gisteren eindelijk nog es samen met mijn vismaat kunnen vissen , twas gezellig om terug samen aan het water te zijn ,het begon al vlug met een gillende delkim bij mijn vriend dat resulteerde in een schubje van 8,9kg dat was een vluggertje zeiden we tegen elkaar want we lagen amper een half uur in possitie .
een goed uurtje later ging mijn eerste hengel er vandoor , na een hevige dril zagen we het kollosale lijf van een dikke schub aan de oppervlakte verchijnen ,na het scheppen en veilig naar de onthaakmat gedragen te hebben kwam het even spannend , de weger ging er als een speer vandoor richting de 20kg maar stopte op 19,5kg mijn dagje was alweer geslaagd
na de fotosessie en het het aas terug op zijn plaats geworpen te hebben zijn we beiden al in een gans andere mood ,
hadden we een fles meegehad was die zeker leeg in de kortste tijd maar toen werd het even te stil naar onze mening het zonnetje kwam door de bewolking heen en we weten allebei dat dit niet zo best is om karper te vangen op deze stek.
na een uurtje in het zonnetje te zitten kwam de wind opzetten en de zon verdween achter de wolken en 15min later ging mijn hengel er weer vandoor , en alweer een stevige vis aan de andere kant die meters lijn van mijn spoel won , we weten al uit ervaring dat er niks in de directe omgeving is waar die zich kan gaan inchieten dus laten we hem maar onder spanning uitrazen , toen ie zich netjes begon te gedragen begon de dril wat een blok hangt er hier aan dacht ik die zwom bijna niet maar gebruikte zijn gewicht om tegen te werken en een karper die zijn gewicht gebruikt is heel lastig om te drillen , toen ie zich na een half uurtje voor het eerst liet zien aan de oppervlakte zag ik al een mooi ronde spiegel in het heldere water die de strijd nog niet wou opgeven en zich in de diepte schoot een 10min later heeft de bolle spiegel zich dan toch over en glijd het landingsnet in toen ik in het net keek kreeg ik kippevel van de schoonheid die ik kon bewonderen en straks ook mee op de foto mocht nemen , maar eerst wil ik nog weten wat die weegt natuurlijk , we hadden et vermoeden dat het een vis van rond de 16kg ging zijn en éénmaal aan de weegschaal waren we duidelijk op de goeie toer want die stopte op 15,9kg alweer een mooie vis erbij zo is het heel leuk ,na de fotosessie en de mooie spiegel terug te zetten bekeken we de foto's en kwamen tot de conclussie dat mijn vismaatje die in het voorjaar ook gevangen had op 15,1kg maar helemaal niet zo dik was wat ons vermoeden bevestigde dat de vis nog niet gepaaid heeft op het betreffende water .dan maar verder vissen na een 3 kwartier alweer een gillende beetmelder en alweer de mijne , en alweer een stevige vis , na een half uurtje drilwerk kwam ie voor onze voeten bovenwater en zagen we een schub van ongeveer hetzelfde caliber als de eerste schub maar plots loeg het noodlot toe en schoot de schub af "fak das verdorie jammer" maarja het is en blijft vissen dat zijn dingen die éénmaal gebeuren.
toen bleef het heel lang stil en omeen uur of 2 ging mijn vriend naar huis want die was doodmoe na een harde visweek ik bleef nog tot rond 18U dus alles kon zich nog herhalen , toen mijn vriend weg was rookte ik een sigaretje terwijl ik het water aan het observeren was en ja hoor daar was diezelfde hengel terug , ik nam de hengel en kon de vis niet houden , liet de vis uitrazen maar die nam meer meter van de spoel dan de vorige , en plots niks meer , ik dacht ow nee die is er vandoor , en begon harder te trekken en voelde wel dat er iets aanhangde maar dat was hetzelfde gevoel alsof er een bol wier aan je lijn hangde , ik maar trekken en toen het dichterkwam zag ik inderdaad een ganse bol wier maar dacht al direct zou die vis daar nu nog tussenhangen of niet meer hé , net toen ik schepte zag ik een stukje van de staart en dus word het nu wier weghalen om te zien om welke vis het gaat natuurlijk, als de vis te zien was herkende ik die direct , dat was mijn eerste spiegel die ik gevangen in het begin ik op dat water viste en wist dat de vis rond de 15kg hangt , de weegklok bevestigde met 15,4kg , na de fotoschoot en de karper terug gezet te hebben werd het weer mooi weer en was het gedaan met gillende beetmelders en tikkende spoelen te horen maar weer genieten van het zonnetje en de prachtige dag die ik mee heb mogen maken in dit prachtige stuk natuur , het werd al vlug 18u en ging ik huiswaarts met een big smile grtzz
Bewerkt door de gebruiker zaterdag 25 juni 2011 17:57:18(UTC)
| Reden: Niet aangegeven