dat het cf-system Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 september 2011 18:47:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Rudyk  
#17 Gepost : woensdag 21 september 2011 20:05:32(UTC)
Rudyk

Nieuwe uitzetting

ik ga toch voor het PB hit & run systeem maar dan de eigenbouw versie met inline lood en piet vogel leader.
voor meer info over het systeem en hoe je hem maakt verwijs ik iedereen door naar deze site

[Edit] owja dit systeem vis ik met een combi rig. als de omstandigheden het toelaten vis ik hier altijd mee

Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 september 2011 20:07:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X  
#18 Gepost : donderdag 22 september 2011 17:50:50(UTC)
Mister X

50 ponder

Erwin schreef:
He Jowan

Wanneer een vis de haak kwijtraakt door het schudden met zijn kop, merk je op de kant meestal niets. Je weet dus niet of je wel of niet vis verspeeld door dit grapje.

Zoals ik al had aangegeven hadden we het 4 keer achter elkaar voor de cam. Geen piepje!! Had je anders nooit gemerkt.

Gr. Erwin

Dit geld voor alle systemen je weet nooit wat onder water gebeurt toch? Trek alleen
conclusie op basis van (persoonlijke) resultaten. Laat ik het zo zeggen voorspel de
laatste tijd bijna precies hoe laat (eventuele een run) gaat plaatsvinden. Toevallig
karma persoonlijkheid geef het een naam. Het bewijs wordt geleverd d.m.v fotos.
Wil met mijn (mening) stelling duidelijk maken het ook anders kan. De carpcam is
niet altijd god, hoewel ik erg veel heb geleerd. Heel belangrijk is dat je de juiste
rig/montage gebruik, goed voorbereid zijn is het halve werk. Wanneer je innerlijke
core puur is goed voor mens & dier, krijg je dit altijd op kort/lange termijn terug Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 22 september 2011 17:52:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Franky26  
#19 Gepost : donderdag 22 september 2011 17:57:45(UTC)
Franky26

20 ponder

Erwin schreef:
Kopt helemaal. Het is puur een kwestie van vertrouwen. In mijn geval is dat het cf-system Knipoog

Mee eens sinds ik dit systeem alleen nog maar gebruik voor me visserij heb ik op wateren waar ik anders niks ving nu al goeie resultaten behaald.

Met vriendelijke groet,

Frank
Mensen koop is een rol vuilnis zakken en RUIM je zooi is op!!!!!
Lodewijk  
#20 Gepost : donderdag 22 september 2011 18:11:44(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
hmzzzzzzzz zoveel mensen vinden dit goed.
heb het cf systeem sinds deze week dus morgen nacht maar is proberen!
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (13)
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.