10 ponder Lid sinds: 14-7-2010(UTC) Berichten: 50
|
eey karpervissers ik ga voor het eerst draaien en heb een recept in mekander gezet wou graag jullie mening en of evt wat tip alvaste bedankt
8 eieren waar van 4 met schil 250 tarwe gries 25o maismeel geel 150 vismeel lt 94 150 soja volvet 100 gemalen hennep roast 100 gram melk poeder vol
en als flavour wou ik een mossel flavour doen weet iemand nog een goeie
mensen ik hoop dat ik jullie mening krijg het is allemaal nieuw voor me bvd pietje |
werken is voor mensen die niet kunnen vissen |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
De eieren moet je een beetje afmeten aan de droogheid van je mix. Als het allemaal goed draaid met 8 eitjes zou ik het zo laten, mocht het nog te droog zijn, voeg dan rustig een eitje toe. Verder kan je de flavour door je eitjes heen mixen en door je mix mengen. Misschien is een flavour als Robin Red of Squid en Octopus of een fruitige flavour nog een goede aanvulling. Het is net een beetje wat je wil Volgens mij zit je mix wel aardig in balans, je kan 'm nog wel even testen op een zogenaamde boiliecalculator. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 5 juli 2011 13:14:52(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
ik denk wel dat er geen problemen zullen zijn bij het rollen alleen, zou ik er iets meer vismeel in doen maar das dan ook persoonlijke keuze hé , succes grtzz |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
|
dank u mannen zal de tips oppakken |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Met alle respect maar waarom start je gelijk met een mix die zoveel ingrediënten kent? Draaien zal hij wel aangezien hij op de basismix is gebaseerd. 10 eitjes zit je zo aan denk. helemaal met die gemalen hennep.
|
|
|
|
|
maar is het een probleem met draaien ofzo en die hennep steld tog neit heel veel voor heb het ff geprobeerd in een droge pan gooien niet telang ff malen en klaar en er komt een lekkere geur van af(niet laten verbranden) maar is het ook niet beter om wat meer in de bol tehebben dan teweinig? Bewerkt door de gebruiker dinsdag 5 juli 2011 18:50:22(UTC)
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Dat klopt alleen meer in je bol betekent niet altijd beter! we worden door de commercie doodgegooid met veel high tech producten die we kunnen verwerken in een boilie. hierdoor stijgt de prijs per kilo aanzienlijk terwijl dat niet hoeft. enkele basisingrediënten kunnen al volstaan. jouw mix is aardig standaard en zal dus prima draaien. ik begon over de hennep aangezien deze je bol wat grover maakt. In deze mix verwacht ik geen problemen maar denk dat je naar de 10 eitjes gaat.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
En hoe meer hennep, hoe slechter het draait. Gewoon je mix zo laten, vangen doet ie wel.
|
|
|
|
|
oke mannen bedankt voor de meningen ik ga hem morgen draaien als het lukt, zoniet horen jullie het wel en volgende week ga ik zitten en hoop ik de ultime kick tebleven om een karper te drillen op je eigen bol lui kalm an en hopelijk spreken we mekander bij de topic vangsten apetjo |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Ga je er nog een andere flavour aan toe voegen? Ik denk dat een Robin Red flavour het goed zou doen bij deze mix |
|
|
|
|
ja heb 5% rr op een kilo toegevoegd en heb van vismeel er ook iets meer in gedaan hij draai dik perfect hij heeft een mooi donkerrood kastanje kleur hard ook goed uit heb de flavour green lipped mussel van nutabaits toegevoegd ik was helaas verkouden maar de reactie van me maat zei genoeg hoe die hard die stonk haha |
|
|
|
|
Sowieso even een dag a 2 dagen goed laten uithangen in een net in de buitenlucht. Hang ze wel droog op. Ik denk dat het prima balletjes zijn geworden zo! Post de foto's van je vangsten maar hier op t forum! Gaaf toch? Bewerkt door de gebruiker donderdag 7 juli 2011 13:15:36(UTC)
|
|
|
|
jah cker gaaf meer eerst vangen kalm an ik ga de handen rood maken |
|
|
|
|
Misschien is het ook wel leuk om het eindresultaat van je bollen ff aan ons te laten zien dmv. een fototje |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.