logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Stefan Huijsman  
#1 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 19:45:26(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

Over een paar weken ga ik 2 weken vissen in Limburg. Op het Grindgat Oost Maarland en op de Maas. Zijn hier mensen die ervaring hebben op één van de twee water? Het is voor mij de eerste keer dat ik op zo'n groot water als het Grindgat en op zo'n grote rivier als de Maas ga vissen. Ik kan dus wel wat tips gebruiken.

Wat zijn bijvoorbeeld goede methodes op de juiste stekken uit te zoeken, ik zat te denken aan peilen. Maar is dat wel de goede manier? Daarnaast vraag ik me af hoeveel ik ongeveer per dag per plek moeten voeren.
Sponsor
Marc Waber  
#2 Gepost : maandag 20 juni 2011 11:36:24(UTC)
Marc Waber


10 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 68

Allereerst zou ik de juiste papieren zien te regelen voor hier te vissen Blij
Verder is de zomer niet bepaald de beste tijd daar Knipoog
Stefan Huijsman  
#3 Gepost : dinsdag 21 juni 2011 20:37:28(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

Marc Waber schreef:
Allereerst zou ik de juiste papieren zien te regelen voor hier te vissen Blij
Verder is de zomer niet bepaald de beste tijd daar Knipoog


Hoezo de juiste papieren? Moet je aparte vergunningen hebben? Zo ja, welke?
Stefan Huijsman  
#4 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 16:12:03(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

Ben nu twee weken terug van mijn vakantie in Eijsden. Heb 6 keer gevist op het grindgat en 2 karpers gevangen. Helaas waren de vissen in het grindgat niet actief door blauwalg. Toen ik aankwam ben ik eerst een vergunning gaan halen. De man in de hengelsportwinkel adviseerde niet te gaan vissen op het grindgat vanwege de blauwalg, volgens hem waren nagenoeg alle karpers de Maas op gezwommen. Maar aangezien ik die avond ervoor al gevoerd had ben ik toch gaan vissen. Ik viste gewoon vanaf de camping en had daar geen concurrentie van andere karpervissers. Ik koos ervoor om geen nachten te maken, ten eerste omdat het niet mocht maar waarschijnlijk wel werd gedoogd en ten tweede omdat ik ook wat van de omgeving wilde zien.

Vlak voordat ik wilde gaan opruimen vertrok met rechter hengel. De hele avond geen stootje gehad en nu ineens was het raak. Ik sloeg aan maar voelde erg weinig weerstand, eerst twijfelde ik of het wel een karper was. De vis vocht even later toch iets daardoor voelde ik dat het een wat groter exemplaar was en dus waarschijnlijk karper. Ik dacht aan een gras en zag het gemartel op de kant al weer voor me, maar toen de vis dichterbij kwam zag ik dat het een schub was en nog een van een redelijk formaat. De drill stelde niets voor ik had de karper binnen maximaal 10 minuten al op de kant, dat wijt ik aan het zuurstof gebrek wegen de alg. Door dat de vis aan het tegenspartelen was kon ik het gewicht niet goed aflezen, hij was zo'n 12 à 13 kilo. De foto's volgen nog. De foto's van deze vis zijn niet heel denderend, normaal neem ik heel veel foto's om er zeker van te zijn dat er een paar goede bij zitten. Dit keer deed mijn toestel het niet maar werd ik gered door een jongen met een fototoestel.

Daarna heb ik nog twee avonden gevist maar zonder resultaat, waardoor ik besloot het anders aan te pakken. Aangezien ik geen materiaal heb op het bodemverloop en dieptes van wateren in kaart te brengen kies ik dus stekken op "goed geluk" om zo maar te zeggen.
Vlak voor de vakantie had ik een nieuwe werpbuis aangeschaft: een range master. Dat mocht ie gaan bewijzen. Ik maakte een nieuwe voerplek op zo'n 60 à 70 meter uit de kant. Eerst gooide ik mijn hengel in om te kijken hoever ik kwam in vergelijking met de werpbuis. Die +/- 70 meter was goed te halen. Op zo'n afstand komen de boilies niet heel dicht bij elkaar te liggen, maar dat vond ik geen probleem. (Lijkt me een algemeen bekende strategie)

De eerste avond dat ik ging vissen op de nieuwe stek was het meteen weer raak. Een rare aanbeet, het leek echt op een brasem. Mijn delkim gaf een paar piepjes, ik zag de swinger snel omhoog gaan, waarna hij in drie stapjes rustig terugzakte zonder dat de beetmelder nog een signaal liet horen. Ik stond naast mijn rodpod te kijken wat er ging gebeuren, ik dacht namelijk dat de vis er al vanaf was. Toen ging mijn swinger weer heel iets omhoog en sloeg ik direct aan. Weer was er de twijfel of het wel of geen karper zou zijn. Zelf op deze afstand duurde ook deze drill maar 10 minuten. De karper die geschept werd was een groter exemplaar dan de vorige. Deze vis zat nog vol met kuit. (Heeft iemand daar ervaring mee, zo laat in het seizoen 22 juli nog vol kuit?)
Van deze vis heb ik echt prachtige foto's met het water op de achtergrond. Zoals gezegd volgen alle foto's snel.

Dat waren de twee vissen die ik heb gevangen. Ik heb in totaal 6 keer gevist en voor de rest genoten van de leuke gezellige omgeving van Maastricht. Al met al echt een aanrader! Het is echter wel heel moeilijk mooie visplekken te vinden in dat gebied. Op heel veel plaatsen kun je niet komen met de auto wat betekend dat je al snel 500 meter tot 1 km moet sjouwen met al je spul. Een bootje biedt echt de uitkomst maar daarover had ik geen beschikking.

Wilde dit toch even delen hier.

Groeten,

Stefan

Marc Waber  
#5 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 22:55:45(UTC)
Marc Waber


10 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 68

leuk dat je hebt gevangen SH,

Is een van mijn thuiswateren, ben net terug van vakantieBlij
ruudje398  
#6 Gepost : zondag 28 augustus 2011 16:52:11(UTC)
ruudje398


15 ponder

Lid sinds: 3-6-2011(UTC)
Berichten: 191

hoeveel en met wat heb je gevoerd?
Stefan Huijsman  
#7 Gepost : maandag 5 september 2011 14:07:08(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

De twee keer dat ik vis ving heb ik gevoerd met boilies. De boilies waren een mix van 20 mm pineapple en 20 mm en 24 mm Trouvit robin red.
Marc Waber  
#8 Gepost : maandag 5 september 2011 19:47:16(UTC)
Marc Waber


10 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 68

komen de fotos nog Blij ?Breede lach
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.