vaste routine: Ik vis meestal van 00:00 tot 12:00 (dit ook om het vrouwtje het meest te ontzien zoals de meesten)
alles in en op de fietskar (heel gepuzzel), foudraal ook voldouwen en daarna alles nalopen of ik niets ben vergeten. telefoon opgeladen!? hope so!
Ongeveer 30-60 minuten biken naar een van de spots tot het zweet in me naad staat (echte bikkelvisser hier
)
Aankomst, meteen volle sjas aan het werk! (heel soms een sigaretje vantevoren)
Shelter opzetten, stretcher erin of stoel.
Alles netjes indelen (tafeltje, asbak, vreet en drinkwerk, "stickmix en be-aas gedeelte" maken
Dan leg ik alvast de loodjes klaar die ik ga gebruiken, maak ik 2 of 3 sticks.
Dan zet ik de rodpod op en fix het schepnet,
De hengels worden als laatste uitgepakt, deze worden 1 voor 1 beaasd en secuur uitgeworpen.
Als laatste ga ik de helft van startvoer ( 1 tot 5 spods) voeren/spodden (zodat mijn rig niet " op het voer " ligt 1st cast...)
Dit alles duurt ongeveer een uurtje.
Dan maak ik alvast weer nieuwe sticks en rijg ik hier alvast onderlijntjes doorheen.
Dan begin ik een dikke joint te draaien en trakteer ik mezelf op een bakkie sterke, hete koffie.
Mocht deze joint af zijn, dan ga ik nog ff een beetje rondkijken, even beentjes strekken (ook al is het pikkedonker, je ogen wennen vanzelf)
Daarna ruim ik alles losse troep op, in de shelter. (dan kom ik meestal tot ontdekking dat ik de camera en statief nog moet plaatsen! Nog meer blowen haha.. dat doen we dan maar meteen dat opzetten dan he
)
Dan verleg ik indien nodig nog een hengel,
Na het jointje spod/voer ik nog een keer (1 tot 5 spods) en kijk ik of alles goed zit en vraag me af of ik alles heb gedaan wat ik kon doen.
Dan kruip ik de slaapzak in, beetje internetten op de telefoon, boekjes lezen, ouwehoeren als er iemand bij is.
De nodige jointjes worden ook gedraaid (gek genoeg minder dan thuis het geval zou zijn), en er wordt lekker wat gitaar-gejengel geluisterd.
Ondertussen spods ik om de 1 a 2 uur (ligt een beetje aan de watertemp en activiteit van de vissen, en de hoeveelheid voer die ik bij heb)
Meestal rond een uur of 3-4 dan val ik in slaap, en dan wordt ik rond een uur of 8-9 weer wakker als er niet gepiept wordt ondertussen.
Het eerste wat ik dan doe is de hengels opnieuw beazen en inleggen en wat bijvoeren (checken of de rig wel goed lag etc.)
Dan rond een uur of 11 begin ik met opruimen, en rond 12 uur fiets ik weer huiswaarts.
Wat ik absoluut niet doe aan de waterkant is:
Gitaar spelen, luidruchtig zijn.
er een bende van maken/onrespectvol zijn jegens de natuur
mn piepers geluid aan als de receiver ook aanstaat, ik val niet zo graag op.
Mn hengel op de pod leggen met de lijn door de beetverklikker.. irritant vind ik dat als iemand dat doet..
phoeh eehj wat een verhaal weer... sorry people. haha
gr SF