25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
beste,
ik wil graag tijgernoten maken om meet te vissen(wat anders?) maar ik weet niet hoe dat moet. ik neem aan dat het niet die tijgernoten van de supermarkt zijn? heeft iemand een recept?
gr. luuk
|
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
er zijn al enkele topics over geopend hoor ik laat ze een dag of 2-3 weken (minimaal 48uur), dan koken tot de zachter zijn (duurt bij mij tot wel 2a3 u ) dan nog enkele dagen naweken in het kookvocht (doe ik in een gesloten emmer) en dan vissen maar! |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
|
@chiele waar koop je die tijgernoten. zijn het gewoon die noten die je in de supermarkt koopt? |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 7-10-2009(UTC) Berichten: 412
|
|
|
|
|
|
ok dankjewel leroy en chiele ik ga ze morgen of vrijdag maken. weet iemand hoelang je die kunt bewaren? |
|
|
|
|
|
Leroy86 schreef:Ja die van de duyvis! zie maar dat hij het niet gelooft ik zorg dat ze zo snel mogelijk op zijn, ze beginnen snel aardig te stinken... maar sommigen beweren dat dit juist goed is |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
chiele schreef:Leroy86 schreef:Ja die van de duyvis! zie maar dat hij het niet gelooft ik zorg dat ze zo snel mogelijk op zijn, ze beginnen snel aardig te stinken... maar sommigen beweren dat dit juist goed is Wat is de definitie van stinken? Soort bierlucht (door gistingsproces)? Als je niet van gistinglucht houdt is het stinken, maar niet meer dan dat feit.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Leroy86 schreef:Ja die van de duyvis! Wat grappig.. kende deze grap nog niet.
|
|
|
|
|
leen schreef:Wat is de definitie van stinken? Soort bierlucht (door gistingsproces)? Als je niet van gistinglucht houdt is het stinken, maar niet meer dan dat feit. het reukt wel anders dan in een brouwerij |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 7-10-2009(UTC) Berichten: 412
|
Bij aas voor karpers kan je tijgernoten bestellen en deze schijnen van erg goede kwaliteit te zijn!
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
een tijgernoot is toch een tijgernoot of zie ik dat verkeerd? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 28-12-2009(UTC) Berichten: 239
|
Hallo Luuk,
Je kunt ze bijna bij alle hengelsport zaken wel krijgen, het mooiste is zo vers mogelijk. Je laat de tijgernoten 48 uur weken, ik voeg zelf tijdens het weken bruine basterd suiker toe (ongeveer 1kg op 5 kg tijgers). Hierna moet je ze koken (ongeveer driekwartier a een uur) Hierna nog even laten staan zodat het gistingsproces kan beginnen (het kookvocht veranderd langzaam in slijm), nu zijn ze klaar voor gebruik.
|
|
|
|
|
|
Lodewijk schreef:een tijgernoot is toch een tijgernoot of zie ik dat verkeerd? http://webwinkel.ah.nl/p...s+Tijgernoten+bacon-kaas ;-) <serious now> Hoeft niet natuurlijk. Oude noten zullen waarschijnlijk goedkoper zijn. Bij een winkel waar ik ze gehaald heb, slijmen ze voor geen meter. Die bij een andere winkel gehaald waren, geen enkel probleem. Bereidingswijze identiek. Ik weet wel waar ik ze voortaan ga halen.
|
|
|
|
|
dus kan ik het beste die van duyvis gaan halen of naar een hengelsportzaak gaan? |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-11-2010(UTC) Berichten: 341
|
|
|
|
|
|
ik ben bij de hengelsportzaak geweest en daar hadden ze geen tijgernoten. toen ben ik maar naar de supermarkt gegaan en heb daar die van duyvis gekocht. daar gaat dat toch ook mee? |
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
is dit serieus? ik zou ze lekker zelf op eten zit er bij jou in de buurt een veevoeder winkel? daar kan je ook is naartoe gaan |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 9-11-2010(UTC) Berichten: 120
|
|
Carpfishing is an important thing of living. |
|
|
|
|
ja ik vond het ook al raar. maar nee er is geen veevoederwinkel in de buurt. ik fiets strakjes nog wel even een kilometer of 6 naar een andere winkel. deze waar ik ben geweest was ook best slecht.
|
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
Luuk,je laat je helemaal gek maken....je moet echt gewoon de tijgers uit de hengelsportzaak hebben of veevoeder bedrijf wat al word gezegd...neem anders je vader even mee en vraag dan even of de tijgers wel vers zijn omdat je anders evt voorgelogen KUNT worden!
bereid ze dan zoals tim bergman al aangaf in een vorige reactie!
google anders even zodat je ook afbeeldingen ziet van de door karpervissers gebruikte tijgernoten!
succes man! |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.