25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
medevissers,
mijn schepnet stinkt een uur in de wind omdat er nog resten slijm op zitten van brasems en karpers. hoe maken jullie je net schoon?
graag wat tips.
grtzz |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Niet! haha, ik hang hem gewoon altijd buiten weg onder de afkap. lekker de wind er door laten is voor mij vaak wel voldoende. Ook kun je natuurlijk overgaan tot de aankoop van een stinkbag! een speciale foudraal voor je natte net waarbij vieze geurtjes worden afgesloten.
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
even gewoon in het water goed uitspoelen en weg hangen in de wind. en zowiezo geen snotjes ( brasem ) scheppen! |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 6-8-2011(UTC) Berichten: 75
|
brasem komt bij mij niet in het net
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-11-2010(UTC) Berichten: 341
|
thuis een keer goed uitspoelen met de tuinslang, en daarna buiten drogen doet ook wonderen
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
uitspoelen aan de waterkant,en thuis ophangen en laten drogen tot het net HELEMAAL droog is.
Gr Erik |
groet erik |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-8-2010(UTC) Berichten: 544
|
Emmer heet water met afwasmiddel erin, nachtje in laten weken en daarna uithangen om te drogen |
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden. |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Mijn net is nog als nieuw.. ik probeer sowieso zo min mogelijk brasems te scheppen. Of het moet niet anders kunnen natuurlijk. Verder ff uitspoelen in t water tot je er bijna geen slijmresten meer aan zitten.
Verder, als je net te erg gaat stinken. Kan je je net niet gewoon wassen met de handwas. Of in de wasmachine stoppen? Dat doet mijn buurman altijd teminste.
Je kan m helemaal los halen natuurlijk. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-11-2010(UTC) Berichten: 339
|
mijn oom doet het net idd in de wasmachine zou goed helpen |
leef het leven zoals je wilt ben zoals je bent en doe vooral wat je zelf wilt doen in je leven |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
gewoon in de woonkamer hangen...het is de geur van OVERWINNING enne brasems gewoon scheppen hoor als je er niet zo met je anden bij kunt tenminste,is ook gewoon een vis |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
stefan everts schreef:...brasems gewoon scheppen hoor als je er niet zo met je handen bij kunt tenminste,is ook gewoon een vis Yep. Snap dat gezemel over brasems niet zo, en weet echt wel dat hun slijm taai is en stinkt. Maar als men er zo'n probleem mee heeft, dan gewoon niet op een stek vissen waar je ze niet in het water kunt onthaken.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
leen schreef: Snap dat gezemel over brasems niet zo, en weet echt wel dat hun slijm taai is en stinkt. Volgens mij snap je het wel degelijk Gr Erik |
groet erik |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
diesel schreef:leen schreef: Snap dat gezemel over brasems niet zo, en weet echt wel dat hun slijm taai is en stinkt. Volgens mij snap je het wel degelijk Gr Erik De stank en smurrie wel, het eeuwige gemekker erover niet. Maar volgens mij snapte je dat wel degelijk ;-) ;-)
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
stefan everts schreef:gewoon in de woonkamer hangen...het is de geur van OVERWINNING Youre damn right. Mvg patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
|
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 25-9-2011(UTC) Berichten: 315
|
ik heb altijd een klein resereve netje bij wat je uit kunt klappen voor de brasem dat is misschien ook wel een goeie tip |
beter 1 uur gevist, dan 8 uur gewerkt!!! |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 32 Locatie: Antwerpen Bedankjes: 4 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Gewoon afspoelen met water . Af en toe ontsmet ik mijn net door in een emmer dettol te leggen . Zeker als ik van water ga wisselen en dit ivm met ziektes . Grt |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Gewoon heel de sessie in het water laten liggen, steuntje in de grond, touw eraan, dan gaat wat makkelijk |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 22-10-2011(UTC) Berichten: 9
|
Brasem scheppen met een pva net. Hoeft je daarna niks stinkends in de auto te laden (hoewel...) |
Coming soon: stickmix.nl • the custom flavour stickmix shack! • jouw favoriete boiliesmaken als stickmix |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.